Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Kierownica skręca w lewo zaraz po ruszeniu

VII wyrywajacakierownica

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 BORYSEK6210

BORYSEK6210
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:LX
  • KM:160
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:16, 25.08.2018

Witam.Jeśli zły dział proszę o przeniesienie bo jestem tu nowy.Problem pojawił sie niedawno.Honda ACCORD VII 2,4 USA 160KM 2005 rok automat sedan.Po powrocie z trasy wakacyjnej ok 3500km na następny dzień auto zaczęło samoczynnie skręcać kierownicą w lewo.Zbiegło się to z rozsypaną pompą wody ale pewnie nie ma to nic wspólnego bo tam zwyczajnie padło w niej łożysko(szurało) które wcześniej było zdiagnozowane przez mechaników jako uszkodzona pompa wspomagania później napinacz z rolką ..., pompa wspomagania była profesionalnie zregenerowana w serwisie w Krakowie (to juz moze być jakiś trop...))Auto wyposażone jest w jakiś układ który prostuje kierownicę podczas jazdy po łuku(wyszarpuje ją przy długiej jeżdzie po łuku do pozycji na wprost opisany jako Tilt Stering Wheel na fakturze zakupu z USA, nie ma żadnych przycisków by to włączyć wyłączyć bo myślałem o kalibracji czujnika skrętu, który występuje w tym aucie to już wiem.Auto posiadam od nowości, nie miało żadnych przygód blacharkich, opony prawie nówki, dla pewności zamieniane miejscami i na zimówki (koła fabryczny rozmiar i na 15cali alu ori i na zimę alu z forda probe o zblizonym et (wszystko było ok od 2005 na tym zestawie felg), przebieg 95tys mil...

Problem wygląda tak, że ruszę do max 20km/h kierownica szybkim ruchem skręca o 1/3 obrotu w lewo i tak zostaje, oczywiście auto również jedzie w lewo.Podczas jazdy trzymając kierownicę w pozycji neutralnej na wprost cały czas próbuje mi ją wyrwać w lewo tak jak to było dawniej w łukach drogi gdy ustawiało ją na wprost, jakby się coś rozkalibrowało, dodatkowo po zbieżności doszedł fakt że muszę kierownicę trzymać deko w prawą stronę by jechał prosto.Dzisiaj auto było na stacji obsługi zawieszenie sztywne wahacze proste bez luzów końcówki drążki itp ok zbieżność i geometria przód plus tył zrobiona i panowie rozłożyli ręce.Geometria zrobiona na dobrym sprzecie dane regulacyjne z punktu diagnostycznego pokrywaja sie z książką z USA więc poprawnie zrobione.Panowie stawiają na maglownicę...Nie ma wycieków nie ma luzów, pompa i płyn były zmienione na skutek błednej diagnozy szurania na osprzęcie, kierownica chodzi lekko bez skoków...ale jeżdzić sie nie da auto stoi bo cięzko utrzymac kierownice bo cały czas szarpie nią w lewo, jedyne co zauważyłem to honda w krótkim czasie skrzywiła 2 tarcze hamulcowe z prawej strony ale to raczej chyba kwestia materiału (tarcze i piasty były solidnie oczyszczone przed montażem i tu raczej o błędzie przy montażu nie ma co mówić. zaciski były całe rozebrane sprawdzone pracują idealnie nie ma tam korozji, prowadnice również pracują idealnie, na krzywej tarczy jeżdziłem jakiś czas i nie powodowało problemu poza biciem przy hamowaniu.Tył bębny rozebrane sprawdzone i również wszystko idealnie i mimo przebiegu 95tys mil szczęki mają lepiej jak połowe okładziny jeszcze, zuzyte równo bęben równomiernie starty...podpowiedzcie coś bo nawet serwis hondy chce sie bawić w wymianę w ciemno i oczywiście w razie błednej diagnozy za częśc zapłacić trzeba... Diagnostyka komputerowa nie wykazuje żadnych błędów...


Użytkownik BORYSEK6210 edytował ten post 10:18, 25.08.2018

  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:45, 25.08.2018

Sprawdzałeś opory toczenia kół? Nie ma za dużej różnicy? Bo to wygląda jakby któryś zacisk blokował. Regenerowane były wszystkie czy tylko te z prawej strony?

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#3 BORYSEK6210

BORYSEK6210
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:LX
  • KM:160
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:48, 25.08.2018

Sprawdzałeś opory toczenia kół? Nie ma za dużej różnicy? Bo to wygląda jakby któryś zacisk blokował. Regenerowane były wszystkie czy tylko te z prawej strony?

Wysłane z ALE-L21

 

byÅ‚ wczoraj podnoszony.obydwa koÅ‚a krÄ™cÄ… siÄ™  ladnie  bez oporów szumów itp


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:54, 25.08.2018

Sprawdzana na odpalonym silniku?
Przód w gore, odpalić i rozpędzić koła. I wtedy na odpalonym silniku zobaczyć czy dalej jest ok. Bo na odpalonym silniku działa pompa ABS a na zgaszonym nie.

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#5 BORYSEK6210

BORYSEK6210
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:LX
  • KM:160
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:58, 25.08.2018

Sprawdzana na odpalonym silniku?
Przód w gore, odpalić i rozpędzić koła. I wtedy na odpalonym silniku zobaczyć czy dalej jest ok. Bo na odpalonym silniku działa pompa ABS a na zgaszonym nie.

Wysłane z ALE-L21

 

dokładnie tak zrobione dodatkowo na położeniu P po delikatnym ruszeniu ręką skrzynia bardzo ładnie obraca podniesione koło bez żadnych oporów.To już było sprawdzone i nie ma tu co szukac niestety...ze względu na tą prawą tarczę za hamulce zabrałem się na samym początku.Koła nie grzeją się jakoś specjalnie takie letnie jak po jeździe nic nie śmierdzi i nic nie blokuje.Oczywiście krzywe tarcze zostały zastąpione zaraz prostymi i takie sa teraz


Użytkownik BORYSEK6210 edytował ten post 12:58, 25.08.2018

  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:02, 25.08.2018

To rzuć na regionalnym czy ktoś nie ma HDS i zrób programowanie czujnika skrętu i wtedy można szukać dalej

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#7 Srebrna Hela

Srebrna Hela
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:BiaÅ‚a Podlaska
  • Silnik:2,0
  • Wersja:?
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:16, 29.08.2018

mam to samo lub bardzo podobnie, honda VII tourer, geometria OK, wymienione śruby ustawiania zbieżności z tyłu, przekładane opony, podczas jazdy kierownica o jakieś 10-15 stopni skręca w lewo


  • 0

#8 Pharus

Pharus
  • Nowy
  • 13 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:07, 01.05.2019

Hej! ZnalazÅ‚eÅ› przyczynÄ™? Ja mam podobnie u siebie tylko że w prawÄ… stronÄ™. OkazaÅ‚o siÄ™ że prawy amortyzator jest caÅ‚y mokry i kwalifikuje siÄ™ do wymiany.  


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, wyrywajacakierownica

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq