Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Hałas podczas skręcania na postoju/czarny płyn - Accord VI

VI Vi

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adrianeo

Adrianeo
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:34, 16.08.2018

Hej,

Ostatnio musiałem wymienić wąż, który idzie od pompy wspomagania do maglownicy (kilka miesięcy wcześniej regenerowałem również samą maglownice), i po tej operacji, na postoju w kabinie (i tylko w kabinie) słychać strasznie dziwne dźwięki podczas kręcenia kierownicą.

W trakcie jazdy nic nie słychać, auto prowadzi się dobrze, co więcej nawet gdy stoję autem na piachu i zacznę kręcić kierownicą to nic nie słychać...

W związku z tym wykluczyłem pompę wspomagania (nie wiem czy poprawnie), lecz nasuwa się pytanie co innego mogło ulec "uszkodzeniu".

Niestety podczas wymiany tego przewodu zleciał również cały płyn z układu wspomagania (niestety nie wiem jaki płyn był zalany po regeneracji magla), więc zalałem oryginalny hondowski psf-s (operacja ta miała miejsce z 2 tygodnie temu), a dzisiaj jak sprawdzałem w zbiorniczku, to płyn jest prawie że czarny...

Próbowałem nagrać co to za dziwny dźwięk słychać w kabinie ale ciężko go uchwycić na dyktafonie.

Plik audio oraz zdjęcia płynu można znaleźć tutaj-> https://drive.google...kZocUFU8RmPTvCV
  • 0

#2 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 00:39, 17.08.2018

płyn czarny, bo układ był mocno zasyfiony, nie przepłukany, więc nowy płyn oczyścił trochę układ i tak już będzie wyglądał ;) a to buczenie, to właśnie pompa wspomagania takie dźwięki wydaje podczas skręcania :D zaleca się sprawdzić układ pod względem wycieków, zapocenia i czy w zbiorniczku nie pieni się płyn ;)


  • 0

#3 Adrianeo

Adrianeo
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 05:29, 17.08.2018

No właśnie wycieków brak, wszystko wygląda że jest szczelne plus oczywiście ani piany ani nawet bąbelków w zbiorniczku nie ma...

Jaka jest procedura wymiany płynu wspomagania? Tak żeby przepłukać cały układ.

Przednie koła do góry, i co potem?
  • 0

#4 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 07:02, 17.08.2018


  • 0

#5 wtomasz

wtomasz
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:1.8
  • Wersja:CG8
  • KM:seria
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:56, 18.11.2018

Pompa powinna delikatnie buczeć co najwyżej jak jesteś na postoju i kręcisz kołami maksymalnie w lewo i potem maksymalnie w prawo itd. Jak wszystko jest szczelne i nie masz bąbelków powietrza, nie odczuwasz żądnego szarpania podczas jazdy i wspomaganie działa ok w każdej skali obrotów silnika i przy każdym kącie skrętu kołami to zalecam przepłukanie układu do momentu aż będzie czysty. Polecam kupić MANNOL PSF 8970 - spełnia specyfikację HONDY i jest tańczy. Sprawdzony w zmodoznym B18C4 w Civic-u.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Vi

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq