Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Kilka kodów błędów. Od czego zacząć naprawę, szarpie, gaśnie, spada z obrotów 1.8 vtec

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 kacek777

kacek777
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:KÅ‚odzko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Vtec
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:30, 07.08.2018

Witam, naprawiam znajomej samochód. Jest problem z pracą silnika. Nie pracuje równo, potrafi zasnąć, szarpie, czasami ma ograniczone obroty do 3000 i odcięcie, a nie raz jedzie jak gdyby nigdy nic (co już jest zadkoscia ale się zdarzy.)
Kody błędów z samodiagnostyki
9,23,45.
Kody błędów z diagnostyki komputerem mega macs pc:
P0171
P1381
P0325
P0170
P1399

Dodam że silnik pracuje na LPG i to są błędy z jazdy na b+g. W tej chwili wyłączyłem gaz i kazałem pojeździć trochę na samej benzynie i zrobię znów diagnostykę. Czujnik spalania stukowego zmieniany rok temu na zamiennik https://m.czesciauto...koparts/7563426
Od czego zacząć?
Widoczne są także wycieki w okolicach czujnika położenia wału

Użytkownik kacek777 edytował ten post 22:37, 07.08.2018

  • 0

#2 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 01:37, 08.08.2018

9 - czujnik położenia wału - pewnie w następstwie tych wycieków

23 - czujnik spalania stukowego - jak za takÄ… kasÄ™, to tylko ASO

45 - za bogata, lub uboga mieszanka - wina błędu 23 i jak nie zostanie rozwiązany, to zaraz padnie i sonda lambda, bo silnik ma za bogatą mieszankę

gaz prawdopodobnie nie regulowany, lub bardzo źle zestrojony.

na początek radził bym ogarnąć czujnik spalania stukowego. jak na pb nie będzie spalania stukowego, to pół biedy i znak, że czujnik sie w środku nie przegrzał i nie rozleciał ;) jak zdechł, to albo ASO, albo używka (którą można dostać o wiele taniej i tą opcję bym sugerował :D ).

po wykluczeniu 23, powinien zejść i 45 z automatu. jak nie zejdzie, to trzeba szukać przyczyny złej mieszanki paliwa (lewe powietrze, złe ciśnienie paliwa itp.)

a co do 9, to winę może ponosić awaria układu zapłonowego (świece, kopułka, palec, cewka, kable), albo uszkodzony czujnik położenia wału, no chyba, że się wypiął :D .

 

P0171-uboga mieszanka-źle wyregulowany gaz

P0170-sonda lambda-może umierać już sonda, lub skład mieszanki paliwa jest zubożony przez lewe powietrze, albo MAP sensor

P1399-wypadanie zapłonu-awaria w układzie zapłonowym

P0325-czujnik spalania stukowego

P1381-czujnik położenia wału

 

ja bym sugerował taką kolejność:

naprawa układu zapłonowego

sprawdzenie ogólnego stanu auta (sprężanie na cylindrach, olej, płyn chłodniczy, układ dolotowy, układ wydechowy, ...)

naprawa czujnika spalania stukowego*

naprawa sondy lambda**

przejście z powrotem na LPG dopiero po ustawieniu luzów zaworowych, porządnym zestrojeniu instalacji i tylko wtedy, gdy na PB auto chodzi IDEALNIE ;)


oczywiście stan auta jest tutaj 'nieznany' i całą listę trzeba by było uzupełnić o wiele więcej czynności, ale kto by to wszystko wypisywał, a co dopiero czytał :>
jak by kolega podał więcej informacji (kiedy, co, było robione, jaki olej, jakie spalanie, jaki stan silnika, jakieś fotki ... bla, bla, bla :D ), to można by dumać dalej ;)


  • 0

#3 kacek777

kacek777
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:KÅ‚odzko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Vtec
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:57, 08.08.2018

Ogólnie tak, silnik wymieniony rok temu (goły słupek) i od tamtej pory dzieją się takie cyrku ostatnio coraz gorzej. Nie ja go zmieniałem a ona nie potrafiła z tamtym mechaniki em zawalczyć o swoje i jest jak jest bo nie wykonał swoją pracy jak potrzeba. Wgl nie trzeba było wymieniać silnika tylko wtryski a ten zmienił słupek przy czym uszkodził jeszcze czuj ik spalania stukowego. Eh długa historia.

Luzy w tym silniki nie sprawdzane na zaworach. Olej wcześniej Valvoline max life 10w40 a tera, ktoś jej doradzi że castrol magnatec 10w40 lepszy..
Ciśnienie sprawdzę jak już wezmę samochód.
Stukowy zmieniałem ja, dokrecane dynamo chyba 28 czy 30 nuta nie pamiętam.
Wydaje mi się, że właśnie czujnik P. Wału szaleje od oleju bo jak kiedyś przemysłem to jakiś czas było dobrze.

Wezmę samochód to bd już pisał co i jak. Czyli wiem że mus, ę ogarnąć żeby na benzynie było ideolo i dopiero Auschwitz włączyć.
Na te chwilę dzięki. Dziś wieczorem czytam błędy po jeździe na samej benzynie

Edit:
Spalanie utrzymuje się na poziomie około (niby, ciężko mi się dowiedzieć dokładnie bo jest odpowiedź typu ja tankuje zawsze za 50 zł i przejeżdża tyle i tyle... ) 10-11 litrów gazu tryb mieszany

Ubytek oleju około 1l na 1000km

Użytkownik kacek777 edytował ten post 14:58, 08.08.2018

  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:56, 09.08.2018

Jak luzy zaworowe nie robione to zacznij od nich.

 

 

A skoro zmieniany był silnik - nie można było przełożyć czujnika spalania stukowego ze starego silnika??


  • 0

#5 kacek777

kacek777
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:KÅ‚odzko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Vtec
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:37, 09.08.2018

Na dniach bd brał samochód i zacznę od zaworów, bd pisał co i jak.

Stukowy się rozpadł z tamtego gdy on go odkrecal
  • 0

#6 kacek777

kacek777
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:KÅ‚odzko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Vtec
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:50, 13.08.2018

Ok biorę się do pracy, po jeździe na benzynie tylko błąd stukowego.
  • 0

#7 kacek777

kacek777
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:KÅ‚odzko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Vtec
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:30, 15.08.2018

Po wymianie rozrządu, wyczyszczeniu czujników położenia wału (opilek na jednym z nich i ogólnie wszędzie Olej) i regulacji zaworów, auto za*cenzura*la na benzynie i na gazie.
Na benzynie po około 10km błąd stukowego.
Na gazie po 10 km 0 błędów choć ma lekkie przydlawienie/szarpie ie w okolicy 4 tys obrotów.
Rozrzad był dobrze ustawiony choć pasek już dość luźny, przesiakniety oleje i rolki miały luz. Wymienione oczywiście wszystkie Uszczelniacze.
Zrobiona płukania silnika liqui moly i zalany olejem 5w30 toptec 4300 liqui moly.
Dam znać co się bd działo po dłuższej jeździe.
Zastanawia mnie co z tym Stukowym?
Zawory były rozregulowane.

Edit
Na gazie także błąd stukowego, reszta na razie cisza.

Użytkownik kacek777 edytował ten post 16:12, 15.08.2018

  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:19, 15.08.2018

Podepnij się pod kompa LPG i sprawdź czasy wtrysków na poszczególnych wtryskiwaczach czy nie różnią się za bardzo.


  • 0

#9 kacek777

kacek777
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:KÅ‚odzko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Vtec
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:46, 15.08.2018

Niestety nie posiadam sprzętu pod LPG, zostawię to specom. Jest jakiś sposób na sprawdzenie stukowego czy sprawny?
Został na tą chwilę tylko błąd właśnie tego czujnika bez różnicy czy Pb czy LPG.
  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 15:05, 15.08.2018

WÅ‚aÅ›nie dziwne jest to, że stukowy nie wywala bÅ‚Ä™du na gazie. 
Sprawdzenie czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych może pokazać czy któryÅ› wtrysk benzynowy siÄ™ nie koÅ„czy. 

PS. doczytałem, że stukowy też wali błędem na gazie.
Niestety jest to coś w rodzaju mikrofonu i zdiagnozować się nie da. A wymiana na badziewny zamiennik z allegro to loteria.


  • 0

#11 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 15:38, 15.08.2018

Stukowca można sprawdzić wyłącznie komputerem, albo multimetrem. Może być przerwa w obwodzie, lub występuje spalanie stukowe. Wartość napięcia z czujnika stukowego nie może przekraczać 0.1V przy szalonej jeździe, przy spokojnej zaś 0,06V. Z racji tego, że działa on właśnie jak mikrofon i wyłapuje dźwięk w określonym paśmie, to w nie do końca sprawnym aucie, może wytwarzać minimalne napięcie ;) nie sprawdzałem od jakiego zakresu napięcia wyskakuje check engine, ale te wartości, które podałem są bezpieczne :) a wyższe można wymusić stukając młotkiem w silnik w okolicy czujnika :D
  • 0

#12 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:03, 15.08.2018

tyle, że do pomiaru napiÄ™cia na takim poziomie trzeba chyba czegoÅ› wiÄ™cej niż miernika za 20zÅ‚ z tesco? 


  • 0

#13 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 16:55, 15.08.2018

Jak byś chciał przetestować ten czujnik multimetrem, to wrzucam Ci grafikę, gdzie dokładnie się wpiąć ;) Czerwono / Niebieski kabelek Cię interesuje :D (a masę można wziąć z brzegu puszki ECM'a ;) ) Jak podczas jazdy wywali Ci checka, a na multimetrze będziesz miał 0.00V, to czujnik nie gada z ECU i wywala błąd ;) Jak będzie spalanie stukowe, to napięcie będzie sporo wyższe od tego, które podałem u góry ;)
6l3kBu6.jpg


tyle, że do pomiaru napiÄ™cia na takim poziomie trzeba chyba czegoÅ› wiÄ™cej niż miernika za 20zÅ‚ z tesco? 

jak ma zakres do trzech miejsc po przecinku, to powinien wystarczyć ;) ja posłużyłem się komputerem, bo na wykresie dokładnie wiem, w jakiej sytuacji tego typu efekt występuje :) ten czujnik zbiera różne dźwięki z otoczenia i praktycznie nigdy nie powinien pokazywać 0V, no chyba, że na wolnych obrotach (choć i tak coś zawsze będzie zbierał i dobrym miernikiem to wychwyci :):D


dokładnych wartości dla tego czujnika nigdzie nie mogłem znaleźć, ale w przypadku uszkodzenia na bank będzie pokazywał 0V, co oznacza, że albo jest zwarcie w obwodzie, albo zdechnięty czujnik :) niektóre czujniki wykrywają możliwe spalanie stukowe już od 0,13V, a niektóre pracują w zakresach od 1V do 5V. w tym przypadku tutaj, gdy wyskakuje check, to czujnik podaje napięcie zerowe (zwarcie-brak pulsowania-sygnał ciągły), albo napięcie sugerujące spalanie stukowe (nie miałem jeszcze z nim do czynienia u siebie i póki co, odpukać :D ), występujące cyklicznie, bo w sytuacji w której napięcie sobie skacze jak chce, również będzie oznaczało uszkodzony czujnik ;)


Użytkownik gons edytował ten post 16:34, 15.08.2018

  • 0

#14 kacek777

kacek777
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:KÅ‚odzko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Vtec
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:19, 19.08.2018

Na tą chwilę dziękuję wszystkim, jutro wsadzam inny używany czujnik spalania stukowego. Dam znać czy problem z błędem 23 zniknie :)
  • 0

#15 kacek777

kacek777
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:KÅ‚odzko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Vtec
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:47, 24.08.2018

Czujnik powinien być dokrecony z siłą 30nm?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq