Dokładnie tak jak Mika piszesz, tez wydaje mi się, że mix ropy i nafty, ewentualnie świeżego oleju i nafty 50/50 to jest to co faktycznie może oczyścić silnik od wewnątrz, co taka buteleczka 300ml pomoże? Placebo jak dla mnie.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
płukanka silnika nie zalecane przez Honde
#16
Napisano 07:21, 26.10.2018
#17
Napisano 09:54, 26.10.2018
#18
Napisano 10:11, 26.10.2018
Prawda jest taka że gdyby od początku wszyscy zmienili olej co 10 tyś, stosowali dobre oleje itd itd, to by żadnego tematu płukanek nie było........
Ale że instrukcja serwisowa w wielu markach przewiduje wymianę oleju co 30 tyś kilometrów bo te oleje LL takie cudowne teraz są(szkoda że nie wymyślili filtrów oleju także LL.....), to po co się wychylać prawda? pojeździ autem do 3 lat(do końca gwarancji), zrobi 100 tyś, gdzie na ten przebieg wymieni olej 3 razy, a potem sprzeda samochód i ma wszystko gdzieś, a potem zdziwienie co się dzieje pod pokrywą zaworów i jaki silnik czarny, że turbina olej wciąga jak głupia i silnik ogólnie przepala olej...
Użytkownik ślepak edytował ten post 10:12, 26.10.2018
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#19
Napisano 11:08, 26.10.2018
100% prawdy ślepak.
Ja już od dwóch wymian stosuję płukanki. Może to coś daje, może nie. Nie kosztuje wiele, to stosuję, a nóż coś poprawi
#20
Napisano 08:47, 27.10.2018
w ciężarówkach są specjalne filtry odśrodkowe (tzw. wirówki) co odwirowują sadze z przepracowanego oleju, i z oleju 10w40 pólsyntetyk po 40.000 km uzbierało się w wirówce na ściance ok 5mm sadzy która jest bardzo "zbita" że trzeba to nożem skrobać takie to tarde, a osobówki nie maja wirówek i to wszystko gdzies na silniku sie odkłada.
Użytkownik Maxell edytował ten post 08:47, 27.10.2018
#21
Napisano 00:38, 13.11.2018
Wzrosło też ciśnienie na garach. Ale to toyota a toyota to wróg hondyOglądałeś w ogóle ten film od początku do końca? ta Toyota miała już "zajechany" silnik, po płukance nic się nie rozleciało, nie rozszczelniło, a ciśnienie oleju nawet nieznacznie wzrosło....
Płukanki maja bazy "olejowe", jeśli nie pomogą to na pewno nie zaszkodzą silnikowi, pod warunkiem stosowania ich zgodnie z instrukcją.
Mieszanka ropy i nafty albo świeżego oleju i nafty? Co masz na myśli?Dokładnie tak jak Mika piszesz, tez wydaje mi się, że mix ropy i nafty, ewentualnie świeżego oleju i nafty 50/50 to jest to co faktycznie może oczyścić silnik od wewnątrz, co taka buteleczka 300ml pomoże? Placebo jak dla mnie.
Ja założyłem nowy filtr i wlałem nowy olej. Były to jakieś tańsze produkty. Zrobiłem 100km, założyłem nowy filtr i zalałem docelowym olejem. Teraz w aktualnym aucie pewnie przed zmianą wleje nafty na tłoki i jak zleci w dół to pojeżdżę trochę i zleje całość.
w ciężarówkach są specjalne filtry odśrodkowe (tzw. wirówki) co odwirowują sadze z przepracowanego oleju, i z oleju 10w40 pólsyntetyk po 40.000 km uzbierało się w wirówce na ściance ok 5mm sadzy która jest bardzo "zbita" że trzeba to nożem skrobać takie to tarde, a osobówki nie maja wirówek i to wszystko gdzies na silniku sie odkłada.
Użytkownik audiolondon75 edytował ten post 00:35, 13.11.2018
#22
Napisano 08:25, 13.11.2018
Kolego coś na ten deseń, tylko jakbym sam miał to zrobić to po pierwsze zmieniałbym za każdym razem filtr oleju, po drugie nie lałbym ropy - tylko właśnie bezpiecznie byłoby wlać mix oleju silnikowego i nafty oświetleniowej - 50/50 wydaje się rozsądną proporcją (wymieszałbym to przed wlaniem, a nie wlewał osobno jak na filmie), powtarzałbym operację do momentu uzyskania klarownego koloru, żeby to co zlewasz było przeźroczyste. Szkoda że nie mam trzeciego auta, jakiegoś "gruza" bo już bym dawno to spróbował zrobić. Mój mechanik odradza i dlatego biję się z myślami, odradza, bo jak twierdzi lepiej nie przedobrzyć, że co będzie jak po zabiegu coś zacznie stukać w silniku itp. no ja na tak, on na nie i jestem tak po środku
Użytkownik Ronin78 edytował ten post 10:29, 13.11.2018
#23
Napisano 11:22, 13.11.2018
Ja bym zrobił tak. Zalałbym płukankę i odpalił na godzinę silnik na jałowych obrotach. Później zlałbym olej, zmienił filtr, napełnił filtr nowym olejem, zalał nowy olej.
Trzymać się wymian terminowych i nie próbować zrobić z kilkunastoletniego silnika nowego czystego.
Jeden przepłucze ropą i będzie chodził dobrze, a drugi się przytka i się coś przytrze. Gdybym był mechanikiem, to takich akcji bym raczej nie robił. No chyba, że na ryzyko klienta (który i tak by pewnie puścił famę, że mechanik spaprał).
#24
Napisano 17:14, 13.09.2019
jakby ktoś chciał płukać silnik olejem napędowym to polecam najpierw obejrzeć ten filmik:
Użytkownik Maxell edytował ten post 17:15, 13.09.2019
#25
Napisano 17:56, 14.09.2019
Witam
Ktoś mam pozytywne doświadczenia z zalewaniem nafty na tłoki, co prawda nie bierze mi jakoś mega dużo 1.5-1.7 na 10k, ale przed wymianą oleju zastanawiam się czy warto??
#26
Napisano 20:27, 14.09.2019
Używam płukanek wiele lat. Są różne. Generalnie ułatwiają szybkie spuszczenie starego oleju, coś tam zmyją jeszcze z silnika. Natomiast jeśli chodzi o rozruszanie pierścieni np. (to może być przyczyną brania oleju, ale nie jedyną), to trzeba sięgnąć po profesjonalną chemię np. BG109 lub TEC2000 (ponoć silna i działa na zapieczone pierścienie. Pisze ponoć, bo nie stosowałem - dopiero kupiłem ten preparat, aby przetestować). Wyklucz najpierw inne przyczyny poboru oleju przez silnik typu wycieki, nieszczelne gumki zaworowe czy po prostu zużycie mechaniczne. Nie podałeś przebiegu, ani częstotliwości wymian oleju...
#27
Napisano 16:26, 18.09.2019
Gość robi kilka płukanek pod rząd.jakby ktoś chciał płukać silnik olejem napędowym to polecam najpierw obejrzeć ten filmik:
Użytkownik quaku edytował ten post 16:27, 18.09.2019
#28
Napisano 18:42, 18.09.2019
stary pancerny silnik, ciekawe czy ktoś z forum ma jeszcze diesla na zwykłej pompie
#29
Napisano 13:23, 19.09.2019
#30
Napisano 16:21, 19.09.2019
Mój Aerodeck'92: http://www.accordklu...a-aktualizacja/
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, płukanka, płukanie sinika
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Franek k20/k24 nie pali równo na 4 cylindrze.Napisany przez urbiandorbi , 30 mar 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Układ elektryczny →
Do czego ta wtyczka ?. Accord VINapisany przez m_sea , 06 sty 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Nowa benzyna E10, a silniki HondyNapisany przez wodstock , 28 lis 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
R18A2 a F18B2Napisany przez SajmonHonda , 13 kwi 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Opony / Felgi →
Eksploatacja - poradniki →
Osprzęt - zestaw TPMS do VII genNapisany przez gzp500 , 29 mar 2023 all_gen, tpms, VII, VII i starsze |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych