Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Rozrząd 2.2 ictdi oraz dziwne odgłosy silnika.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
87 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kazatar

Kazatar
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:46, 27.09.2018

Witam mam pytanie przy 225tyś. zaczął lańcuch głośno już szumieć. Auto jest aktualnie rozebrane mam kupioną całą górę i z dołu tylko łańcuch, i tu moje pytanie napinacz od pompy oleju wysunięty jest na 7mm gdzieś na forum wyczytałem tylko nie wiem czy od dołu że wartość graniczna wynosi 13.5mm. nie wiem kupować nowy czy już na tym złożyć nie ukrywam już finansów nie dużo zostało. 


  • 0

#2 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2781 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 114
Super

Napisano 14:41, 28.09.2018

Tematów było xxx na temat rozrządu w N22. Polecam użyć wyszukiwarki... do tego jest jeszcze odpowiedni dział dla nowych użytkowników forum "dział przywitań"

 

Jak już masz rozebrane to wymieniać wszystko... i czemu tylko sam łańcuch??? Do tego jeszcze dwie prowadnice... 

Mam tylko nadzieje że nie zakładasz jakiegoś G. pokroju FAI, tylko wyłącznie oryginalne części.

Do tego jeszcze podkładki pod wtryski, śruby do wtrysków,kpl.uszczelek na górę silnika itd itd itd..... takie robienie na raty mocno się zemści, a stosowanie zamienników jeszcze bardziej. 

Wszystko znajdziesz na forum.

A tak powinien wyglądać cały rozrząd do N22:

4476362000_1538142014_bigthumb.jpg 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#3 podlez

podlez
  • Klubowicz
  • 766 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:46, 01.10.2018

Kazatar. Ja robilem rozrzad po 400 tys I napinacze nie byly jeszcze na max wysuniete. Niestety ale rozrzad w dieslu hondy to spory wydatek, ale jak juz robic to calosc na nowych gratach. Kup koniecznie nowe sruby co trzymaja wtryski.
  • 0

#4 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2781 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 114
Super

Napisano 12:08, 02.10.2018

Napinacze to jeszcze pół biedy.... ale najwięcej robi zamieszania dolny łańcuch, a on hałasuje i pęka najczęściej. Chodź górny łańcuch tak samo potrafi się rozlecieć, przy maksymalnie wysuniętym napinaczu nie ma już co zbierać z łańcuchów :P Także samemu wysunięciu napinaczowi bym tak nie ufał... do tego główne płozy na które naciska napinacz potrafią się mega wytrzeć, także trochę zdjęte z płoz, trochę z wyciągniętego łańcucha i efekt akustyczny gotowy :P 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#5 Kazatar

Kazatar
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:48, 03.10.2018

Dzieki kupiłem wszystko oprócz kół zębatych ori hondy.
  • 0

#6 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:44, 06.10.2018

Witam.

Też mam problem z rozrządem w Civicu. Kupiłem go w kwietniu od handlarza. Auto pochodzi z Francji i ma niby na liczniku 180k, rok 2010 ale teraz zaczynam wątpić w autentyczność przebiegu skoro już rozrząd hałasuje.  Zastanawiam się jakie części kupić. Ogólnie oryginały to drogi gips. Z zamienników znalazłem FAI ale to sama góra i jest całość Japanparts. Co sądzicie o tych częściach? Na forum civica ktoś polecił zestaw orygilnalny z eBay https://www.ebay.co....tm/161943778198 bez kół zębatych.


  • 0

#7 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2781 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 114
Super

Napisano 15:10, 06.10.2018

Należało by się najpierw przywitać w odpowiednim dziale...

 

Przeczytaj mój drugi post w tym temacie.... Bez sensu się powtarzać.Polecam skorzystać z wyszukiwarka, wszystko zostało już napisane, łącznie z firmą FAI jakie to G.

 

Dla przypomnienia:

Tylko części  oem , do kpl. zestawu brakuje jeszcze kilka rzeczy(śruby/podkładki/uszczelniacz/kpl.uszczelek na górę silnika) + oczywiście olej 6l i filtr.

 

5 płóz/prowadnic

2 napinacze

2 łańcuchy

kpl góry

uszczelniacz 43x58x7

4x podkładki wtrysków/4x śruby wtrysków

 

Ewentualnie jeszcze koła zębate, w zależności od ich stanu. Oraz modlitwa o to żeby wtryski wyszły, ale na to też jest sposób, "podlewanie" wtrysków odpowiednim preparatem do zapieczonych wtrysków.

 

Numery części,chemia itp. znajdziesz na forum. Pisałem to jużjuż XX razy

 

 

Przebieg nie ma tutaj nic do rzeczy, we Francji to jak zmieniali olej co 30 tyś to powinieneś się cieszyć... kolejny "biedny" kraj co oszczędza 70 euro na olej z fitrem... a potem zdziwienie że łańcuchy wyciągnięte i turbo zajechane.


  • 1
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#8 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 06.10.2018

Sorry jestem nowy na Forum. Skoro nie ma w miarę sensownych zamienników to trzeba iść w oryginały. Szkoda, troszkę to zaboli, tym bardziej, że jeszcze musze kupić opony na zimę. 

 

Z tymi fracuzami to racja. Przeglądając książkę serwisową wymiany widnieją co ponad 20 tyś. przebiegu a ostatnia po 37 tyś. jeśli oczywiście nie jest ona spreparowana bo pewności nie mam. Ale jeśli jej wierzyć to miałem nadzieje, że wymiany były pomiędzy wpisami u pana Henia bez wpisu. Najwyraźniej nie. A idąc tym tropem aby w silniku coś więcej się nie przytarło.

 

Dzięki za podpowiedź. 


  • 0

#9 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2781 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 114
Super

Napisano 17:56, 06.10.2018

Jedynie łańcuchy znajdziesz Swaga które warto jeszcze założyć.

Tak jak piszesz brak sensownych zamienników....a Ci co je założyli kończyli na remoncie/wymianie silnika, lub po 10 tyś płacili drugi raz za rozrząd, tylko tym razem OEM, oraz za wymianę.... także lepiej raz wydać i mieć święty spokój, to co zawsze powtarzam... chytry traci dwa razy, także jak zamierzasz ominąć jakaś część itp. to nie warto.... co potrafi jeszcze hałasować w tych silnikach to rolki od paska PK,alternator itd, polecam zdjąć pasek i odpalić na chwilę auto i słuchać czy dźwięk się zmieni, ogólnie usunąć też jedną rolkę pośrednią, kolejnym źródłem dźwięków może być koło pasowe, też je warto skontrolować.

Miłej lektury na forum :)


  • 1
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#10 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:42, 06.10.2018

Zamawiam rozrząd OEM. Rolki alternatora mam zmienione bo akurat pierwszy mechanik u którego byłem zdiagnozował, że ten niepokojący dźwięk pochodzi z tamtąd i je wymienił. Jakie było ździwienie, że dźwięk pozostał :) Później pojechałem z tym do ASO i tam powiedzieli, że koło pasowe mam wymienione i ten dźwięk to rozrząd. U nich cena naprawy to kosmos.  

 

Jeszcze raz dzięki.


  • 0

#11 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:19, 06.10.2018

 

Rolki alternatora mam zmienione bo akurat pierwszy mechanik u którego byłem zdiagnozował, że ten niepokojący dźwięk pochodzi z tamtąd i je wymienił. Jakie było ździwienie, że dźwięk pozostał :)

Ręce opadają, a wystarczyło zdjąć pasek wieloklinowy i odpalić bez osprzętu.


  • 0

#12 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2781 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 114
Super

Napisano 20:05, 06.10.2018

Od rolek alternatora do rozrządu to już bliska droga, także mógł się pomylić hehehe  :diabelgrin: A do tego za robotę/części  policzył :P

A wystarczył zwykły stetoskop warsztatowy za kilka PLN.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#13 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 16.10.2018

Jak by ktoś też szukał rozrządu to kupiłem z aukcji do której link wstawiłem w jednym z postów powyżej. Po 10 dniach przyszła paczka prosto z Japonii a części oryginały tak jak na zdjęciu kolegi "ślepak". Koszt ok. 1 tyś. zł niższy niż bym kupił w Kraju. Aczkolwiek rozmawiałem ze znajomym, który często kupuje na eBay i mówił, że miałem ogromne szczęście że mi tego nie oclili bo by już nie było tak kolorowo.


  • 0

#14 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2781 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 114
Super

Napisano 22:37, 16.10.2018

Tylko do kompletu z mojego zdjęcia jeszcze trochę elementów brakuję :)


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#15 KondziuO

KondziuO
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rutki-Kossaki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Civic 5D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:42, 16.10.2018

Śruby i uszczelki dokupię ;) 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq