Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Różnica między skrzyniami MOJ a MOK - Accord VIII

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Diego2oo3

Diego2oo3
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:01, 26.08.2018

Cześć, mam pytanie odnośnie roznicy między skrzynia o oznaczeniu MOJ a MOK , chodzi tutaj o Hondę Accord VIII . MOJ jest w wersji 2.2 150km a MOK w wersji 180 km . Wstepnie zidentyfikowalem że obudowa jest taka sama a więc kwestia przełożeń ? Użytych innych materiałów?
  • 0

#2 Siekan

Siekan
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:35, 29.08.2018

Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził wieloklin od sprzęgła.

Ogólnie zerknij czy do tych jednostek są te same sprzęgła. Wiem, że w accordach VIII z silnikiem 2,4 190KM były inne sprzęgła jak do accorda VIII 2,4 201KM


  • 0

#3 Oggo

Oggo
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX-GT
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 01.09.2018

Ogólnie poruszyłeś ciekawy temat . . .  Ostatnio się zastanawiałem nad tematem wydłużenia begów w chipowanych 150km

Generalnie można wnioskować że jeżeli prędkość obrotowa silnika w obu jednostkach jest taka sama, a prędkość maksymalna  jest różna to skrzynie nie są takie same.

I tak oczywiście powszechnie wiadomo że sprzęgła w wersji Type-S są mocniejsze, ale jak się okazuje to nie wszystkie zmiany jakie przeprowadził producent.

Zajrzałem do katalogów i te podają że: koła zębate biegu 3 i 6 wału głównego, oraz koła zębate biegu 1 i 6 na wale pośrednim są zmienione w wersji MOK względem wersji standardowej.

A więc najprostszym wydłużeniem skrzyni będzie przekładka skrzyni z Type-S :cwaniak:


  • 0

#4 Diego2oo3

Diego2oo3
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:57, 03.09.2018

Dziękuję za odpowiedź !

 

    Pytanie to zadałem z konieczności a nie dociekliwości choć wolał bym tą druga opcję  :cwaniak:  Kupiłem accorda po kolizji i nieszczęsnym trafem okazało się że skrzynia pękła w miejscu mocowania z łapą silnika, uszkodzenie jest o tyle feralne że ciężko będzie to pospawać tak aby było idealnie oraz centrycznie względem osi poprzecznej silnika/komory no ale nikt nie mówił że będzie łatwo :p Problem jest o tyle dobijający że nie mogę znaleźć ani jednej skrzyni MOK na allegro czy OLX a więc postanowiłem że kupię MOJ i będę kombinował z przełożeniem obudowy. Chyba że ktoś ma na sprzedaż skrzynię MOK ?  :zoltek:  


  • 0

#5 Oggo

Oggo
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX-GT
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 05.09.2018

W sumie ciężko będzie znaleźć z Type-S

Numery obudów są te same więc przełożenie nie powinno być czymś skomplikowanym, przy okazji można sprawdzić stan gratów w środku i ewentualnie przy podmiance od razu wymienić co konieczne.

Jak chcesz się upewnić poszperaj tu :https://www.parts-honda.uk/

I jeżeli auto na dłużej to od siebie mogę polecić dodanie do oleju dodatku do skrzyń z MoS2 od LM


  • 0

#6 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 05:19, 06.09.2018

Co daje ten dodatek do oleju? Odnośnie skrzyń to TypeS nie ma jakichś wielkich przełożeń. Na 6 biegu obroty są stosunkowo wysokie w porównaniu do innych samochodów. Dobrze by było porównać obroty silnika wersji zwykłej i Type S przy 100km/h żeby mieć pewność czy różnica jest właśnie w przełożeniach czy w czymś innym. Sprawdzę dokładnie obroty przy 100 km/h jak będę wracał z pracy.


  • 1

#7 Oggo

Oggo
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX-GT
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:29, 06.09.2018

Tak w skrócie dodatek przeciwcierny, zmniejsza tarcie, wypełnia mikrorysy, zmniejsza wpływ wilgoci, był/jest wykorzystywany w silnikach gwieźdzsistych samolotów gdzie  w przypadku utraty oleju silnik wykazywał 2-krotnie dłuższy czas pracy z MoS2

A w praktyce zrobiłem tak: Gdy kupiłem Acco po krotkim czasie okazało się że 1 i 2 wykazywały lekkie zużycie (czasami biegi wchodziły z oporem, głównie przy redukcji z 2 na 1) Wiedziałem że olej jest do wymiany, jednak chciałem zobaczyć czy ten dodatek coś pomoże, no i w sumie coś pomógł, ale efekt był nie specjalny. Następnie wymieniłem olej  na OEM i w sumie było to samo co z zużytym olejem i dodatkiem z tym że na zimnym oleju skrzynia pracowała gorzej. Na końcu do nowego oleju dodałem MoS2 i w sumie od 10k km nie zdarzyło mi się żeby coś nie chciało wejść, nawet na zimnym, także w tym konkretnym przypadku to pomogło.

Z chęcią mogę porównać, oczywiście na 6 :-D


  • 0

#8 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 06:38, 07.09.2018

100km/h, 6 bieg, obroty około 1900/min


  • 0

#9 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:02, 07.09.2018

100km/h, 6 bieg, obroty około 1900/min

 

Mogłeś sprawdzić na 4 i 5 też :) 

 

Druga sprawa wydaje mi się że różnica może być tez ze względu na różny rozmiar opon ;)


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#10 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:29, 07.09.2018

235/45/18, sprawdzę po południu
  • 0

#11 Diego2oo3

Diego2oo3
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 07.09.2018

Skrzynia wyciągnięta, osłona również czekam teraz na dostarczenie skrzyni o oznaczeniu MOJ, wątpię żeby różnica była zauwazalna gołym bez szczegółowego demontażu ale jeśli coś zauważe to będę pisał :)
  • 0

#12 Oggo

Oggo
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX-GT
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:58, 07.09.2018

I po teście:

100km/h, i obroty również 1900, opona również 235/45 R18

No i moja teoria o dłuższych przełożeniach legła w gruzach

Najwidoczniej tak jak Bartek pisze różnica w skrzyni może wynikać jedynie z większych opon w Type-S


  • 0

#13 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:41, 07.09.2018

100 na 6: 1900
100 na 5: 2300
100 na 4: 2900
Wszystk to około, ruch dziś był tak duży że nie było warunków do zabaw.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq