Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Uszkodzone łożysko i cewka

VIII cewka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:02, 08.08.2018

Witam,

 

ponad rok temu wyeksploatowało mi się łożysko w sprężarce klimatyzacji, które zostało wymienione.

Niestety problem pojawił się ponownie i dodatkowo wg mechanika padła cewka. Nie wiem jak to sprawdził... "Kapsel" był nierównomiernie otarty od środka. Ktoś ma jakieś pomysły co do przyczyny? Na razie znów wymieniam łożysko i cewkę, ale obawiam się, że przyczyna leży gdzieś głębiej...

 

Poniżej link do wspomnianego otarcia:

 

https://drive.google...iew?usp=sharing


  • 0

#2 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:10, 08.08.2018

Piszę tu bo w tamtym wątku (od  którego  się to zaczęło) podpowiadałem.

 

Przyczyny - podejrzewamy  najpierw  eksploatacyjne.

Drugie łożysko - nie wiele to zmienia : może  było  słabej  jakości, może  było  niewłaściwie  zamontowane.

Co  do  naciągu  paska (może za dużego) to nie  wiem  (pomimo, że mam taki sam silnik) czy  napinacz  go  nie  ustala  i nie mamy na to  wpływu.

 

Mój  podobny  przypadek - wymiana łożyska koła, po 5kkm delikatne  buczenie. Szukanie  (jestem cierpliwy) przyczyny - po czasie okazało  się, że to  pada  wymienione (czyli najnowsze) łożysko.

 

[edit] Bym zapomniał  o  otarciu - może  wystąpiło  po  padnięciu  łożyska, tego raczej już nie sprawdzisz.


Użytkownik piasek101 edytował ten post 21:11, 08.08.2018

  • 0

#3 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:06, 09.08.2018

Co do napinacza, to rzeczywiście żeby zdjąć pasek to trzeba mieć sporo krzepy w rękach i przedłużkę klucza. Na filmach w necie 

pasek luzuje się raczej bez większego wysiłku...

A jak to jest u ciebie?

Ten gość, do którego odprowadziłem auto to żadem spec od Hond, miałem po prostu go blisko więc raczej nie zakładam, że poluzuje napinacz wg książki jak mu o tym  powiem :/


  • 0

#4 Japan77

Japan77
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Bremen
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:10, 09.08.2018

A jak jest z dojściem? Trzeba wyciągać sprężarkę czy da się radę bez wyciągania?
  • 0

#5 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 11:01, 09.08.2018

Co do napinacza  to  właśnie nie wiem jak jest tutaj rozwiązany - jeszcze z paskiem nic nie kombinowałem  i niech tak  jak  najdłużej  zostanie.

Jeśli luzujesz pasek  naciągając (raczej odciągając)  kluczem  napinacz, bez  odkręcania  czegokolwiek, to  znaczy, że napinacz  sam  ustala  naciąg  (jest  tam  odpowiednia  sprężyna) i  nie  mamy  na  to  wpływu.

I  podejrzewam - z patrzenia - że  właśnie  tak  tu  mamy.


  • -1

#6 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:03, 09.08.2018

Mechanior nie zdejmował sprężarki tylko wziął auto na podnośnik. Od dołu jest dobry dostęp. Od góry pewnie też się da...

Mówił dziś, że cewka nie przewodziła więc pewnie się przegrzała. Do mojej sprężarki czyli  HSK -90 zamówiłem cewkę z netu ze sklepu Inter Instal za ok. 117 zł. W sumie nie jest to jakiś gigantyczny koszt.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, cewka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq