Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Tylne hamulce Accord VII tourer

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#16 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 23:35, 27.08.2018

Różnica jest w zaciskach, w sedanie owa wypustka musi pasować do tłoczka. Ustala się wtedy położenie tłoczka podczas jego wkręcania.

W kombi z racji innych zacisków, inaczej rozwiązanego hamulca ręcznego owa wypustka nie występuje.

Gdy ktoś założy klocki z sedana do kombi, to występuje nierównomierne zużycie klocków, przegrzewanie się tarcz poprzez nieprawidłową odległość między klockami a tarczą.


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#17 Majkel977

Majkel977
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Tarnowskie Góry
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:52, 29.08.2018

Macie racje tak było, wszystkiemu był winien ten bolec co na zdjęciach jest zaznaczony. Co do reszty to przy wymianie szczęków dla informacji dla innych to warto kupić sobie zestaw naprawczy sprężyn model jaki zakupiłem to TRW SFK404

ponieważ bolce które trzymają szczęki na pewno po tylu latach nadają się nawet nie na złom :P Także dzięki za pomoc :)

 

zestaw-montazowy-szczek-hamulcowych-hamu


Użytkownik Majkel977 edytował ten post 07:53, 29.08.2018

  • 0

#18 Parel

Parel
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:38, 30.08.2018

Nie orientujecie się czy w Tourer VIII jest podobnie? Mam objawy podobne jak autor wątku. Jeden z klocków na tylnym kole ściął/starł się po 10 tys km. Poprzednie miały 3 wypustki i wszystko było ok. Te ostatnie też miały 3 wypustki. środkowa wypustka pasowała do wycięcia w tłoczku. Klocki były ciaśniej  spasowane w prowadnicach niż poprzednie i jak było gorąco koło niestety się grzało.


  • 0

#19 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 15:46, 30.08.2018

w kombiku 8 gen w 2.0 masz zacisk z mechanizmem ręcznego - całkiem inny niż w 7 genie w kombi.. pewnie pod blaszkami prowadzącymi jest sporo syfu i klocek miał ciaśniej albo coś zacina się (ręczny lub korozja na tłoczku) rozebrać wyczyścić złożyć na odpowiedni smar prowadnice i klocek i nowe klocki i tyle. ... dodatkowo sprawdzić czy mechanizm ręcznego działa jak nalezy


  • 1

#20 Parel

Parel
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:28, 31.08.2018

w kombiku 8 gen w 2.0 masz zacisk z mechanizmem ręcznego - całkiem inny niż w 7 genie w kombi.. pewnie pod blaszkami prowadzącymi jest sporo syfu i klocek miał ciaśniej albo coś zacina się (ręczny lub korozja na tłoczku) rozebrać wyczyścić złożyć na odpowiedni smar prowadnice i klocek i nowe klocki i tyle. ... dodatkowo sprawdzić czy mechanizm ręcznego działa jak nalezy

Dzięki za wartościową poradę, Faktycznie może być też coś z ręcznym. Jak samochód postał dłużej ze zaciągniętym ręcznym to po opuszczeniu ręcznego i delikatnym ruszeniu słychać było jak  coś odskakuje w hamulcach. Problemy nasilały się w lecie - jak było gorąco i samochód czasem stał ponad tydzień nieużywany. W sezonie jesienno-zimowym, kiedy samochód jeździł regularnie i było zimniej - problemy nie były tak odczuwalne.


  • 0

#21 GAGATA

GAGATA
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-R
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:19, 13.09.2018

Czy coś sie rozwiązało z tymi hamulcami? U mnie w accordzie mamy problem, że tłoczek elegancki, bez korozji chodził leciutko ręcznie go wyjeliśmy bez kombinacji, klocki są takie raczej jak powinny być, czyli bez bolca, a w lewym tylnym kole starło zewnętrzny klcoe do zera a wewnętrzny jest jakby może połowa i zastanawiamy się co mogło być tego przyczyną?


  • 0

#22 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:43, 13.09.2018

Śruby pływające nie chodzą jak masełko lub klocek zapieczony w jarzmie.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq