Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

płukanka silnika nie zalecane przez Honde

all_gen płukanka płukanie sinika

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 10:47, 24.08.2018

oficjalne zalecenia honda USA http://m.owners.hond.../faqs/motor-oil

 w skrócie:

Does my Honda's oil system require periodic flushing?

 

American Honda strongly recommends against this process, which is sometimes called "engine flushing." Any engine damage resulting from this procedure will not be covered under warranty.

 

tłumaczenie:

Czy system olejowy Hondy wymaga okresowego płukania?

Amerykańska firma Honda zdecydowanie zaleca odstąpienie od tego procesu, który jest czasami nazywany "spłukiwaniem silnika". Wszelkie uszkodzenia silnika wynikające z tej procedury nie będą objęte gwarancją.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#2 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 11:47, 24.08.2018

przy początkowych fazach tworzenia się nagaru, płukanka może dać pozytywny efekt i później nie jest już potrzebna przy następnych wymianach oleju. za to w przypadku mocno zanagarowanych silników wręcz odwrotnie, silnik może nawet szlak trafić, jak kanały olejowe się zawalą nagarem przy procesie płukania. wszystko zależy od użytkownika i jak często zmieniał olej :D a znając amerykanów ... no cóż, wcale się nie dziwię Hondzie ;) wszystkiego trzeba używać z głową, a nie każdy ma ją na karku :D


  • 0

#3 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:44, 24.08.2018

Tu też płukanka zgruzowała silnik - MASAKRA!!!

 


  • -1

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 14:42, 24.08.2018

Płukanka sprawnemu silnikowi nie zaszkodzi, a gruza nie przywróci do życia. Nie ma co debatować czy dobre to czy złe. Niech każdy robi wedle uznania.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:58, 30.08.2018

Tu też płukanka zgruzowała silnik - MASAKRA!!!

 

 

 

Oglądałeś w ogóle ten film od początku do końca? ta Toyota miała już "zajechany" silnik, po płukance nic się nie rozleciało, nie rozszczelniło, a ciśnienie oleju nawet nieznacznie wzrosło.... 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#6 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 08:03, 31.08.2018

wzrost ciśnienia w cylindrach mógł być spowodowany zalaniem silnika nowym olejem, co nie zmienia faktu że mógł również być spowodowany płukanką, tego "Łysy" jednak nie sprawdzi, silnik był zajechany ale też nie było sprawdzone jak bardzo i czy płukanka pogorszyła stan panewek, test mało rzetelny :)

 

ps. w innym filmiku szumnie nazwanym "wielkim testem wahaczy", też mało co wynika, bo tak naprawdę w wahaczach przede wszystkim zużywają się tuleje metalowo - gumowe, a tego w ogóle nie przetestował tylko robił wywody na temat oględzin wizualnych które tak naprawdę o niczym nie świadczą.


Użytkownik Maxell edytował ten post 08:25, 31.08.2018

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 08:13, 31.08.2018

wzrost ciśnienia w cylindrach mógł być spowodowany zalaniem silnika nowym olejem, co nie zmienia faktu że mógł również być spowodowany płukanką, tego "Łysy" jednak nie sprawdzi, silnik był zajechany ale też nie było sprawdzone jak bardzo i czy płukanka pogorszyła stan panewek, test mało rzetelny. :)

Byle tylko suby, like'i i wyświetlenia się zgadzały. Do łysego nic nie mam, ale ten kanał z mechaniką ma niewiele wspólnego.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#8 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:0,5 w porywach do 0,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:26, 01.09.2018

Byle tylko suby, like'i i wyświetlenia się zgadzały. Do łysego nic nie mam, ale ten kanał z mechaniką ma niewiele wspólnego.

widzę, że nie tylko ja mam podobne odczucie, że na tym kanale bardziej liczy się show, niż merytoryka... pozdr


  • 0

#9 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:19, 01.09.2018

Mnie nie interesuje kanał, osoba go prowadząca itd. Tylko pisanie za przeproszeniem "bzdur" że płukanka rozwala silnik.... Klepanie w kółko stereotypów sprzed 30 lat staję się nudne i frustrujące.

 

 

 

 

Tutaj też się silnik nie rozleciał.... Mi jakoś podobnie od 50 tysięcy kilometrów, a olej zmieniam co 10 tyś.


Użytkownik ślepak edytował ten post 13:24, 01.09.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#10 Ronin78

Ronin78
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN1
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:36, 11.10.2018

Płukanka w mikro skali, szkoda że mam silnik briggs&stratton nie Hondy :) - kosiarka ma już 7/8 lat, z tego co wyczytałem w necie na areale 10/12 ar wytrzymuje do 12 lat. Stwierdziłem dzisiaj, że w tym wypadku co najwyżej ryzykuję te cztery kolejne lata, że poprostu kupię nową na wiosnę. W garażu miałem dwie resztki olejowe, wlałem je najpierw do przeźroczystej butelki - widać na zdjęciach, a następnie dolałem butelkę nafty, stosunek wyszedł tak plus minus 3/5 nafty na 2/5 oleju, a więc nafty sporo. Olej  z kosiarki zleciał czarny jak smoła, nawet nie robiłem zdjęcia bo każdy wie jak wygląda smoła, dodam, że od nowości mam kosiarkę i zmieniałem go co roku na zimę (po sezonie). Potem zrobiłem pierwszą w życiu płukankę - na kosiarce bo to mikro ryzyko, wlałem stan mieszanki na full miarki i kosiarka pracowała 10 minut na pełnych obrotach. Zlałem to co widać na ciemniejszym kolorze w pojemniku. Potem drugi raz to samo, znowu 10 minut i zlałem niemal kolor oleju. Po wszystkim nowiutki olej, krótkie przepalenie i czy widzę różnicę? Zniknęły kaszlnięcia czy też prychnięcia, kiedy puszcza się gaz i kosiarka prawie gasnąc dostaje gaz spowrotem - linka na max i ładnie, płynnie się wkręca, a tak to już nie było, zawsze było jakieś minimalne zadławienie także ten, na ten moment na plus ;)
Czy zdecyduję się to zrobić w aucie.... kurcze nie wiem, zobaczę jak przez następny sezon pochodzi kosiarka ;) wiadomo, że do silnika w aucie taka kosiareczka porównania nie ma, ale minusów, tak na świeżo w tej mikro skali to na razie nie zauważyłem.
 
43641650_303683356886058_262264747207321
43703452_587932424960786_615396944111049
43691875_2129076234087712_64216278773971
43717966_306449476814386_370387720648156
43952848_2201729030038704_84746788096043
43691975_329274987650107_273013132646311

Użytkownik Ronin78 edytował ten post 17:44, 11.10.2018

  • 0

#11 Krzysiek15255

Krzysiek15255
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Krzyżówki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe CG4
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:21, 11.10.2018

Myślę, że płukanka dobra sprawa. A jeśli gdzieś jest nagar i się oderwie, to równie dobrze może się oderwać i bez płukania.

Co do kanału łysego, to tak samo sądzę. Polecam "Profesora Chrisa". Wiedza praktyczna przekazana łatwo i z humorem.
  • 0

#12 yunior81

yunior81
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Piotrków Tryb.
  • Silnik:1,4
  • Wersja:S
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 05:11, 12.10.2018

Płukanki maja bazy "olejowe", jeśli nie pomogą to na pewno nie zaszkodzą silnikowi, pod warunkiem stosowania ich zgodnie z instrukcją.


  • 0

#13 gali

gali
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:59, 15.10.2018

Ja tez zaryzykowałem i w żonie starym opelku, który chlał olej jak głupi i pod korkiem ciagle robiło się masło wlalem płukankę s później zalałem go pełnym syntetykiem od Millersa jaki leje do Hondy. I co? I miodzio. Auto przestało palić olej i zniknęło masełko spod korka. Przejechane już z 5 tys km, cały czas krótkie odcinki, sklep, szkoła itd i nic mu nie dolega.
  • 0

#14 lobuzek

lobuzek
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:28, 24.10.2018

Przy kupnie Accorda z przebiegiem 140 kkm zalałem płukankę olejową firmy BG. Efekt jak najbardziej pozytywny. Po zdjęciu pokrywy zaworów do ich regulacji w środku ani śladu nagaru, silnik chodzi bez zarzutu.

Nie warto lać byle czego, tylko kupić coś sprawdzonego no i silnik musi być sprawny. Trupa nie zreanimuje, sprawnemu pomoże.


  • 0

#15 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:41, 25.10.2018

Miałem kiedyś mazdę Premacy w 2.0 DITD, oliwę zmieniałem w niej co 12tyś 5w30 + płukanka (5 razy)  i pewnie dalej bym płukał gdyby nie wymiana podkładek pod wtryskami (wtryski tam są pod pokrywą zaworów).

Po zdjęciu pokrywy na głowicy zobaczyłem cienki ciemny nalot starego oleju, który bez problemu dawał się usunąć szmatką i palcem, ale nie płukanką. 

Płukanka znanej firmy L.M. znacznie efektywniej czyściła mój portfel niż jakieś osady w silniku, więc dałem sobie z tym spokój.

Może kiedyś spróbuje z ropą+ nafta, zobaczymy.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, płukanka, płukanie sinika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq