Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Witam wszytkich... Czy to wina instalacji Lpg?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:48, 21.11.2008

Jetsem tu nowy i pewnie doswiadczenia również mi brak więc wybaczcie jesli cos nie tak.
A problem jest taki:
Autko przyjechało z Niemiec jakies dwa m-ce temu. Zostało tam przez kogos zagazowane w Polsce wiosną tego roku. ( tak wynika z kwitów na gaz). Przebieg 180tys. 98 2.0 Es.
Od początku był problem z pracą silnika. Niskie obroty, nierówna praca, świecący się check ,brak dynamiki , na tym samym poziomie gazu potfafił przyspieszac lub zwalniać. Po drodze wymiana świec ,rozrządu, filtrów itp. Diagnozy u mechaników różne lecz bez effektu i brak jednoznacznej. Ostatni mechanik ( mam nadzieję , że wie co robi) brak cisnienia przy jednoczesnej pracy wszystkich cylindrów- głowica. Zdjął. Zawory. 2 ssące i komplet wydechowych. I w tym miejscu pytanie: Co ten silnik tak rozłożyło? Źle zamontowana instalacja gazowa? Nadmieniam , że gazownik sprawdzał i twierdził , że wykres ustawień jest ok.
Kolejny problem w którym teraz tkwię to zakup zaworów. Mechanik i ja szukalismy w całej Polsce. Brak. Może na koniec roku. A taki popularny model. Zdecydowałem sie na dorobienie w jakiejs warszawskiej firmie. Lecz czy to dobry pomysł?
I tak czekam ... Kiedy to sie skończy..
Na szczęście mam drugą niesamowicie skuteczną Hanię. Accordzik 2.3 rok 94 ktorą śmigam codziennie do pracy 60 km w jedna strone. W moich rekach od 190 tys. na gazie, aktualny przebieg ok. 350tys... to jest samochód. Pozdrawiam.

#2 Sopelblue

Sopelblue
  • Forumowicz
  • 17 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 21.11.2008

:B witamy witamy :mrgreen:
IMO to zawory załatwił gaz i to złe ustawienie mieszanki zbyt uboga, podejrzewam, że nie miałeś systemu lubryfikacyjnego. Nie ważne co się stało to się nie odstanie. Piszesz, że nie możesz znaleźć zaworów dla mnie to niewiarygodne żeby nie było w całej Polsce no i żeby na dodatek mechanik też nie wiedział gdzie szukać. Sprawdzałeś tutaj http://ekatalog.inte....pl/?start=tree
Trochę cierpliwości na tym forum są spoko ludzie pomogą i razem do przodu :-D

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:33, 21.11.2008

Dzieki za wsparcie. Zaworów w Inter-Carsie też nie było. Mechanik swoimi kanalami szukał przez kilka dni. Potem ja dołączyłem. Zastanawiam się tylko jak ten silnik będzie sobie radził przez potencjalne 150 tys. km które planuję nim przejechać. I tak jeszcze myślę gdzie z nim pojechac do gazownika po zrobieniu silnika by zweryfikował instalację. W starym Accordzie montowali mi w Solar - Carze na Lotniczej. Masz może jakies doswiadczenia z gazownikami w Lublinie? A co to jest za element instalacji o którym Pisałeś? Za co on odpowiada?

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:33, 22.11.2008

Lubryfikator jest to dodatkowy zbiorniczek olejowy(specjalny w nim olej)który dodatkowo smaruje tłoki.Ludzie,że tak powiem zakładają te dodatkowe zbiorniczki w niektórych autach nowszych generacji np.Toyotach Avensis(znacie takie auta :-P :mrgreen: )po 2003r, mają dość słabe silniki i wypalają się w nich gniazda zaworów,gdyż gaz ma wyższą temperaturę spalania(sprawdźcie np.w otomoto czy są jakieś zagazowane Avensiski z rocznika po 2003-pojedyńcze sztuki).Z drugiej strony jeżeli gazownik (i tu moje zdanie-proszę nie krzyczeć)jest fachowcem w swojej robocie i zrobi wszystko jak należy to żadne wspomagacze nie są potrzebne.Osobiście mam już trzeciego "japońca" w gazie i nigdy nie miałem problemów silnikowych :ok

#5 Sopelblue

Sopelblue
  • Forumowicz
  • 17 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:58, 22.11.2008

Hmmm. Glinuś napisał

Lubryfikator jest to dodatkowy zbiorniczek olejowy(specjalny w nim olej)który dodatkowo smaruje tłoki.

Ja się z tym nie zgodzę, lubryfikator (ten płyn) zapobiega wypalaniu zaworów ale nie smaruje tłoków to po pierwsze primo. Po drugie primo :mrgreen: to fakt jest taki, że nie tylko w toyo stosuje się to ale chodzi głównie o Japan auta raczej z końca wieku XX. Po trzecie primo → w Holandii już od lat stosuje się ten system u nas na rynku to niby taka nowość. No i po ostatnie primo → rozmowa z gazownikiem w dobrej firmie zaczęła się od tego: GAZOWNIK:Ok założymy panu gaz ale z systemem lubryfikacyjnym. JA: ale po co mi to i dodatkowy koszt... GAZOWNIK: inaczej nie możemy panu dać gwarancji 2 letniej.
Ciekawe czy słabe auto czy słaba firma instalacji gazowej tj. BRC :?:
Pewien mechanik mi powiedział, że jak mam źle ustawioną mieszankę paliwowo- powietrzną to krótki czas i po motorze.

#6 ziut1982

ziut1982
  • Forumowicz
  • 17 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:47, 01.04.2009

hej mam taki ki adresik do kolesia w warszawie sporo rzeczy nietypowych,posiada nowe i używane części a w lublinie jest firma carspid też ma sporo części i koleś jest kumaty.a mam tez hondę civic 1.4 zrobiłem nią 100.000 km i problemów z zaworami nie miałem,nie musiałem ich regulować bo nie było potrzeby.na obecną hondę też nie narzekam i sam sobie ją podregulowałem bo miała duże spalanie i kontrolka się zapalała.




IPB Skin By Virteq