Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Przygasanie auta przy ruszaniu

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#1 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 22.09.2018

Witam. Już dostaje szału z tym autem, ale po kolei...

 

Przyszedł czas na wymianę rozrządu, a więc zamówiłem części, przyszły, dobra wymieniam rozrząd razem z mechanikiem. Stan rozrządu i pompy wody - tragedia. Mechanik zaczął zakładać pasek i mówi że miałem przestawiony rozrząd o jeden ząbek i że teraz jak on ustawił to ma większą kompresje (zaufam chłopu, przecież ma świetne opinie), no i zrobił tak. Złożony więc go odpaliłem, wszystko ok poza dźwiękiem, jakiś taki szelest przez świst, mechanik na to, że to normalne bo są nowe części i jakiś czas będą hałasować. Miałem jeździć 500 km bez zrywania sprzęgła i ostrej jazdy i zrobiłem to, potem w jednym miejscu przycisnąłem i szok. Jak uruchomił się Vtec to dźwięk jak WRC i czuć wyraźnie różnicę w sile, ale tylko od 4 tyś do 5 tyś obrotów potem zamuła, mało tego jest ewidentnie słabszy na jakichkolwiek obrotach. Dziś już mi opadły ręce, jestem w mieście, chcę nieco dynamiczniej ruszyć, ruszam, a tu nagle szarpie jak szalony że aż gaśnie silnik i odpala, ale muszę depnąć na sprzęgło i spróbować ruszyć delikatnie, wtedy już wszystko hula nie ważne jakie obroty i biegi. To występuje tylko przy ruszaniu. Poza tym ten kijowy dźwięk się cały czas utrzymuje.

 

Pod wymianę poszły już filtr powietrza, kable wysokiego napięcia i wyczyściłem przepustnice  - bez zmian.

jutro machnę wymianę świec i filtra paliwa i zobaczę czy to coś da... wątpię i obstawiam że rozrząd przestawiony, ale w przyszłym tygodniu przyjdzie pistolet stroboskopowy i nim podobno możemy sprawdzić ustawienie rozrządu. Tak twierdzi mechanik... Masakra jakaś.

 

Jakieś sugestie co jeszcze się może dziać? Co można zrobić? Wymienić czy sprawdzić?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam


  • 0

#2 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 23:06, 22.09.2018

Warto sprawdzić sondę. Uszkodzona sonda daje podobne ojawy przy ruszaniu. . .

Użytkownik vova777 edytował ten post 23:07, 22.09.2018

  • 0

#3 stanek

stanek
  • Klubowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Sieniawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Cc1
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 03:26, 23.09.2018

Czyli co ?? Przed wymiana rozrządu wszystko było ok ?? A po jest lipa ??

Jeśli tak to odpowiedź jest prosta ...
  • 0

#4 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:40, 23.09.2018

Możliwe, ale sonda powinna wywalić jakiekolwiek błędy,a tu wszystko gra z check engine. Kiedyś jak nawalił mi katalizator to pokazywało błąd.

Dokładnie, po wymianie rozrządu zaczęły się problemy, ale mechanik mówił że to mogą być świece i kable WN. Dziś się okaże...

Tak poza tym to jak mogę sprawdzić sondę?

Użytkownik Grzesiek9022 edytował ten post 10:02, 23.09.2018

  • 0

#5 stanek

stanek
  • Klubowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Sieniawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Cc1
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:02, 23.09.2018

Mechanik niech lepiej ustawi to tak jak było a nie szuka winy innych rzeczach ☺

No jak inaczej? Przed działa a po juz nie ...
Pierwszy co bym zrobił to sprawdził czy nie spapralem rozrzadu ☺

Nie mowie ze mechanik jest zły ale opinia o halasujacych nowych częściach trochę mnie nie przekonuje 😆

Użytkownik stanek edytował ten post 13:05, 23.09.2018

  • 0

#6 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:46, 23.09.2018

Nie boli mnie wymiana pozostałych rzeczy takich jak świece, kable itd. Bo i tak wymagały wymiany, chce tylko dziadowi udowodnić że zrobił źle i za darmo to zmienia. Jest możliwe że za mocno naciągnął pasek i dlatego hałasuje?

Użytkownik Grzesiek9022 edytował ten post 15:47, 23.09.2018

  • 0

#7 stanek

stanek
  • Klubowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Sieniawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Cc1
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:04, 23.09.2018

Jest to bardzo możliwe 😊

Przecież nie po to się zmienia na nowe rzeczy żeby później było głośno .
  • 0

#8 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:52, 23.09.2018

Skoro to możliwe to powiem mu żeby coś z tym zrobił. Tak w ogóle to można teraz poluźnić paski i napinacze będą robiły swoje?


  • 0

#9 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 19:44, 23.09.2018

gdzieś już tutaj czytałem, że po wymianie rozrządu takie cyrki były, więc również się podpinam pod tym, że coś przy wymianie poszło nie tak ;) (http://www.accordklu...913-piszczenie-świst-podczas-dodawania-gazu-do-około-3tys-obrotów-filmiki/?hl=rozrzad).

poza tym w ESM'ie jest dokładna procedura wymiany rozrządu, a nie na 'widzi mi się mechanika' :| podpatrz sobie ten filmik u dołu ;) jak będą zdejmować Ci tą osłonę rozrządu, to będziesz bardziej zorientowany w temacie, niż ten mechanik :D

dziwne by było, że po wymianie rozrządu, od razu padła by cewka, czy też sonda lambda (choć jest taka możliwość, to prawdopodobieństwo jest bliskie zeru :D na pewno nie zaszkodzi sprawdzić ;) ).


  • 0

#10 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:30, 23.09.2018

Gons dzięki Ci człowieku za to! Bardzo podobny dźwięk mam jak na drugim filmiku, ale w tym wypadku obstawiam zbyt mocne naciągnięcie paska... I prawie pewien jestem że trzeba cofnąć rozrząd o ten jeden ząbek po tym filmiku. Swoją drogą czy mogło spieprzyć się coś jeszcze przez to przestawienie?

 

Dziś wymieniłem tylko świece, bo późno wróciłem do domu, jutro wymienię filtr paliwa. Mam nadzieje że usunie to problem z gaśnięciem silnika. W jednym miejscu parkuje pod sporą górkę i ciężko tam ruszyć nie dając z 3 - 4 tyś. obrotów, a już przy tych obrotach gaśnie... 

 

Także tak, dziś wymieniłem filtr paliwa (nie resetowałem mapy paliwa), po ok 6 km zatrzymałem się żeby ruszyć ostro, żeby zobaczyć czy przygasanie ustało i niestety jest to samo. Pod domem chciałem to zrobić znowu i nagrać, żeby wam wyjaśnić nieco sytuacje co się dzieje, ale ku mojemu zdziwieniu szedł po piskach, a nie robił tego. Dwa podejścia takie zrobiłem i wydaje się ze ustąpiło... Nie chcę chwalić dnia przed zachodem słońca, ale oby ustąpiło.

Z przewodu za filtrem wypłynęło czyste paliwo, a przed brązowe, to może oznaczać, że mam spory stan wody w zbiorniku?

Taki temat zarzucił mój ojciec.


Użytkownik Grzesiek9022 edytował ten post 19:22, 24.09.2018

  • 0

#11 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:29, 25.09.2018

zbyt mocno napięte paski przez mechanikó już się przaewijały na forum wielokrotnie takie tematy chłopaków, po to jest ESM ,wartosci fabryczne zeby sie tego trzymac.


  • 0

#12 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:59, 29.09.2018

Może ktoś opisać jak sprawdzić rozrząd za pomocą lampy stroboskopowej? Niestety mój mechanik mnie wystawił, mam tą lampę i korci mnie sprawdzić samemu...


  • 0

#13 Grzesiek9022

Grzesiek9022
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Hiszpania
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CK 2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:07, 03.02.2019

Witam wszystkich po długim czasie. Niestety poprzez natłok w pracy nie mogłem normalnie poprowadzić tematu. Zatem sprawdziłem lampą stroboskopową i okazało się że faktycznie jest przestawiony rozrząd. Więc udałem się z reklamacją do tego mechanika, naprawił bez jęczenia, więc spoko. Niestety pojawił się nowy problem, a raczej dźwięk... Najgorsze jest to że ten mechanik zawinął się stąd. 

 

Oto dźwięk problemu: 

 

Byłem z tym u jednego mechanika, twierdzi że prawdopodobnie jest walnięty rozrząd i że trzeba rozebrać itd... Boje się oddać kolejnemu mechanikowi pojazd.

Poza tym mi się wydaje że to mogą być zawory, ale to niech najlepiej oceni ktoś kto się spotkał z czymś takim.

 

Za wszelkie rady dziękuję z góry.

 

Tak z innej beczki, czy ktoś nie jest w posiadaniu obudowy termostatu do accorda vi 2.3? Mój cieknie niestety :( 


  • 0

#14 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 00:01, 04.02.2019

w kabinie praktycznie nic nie słychać na tym nagraniu (no może lekko świszczący pasek, albo rolki) :D lepiej by było z zewnątrz nagrać z pod maski, z okolic rozrządu i pokrywy zaworów ;)
tak, czy siak, gdzieś musisz podjechać, żeby Ci to ogarnęli. Ciężko stwierdzić, czy doszło do uszkodzenia zaworów bez wstępnej diagnostyki (na filmie nie ma szans, żebyś to uchwycił  :zoltek: ).

większość warsztatów sprawdzi Ci ciśnienie na cylindrach i luzy zaworowe (oczywiście musisz przy tym być, bo potrafią udać, że zrobili, a tak na prawdę nic nie zmierzyli  :diabeljezyk: ).

najlepiej by było podjechać do lepiej zaopatrzonego warsztatu i wprowadzić sondę w otwór świecy, co pozwoli na podejrzenie zaworów od strony komory spalania (czy są w dobrym stanie, proste i czy się domykają jak należy), o ile potrzebujesz takiej informacji ;) .

jako, że problem powstał po wymianie rozrządu, należało by na początek doprowadzić go do ładu.


jeżeli dźwięk wydobywa się z okolic rozrządu, to prawdopodobnie pasek za mocno naciągnięty, albo któraś rolka się poddaje (słabej jakości zamiennik? :> ).


  • 0

#15 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 00:27, 04.02.2019

paska rozrządu w ogóle się nie naciąga bo tam są specjalne sprężynki które to same robią, jeśli mechanik cokolwiek próbował naciągać to jest idiotą.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq