Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Bardzo wysoka temperatura silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 accord20es

accord20es
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:15, 20.05.2010

Witam,
postaram sie zwiezle okreslic moj problem. Temperatura silnika podczas jazdy bardzo rosnie, praktycznie na czerwone pole.

1. plyn w chlodnicy i zbiorniczku uzupelniajacym jest na max.
2. wentylatory (dwa) nie pracuja wcale
3. jesli odkrece korek chlodnicy i przegazuje to nie ma babelkowania
4. jesli wlacze klimatyzacje to dwa wentylatory zaczynaja pracowac

W czym problem moze byc? Walniety termostat czy czujnik wlaczenia termostatu? Czy jeszcze jakies sa opcje?
Jak to ewentualnie sprawdzic w czym jest problem?

pozdrawiam
  • 0

#2 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:36, 20.05.2010

Prawdopodobnie termowłącznik, poczytaj ten temat:
http://www.accordklu...t=termowcznik
  • 0

#3 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:37, 20.05.2010

Jeśli nawet w czasie jazdy nie stygnie ani odrobinę to stawiam na zaciety w pozycji zamknietej termostat. Sprawdzić to możesz dotykając węże od chłodnicy. Powiny być twarde oraz gorące (ten dolny nieco mniej). Jeśli dolny jest wyraźnie chłodniejszy to znaczy, że nie masz otwartego dużego obiegu chłodzenia - czyli zaciety termostat. Tłumaczy to również nie załączanie wentylatorów - czujnik jest na termostacie od strony dolnego węża. A jak tam jest chłodna ciecz to czujnik nigdy nie załączy wentylatorów. On "działa" przy 93 stopniach C.
  • 0

#4 accord20es

accord20es
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:04, 21.05.2010

ok, dzieki wielkie, w takim razie umowilem sie na jutro na wymiane termostatu, mam nadzieje, ze juz wszystko bedzie ok:)

[ Dodano: 2010-05-24, 09:59 ]
zrobione, juz temperatura w normie, wymieniony termostat.

koszt (z robota) = 112 PLN w FeuVert
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:54, 02.06.2010

To jeszcze ja dołącze swój przypadek :) U mnie również podczas jazdy temp jest ok, natomiast podczas postoju rośnie do 3/4 tylko u mnie po włączeniu klimatyzacji żaden wentylator się nie włacza. Po wyjęciu wtyczki i zwarciu jej na krótko wentylator dalej nie działa ale słychać jakby "pykanie przekaźnika" przy skrzynce bezpieczników, tak jakby dostawal impuls ale dalej nic sie nie dzieje. I kto mi znajdzie rozwiązanie ? :-P
  • 0

#6 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:27, 02.06.2010

Pozostaje przekaźnik wentylatorów (w skrzynce elektrycznej z bezpiecznikami w komorze silnika) - może ma wypalone styki robocze. Albo silnik wentylatora lub jego obwód. Miernik do ręki i do dzieła ;-)
pegal
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:36, 02.06.2010

Sprawdze, sprawdze bo nic innego mi nie pozostaje. Tylko czy w takim wypadku jeżeli ten przekaźnik jest uszkodzony to żaden z wentylatorów sie nie załączy? Dokładniej chodzi mi o to czy ten przekaźnik też odpowiada za wichure od A/C ?
  • 0

#8 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:17, 02.06.2010

Teraz nie pomogę. Schemat mam w domu - ściągniety z ESM-a Hondy. Poszukaj moze jest tu na forum do pobrania?
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:03, 02.06.2010

Witam,
Przyłączam się do problemu gdyż nie chcę tworzyć nowego tematu.
Krótko zwięźle:
1. Grzeje się silnik
2. Układ odpowietrzony
3. Chłodnica zalana borygo
4. Termowłącznik wymieniony.
5. Styki (te bezpieczniki) jak i kostki wyczyszczone.
6. Węże oba gorące.
7. Na krótko kostkę spinam (tą od termowłącznika) i wentylatory działają.
8. Tak samo bezpiecznik na krótko i również działa.
Kto wie jaki problem?
  • 0

#10 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:09, 02.06.2010

Ja nie rozumiem. Grzeje Ci się bo wenty nie działają, czy grzeje Ci się, i wenty działają?

Jeśli to drugie to może uszczelka pod głową? :-/
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:16, 02.06.2010

Witam,
Przyłączam się do problemu gdyż nie chcę tworzyć nowego tematu.
Krótko zwięźle:
1. Grzeje się silnik
2. Układ odpowietrzony
3. Chłodnica zalana borygo
4. Termowłącznik wymieniony.
5. Styki (te bezpieczniki) jak i kostki wyczyszczone.
6. Węże oba gorące.
7. Na krótko kostkę spinam (tą od termowłącznika) i wentylatory działają.
8. Tak samo bezpiecznik na krótko i również działa.
Kto wie jaki problem?


5. Styki (te bezpieczniki) - o jakich bezpiecznikach piszesz?

Jeśli zwierasz na krótko styki termowłącznika i wentylator działa, a po podłączeniu nie działa, to oznacza walnięty termowłącznik.
Możesz go sprawdzić wkładając do gorącej wody (wrzątku) i sprawdzić miernikiem czy ma przejście. Jeśli nie ma, to masz walnięty włącznik.
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:39, 03.06.2010

-Wentylatory działają jak je zewrę na krótko.
Czyli grzeje mi się i wentylatory nie działają.
-Uszczelka pod głowicą również odpada gdyż przy otworzonym korku wlewu płynu i uruchomionym silniku, podczas dodawania gazu bym miał gejzer pod maską, a takiego czegoś nie mam.
- W puszce bezpieczników są 3 bezpieczniki. Jeden od wentylatora chłodnicy (ten mniejszy went. ) bezpiecznik środkowy, jeden od wentylatora klimy a 3 nie wiem od czego :)
Jeśli zewrę w tym środkowym bezpieczniku blaszkę zamykającą obieg elekt. wentylator działa.
Dodam, że te bezpieczniki (wszystkie 3) wyczyściłem.
- Jedyną opcją jaką widzę w tym momencie jest sprawdzenie czy termowłącznik nie dał ciała. Trochę to dziwne bo nowy termowłącznik i od razu wadliwy? Albo pech albo inna usterka.
  • 0

#13 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:32, 03.06.2010

Jedyną opcją jaką widzę w tym momencie jest sprawdzenie czy termowłącznik nie dał ciała. Trochę to dziwne bo nowy termowłącznik i od razu wadliwy? Albo pech albo inna usterka.

Ja już wymieniłem dwa a auto mam rok. Niestety termowłączniki EPS są do dupy ale innych nie mogę nigdzie znaleźć a w ASO taka zabawka kosztuje jedynie 300zł :k
  • 0

#14 tku

tku
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Łowicz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:54, 02.02.2011

Hello, mój problem polega na tym że podczas jazdy po kilku kilometrach temperatura silnika roście na czerwone, a po kilku następnych kilometrach wskazówka spada w przeciągu 0,5 sekundy do normalnego poziomu. Popytałem znajomego który siedzi w temacie mechaniki samochodowej co to może być i stwierdził że pewni termostat, co wy o tym myslicie ?
  • 0

#15 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:25, 02.02.2011

pewnie termostat
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq