Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Naprawa skrzyni biegów, łożyska, synchronizatory

VI skrznia biegów skrzynia synchronizatorów łożyska synchronizatory

Najlepsza odpowiedź pablo.see , 17:15, 04.09.2018

Kurcze nie widziałem odpowiedzi we własnym temacie (wyświetl nowe wątki)

W październiku będzie robione sprzęgło, gdyż te co jest to zapewne fabryczne. Przebieg 204 tys km, ja zrobiłem 120 tys km od zakupu. Wysprzęglik wymieniałem już jakiś czas temu. Warto też pompę robić w ciemno? Kompletna czy zestaw naprawczy? Polecane firmy oprócz OEM?

Skrzyni nie będę robił. Zrobię sprzęgło i zobacz jak będzie się sprawować. Teraz pedał sprzęgła chodzi ciężko i sprzęgło bierze w wąskim zakresie (moim zdaniem). W Civicu żony (2004 r. 1.6) to działa miodzio (nie wiem czy robione sprzęgło, ale pewnie tak).

Panowie da radę samemu ogarnąć wymianę sprzęgła? Pierwszy raz będę robił. Przewiduję dwa dni po 12 godzin na to. Można się wyrobić w weekend (pierwszy raz). Najbardziej boję się odkręcania ramy pomocniczej zawieszenia czy dam radę ze śrubami i nic nie urwę. Warto się zaopatrzyć (wypożyczyć) konkretne narzędzia? Oczywiście klucz dynamometryczny to konieczność.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 08:32, 31.08.2018

Czy ktoś z was przeprowadzał regenerację skrzyni biegów. Mam na myśli zabiegi typu wymiana łożysk czy też wymiana synchronizatorów? Wiadomo, że Civic VII gen ma problem z łożyskami skrzyni, a czy w Accordach VIgen też się często zdarza? Czy przy wymianie łożysk robiliście dystansowanie, czyli pomiar i ustalenie luzu poosiowego?

Czy ktoś robił wymianę synchronizatorów? Chodzi o haczenie biegów 1,2,3 (ten sam wałek). Jaki jest koszt synchronizatorów? Takie lekkie haczenie przy wrzucaniu biegów to sprzęgło do wymiany, ew. pompa czy właśnie synchronizatory? Zgrzytania nie ma, uślizgu nie ma.


Użytkownik pablo.see edytował ten post 08:36, 31.08.2018

  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:31, 31.08.2018

Pablo, jak nie robiłeś nic z pompą to zaczął bym od jej wymiany. Zobacz jak pracuje wysprzęglik. Czy wystarczająco się wysuwa. Zwłaszcza przy rozgrzanym silniku.
Co do remontu skrzyni to raczej nie warto. Lepiej kupić używkę. Nie kosztują dużo.
  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:13, 31.08.2018

zbrodni robił wymianę łożysk w skrzyni. Nie wiem czy synchronizatory ruszał.

 

Wg mnie opcja ok jak ktoś chce auto na długo. 
Ale kupienie używanej od kogoś gdzie będzie możliwość przejechania się będzie dużo tańszą opcją.

 

A jak dojdziesz do tego dlaczego haczy to daj znać. 


  • 0

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:15, 04.09.2018   Najlepsza odpowiedź

Kurcze nie widziałem odpowiedzi we własnym temacie (wyświetl nowe wątki)

W październiku będzie robione sprzęgło, gdyż te co jest to zapewne fabryczne. Przebieg 204 tys km, ja zrobiłem 120 tys km od zakupu. Wysprzęglik wymieniałem już jakiś czas temu. Warto też pompę robić w ciemno? Kompletna czy zestaw naprawczy? Polecane firmy oprócz OEM?

Skrzyni nie będę robił. Zrobię sprzęgło i zobacz jak będzie się sprawować. Teraz pedał sprzęgła chodzi ciężko i sprzęgło bierze w wąskim zakresie (moim zdaniem). W Civicu żony (2004 r. 1.6) to działa miodzio (nie wiem czy robione sprzęgło, ale pewnie tak).

Panowie da radę samemu ogarnąć wymianę sprzęgła? Pierwszy raz będę robił. Przewiduję dwa dni po 12 godzin na to. Można się wyrobić w weekend (pierwszy raz). Najbardziej boję się odkręcania ramy pomocniczej zawieszenia czy dam radę ze śrubami i nic nie urwę. Warto się zaopatrzyć (wypożyczyć) konkretne narzędzia? Oczywiście klucz dynamometryczny to konieczność.


Użytkownik pablo.see edytował ten post 17:17, 04.09.2018

  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:09, 04.09.2018

Jak wąski zakres pracy sprzęgła to wymieniaj tą pompę. A może się okazać że sprzęgło działa ok.
  • 0

#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:43, 04.09.2018

Na zimnym silniku pojawia się wycie/gwizd. Ewidentnie rolka/łożysko. Przechodzi po minucie, dwóch. Rozrząd jest całkiem nowy (wymiana przy 180 tys km), pompa jest oryginał. Łożysko oporowe czy pompa wody? Nie mogę zlokalizować skąd dobiega dźwięk.

Polecasz może konkretną markę pompy? ABE mam wysprzęglik, ale cena trochę duża za pompę (F94002ABE), dziwne. Pompa TRW PNB241 (od Civica) pasuje do Accorda?


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:38, 04.09.2018

Pompa TRW w przypadku aerodecka działała 2 lata. Po zmianie sprzęgła jak potrzebny był pełny skok okazało się, że nie trzyma ciśnienia i trzeba było zmienić na nową.


  • 0

#8 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:04, 05.09.2018

Panowie, a normalne jest że tą łape sprzęgła przy skrzyni można wciskać dwoma palcami? Nie powinna ona trochę wiekszego oporu mieć? Mi też biegi haczą, płyn świeżutki, pompa jeszcze nie ruszana, a sprzęgło ledwo dotarte i bierze przy samym końcu.
  • 0

#9 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 10:06, 05.09.2018

Ja kupiłem ABE w Inter carsie. Koło 100zł po zniżce. Był jednak problem z montażem. Za mały otworek pod zawleczkę. Rozwierciłem mm większym wiertłem i weszło. Oprócz tego trzeba trzpień-nie tłoczek - że starej pompy zostawić, bo ten w nowej jest ujowy. Ale może ja kiepski egzemplarz trafiłem po prostu.
  • 0

#10 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:46, 05.09.2018

A co myślicie o tym żeby wymienić sam tłoczek OEM?

http://haparts.pl/46926-ta0-a01.html


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#11 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:24, 05.09.2018

Pablo, problem w tym że tłoczek jest ok. To korpus się wyciera. Przynajmniej u mnie tak było
  • 0

#12 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 14:32, 05.09.2018

A patrz pan, to kiepski news. Przy okazji dogrzebałem się jakiego smaru trzeba używać do tłoczka:

https://allegro.pl/s...7532244568.html

Jest to rozwiązanie na skrzypiące i klikające pompy sprzęgła. Nazywa się "red rubber grease", nie ma polskiego odpowiednika jeżeli chodzi o nazwę. Producent mało ważny: Castrol, Millers, Honda daje Cosmo.


Użytkownik pablo.see edytował ten post 14:33, 05.09.2018

  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 17:38, 05.09.2018

W VII gen rzeczywiście była jakaś akcja z tłoczkami.

Warto wyjąć pompę i obejrzeć w środku. Jeśli nie widać wytarć można pokusić się o sam tłoczek.
 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, skrznia biegów, skrzynia, synchronizatorów, łożyska, synchronizatory

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq