Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Olej vs Młody posiadacz hondy

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#1 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:02, 09.09.2018

   Witam bardzo serdecznie. Na wstępie przepraszam wszystkich za to że zakładam taki temat i może juz taki był, ale wiem jak bardzo wazny jest olej tym bardziej w silniku jaki jest w moim accordzie czyli 1.8 VTEC.

   A więc chodzi o to że kupiłem ładnego accorda VI z przebiegiem 228kkm i pierwsze co to wymienilem olej itp. Nowy olej został zalany do połowy czyli miedzy 1 a 2 kropką. Przejechałem nią ok.400km z czego 300 na trasie. Pytanie jest takie czy to normalne że na bagnecie na zimnym silniku poziom oleju jest na 1 kropce? Ewentualnie co może być tego przyczyną? Dodam że codziennie sprawdzałem stan oleju od wymiany czyli przez póltora tygodnia i ten ubytek pojawił się wczoraj i cały czas jest taki sam

 

 

Dziękuje za pomoc z góry i jeszcze raz przepraszam za tak durny temat ale nie chciałbym roz*cenzura* dopiero co kupionego auta. :))


Użytkownik Huczoo edytował ten post 19:05, 09.09.2018

  • 0

#2 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:27, 09.09.2018

Czyli zauważyłeś ubytek po tej trasie 300km?
Na 98% jest to wina zapieczonych pierścieni olejowych. Oczywiście nie wspominając o sprawdzeniu ewentualnych wycieków z silnika, to logiczne
Więc czeka cię remont silnika kolego...
  • 0

#3 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:40, 09.09.2018

Wycieków nie ma żadnych tak jak napisałem ten ubytek pojawił sie z dnia na dzien podczas czegos zrobilem z 20km. Po trasie nie było zadnych ubytków. Z jakimi kosztami wiąże się wymiana tych pierścieni ?


Użytkownik Huczoo edytował ten post 20:41, 09.09.2018

  • 0

#4 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:45, 09.09.2018

Koszt remontu z to około 1600 zł same materiały i obróbka głowicy.
+ Robocizna. A tutaj może być różnie...

Dla czego powiedziałem że ubytek po trasie? Bo te silniki mają tak, że jak jeździsz spokojnie to pobór oleju jest mało zauważalny (na odcinku 400km, jak w twoim przypadku ). Ale jak na autostradzie trochę poszalejesz, wkrecisz na wyższe obroty, to lepiej skontrolować poziom oleju.
Mowa tutaj o zapieczonych pierścieniach, absolutnie nie mówię że wszystkie silniki w VI genie są złe.
Osobiście uważam ze są to jedne z lepszych silników z tamtych lat, dostepnych w Europie, w autach segmentu "D".
Niestety większość była nie odpowiednio serwisowane ( przede wszystkim słaby i rzadko wymieniany olej ) i takie są tego skutki...
  • 0

#5 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 21:52, 09.09.2018

wrzucę Ci tutaj obrazek ze strony Hondy ;)

 

c4.jpg

 

przy gwałtownym skręcaniu, olej może zmieniać swoje położenie i silnik może nie być odpowiednio smarowany, co może się dla niego źle skończyć  :zoltek:


olej przy wymianie powinien być lekko ponad kropeczką na bagnecie, a nie w połowie ;)


no i pytanie zasadnicze, jaki olej był poprzednio, jaki został zalany i czy silnik był płukany przed wymianą oleju :D


  • 0

#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 05:26, 10.09.2018

Teraz wiesz czemu poprzedni właściciel sprzedał samochód. Zrób parę tys km, dolewaj z jednego baniaka tak żeby wiedzieć ile dolałeś.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#7 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:46, 10.09.2018

Oho widze nie ciekawie. Dzieki panowie bede walczył


A da sie jakos zdiagnozować czy to na pewno te pierścienie? Sprawdzenie ciśnienia na garach cos ujawni?


  • 0

#8 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 12:12, 10.09.2018

Nic nie ujawni. Za ciśnienie sprezania odpowiedzialne są pierscienie kompresyjne, przy normalnej eksploatacji auta z nimi rzadko coś się dzieje. Z reguły zapiekają się tylko pierscienie olejowe. Wiec ciśnienie sprezania może być w normie, a silnik konsumuje olej...
  • 0

#9 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:18, 10.09.2018

Mało możliwe moim zdaniem żeby przez 20 km spalić tyle oleju. Może jakaś nierówność terenu po prostu zakłamała pomiar. Druga sprawa czy jak olej był po środku sklali pomiar był robiony zaraz po zalaniu czy był odpalany w międzyczasie - filtr oleju trochę też pochłonie.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Sebaj edytował ten post 12:20, 10.09.2018

  • 0

#10 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:20, 10.09.2018

Mało możliwe moim zdaniem żeby przez 20 km spalić tyle oleju. Może jakaś nierówność terenu po prostu zakłamała pomiar.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Tez sie zdziwiłem sprawdzałem na prostym. Tak jakby olej gdzieś został !? I pomiar jest od tamtego czasu taki sam

Użytkownik Huczoo edytował ten post 12:38, 10.09.2018

  • 0

#11 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 14:06, 10.09.2018

A druga sprawa? Edytowałem posta ale zdążyłeś już odpowiedzieć na pierwszą.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:22, 10.09.2018

Był odrazu po zalaniu może jest w tym trochę racji ale potem tez sprawdzałem i był taki sam
  • 0

#13 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 15:13, 10.09.2018

To pozostaje pojeździć i obserwować bo dziwne, że najpierw nie brał później nagle wziął pół miarki i teraz też stoi w miejscu. Jeżeli po zalaniu było pół miarki to nie możliwe, że po odpaleniu i późniejszym sprawdzeniu było tyle samo.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:35, 10.09.2018

To pozostaje pojeździć i obserwować bo dziwne, że najpierw nie brał później nagle wziął pół miarki i teraz też stoi w miejscu. Jeżeli po zalaniu było pół miarki to nie możliwe, że po odpaleniu i późniejszym sprawdzeniu było tyle samo.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Tez sie zdziwiłem byłem dzis sie poradzić mechanika i powiedział ze mam pojedzic i obserwować nie daje żadnego dymu wiec na początek uszczelniacze zaworów
  • 0

#15 Huczoo

Huczoo
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Sierakowice Pomorskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 10.09.2018

Pod godzinie stania auta olej jest taki jaki powinien byc tzn poziom oleju ale na zimnym juz nie


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq