Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

branie oleju podczas hamowania silnikiem

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:28, 06.08.2018

Wiem że tematów było wiele, ale nikt konkretnie nie wyjaśnił skąd jest problem? Otóż mój R20A3 bierze olej tylko podczas hamowania silnikiem. Przykładowo robię 1000 km w cyklu mieszanym jeżdżąc dynamicznie ale nie hamując silnikiem a na bagnecie nie widać jakiegokolwiek ubytku, natomiast moja żona wsiądzie, zamula i hamuje silnikiem i już na odcinku 30 przejechanych kilometrów weźmie trochę oleju bo na bagnecie już widać. Proszę o wyjaśnienie dlaczego moja 2 litrówka bierze olej tylko podczas hamowania silnikiem?


  • 0

#2 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:12, 06.08.2018

Podczas hamowania silnikiem w kolektorze ssacym powstaje duze podcisnienie. Jezeli uszczelniacze trzonkow zaworow sa stwardniale to wtedy moze lykac olej .


Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:26, 06.08.2018

accord ma aktualnie 185 tyś km(rocznik 2011), możliwe by uszczelniacze już puściły? Auto było regularnie serwisowane w aso w Bydgoszczy wg wskazań komputera średnio co 15 tyś km. Po dłuższym postoju nie dymi po odpaleniu.


  • 0

#4 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 13:29, 06.08.2018

To jakieś szczegółowe badania by trzeba robić.

 

Po prostu kobieta ma inny  styl  jazdy - olejobierny.


  • 0

#5 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:42, 06.08.2018

Sprawdziłem dokładnie i nie ważne czy to trasa czy krótkie odcinki czy zamulanie, ważne by nie hamować silnikiem wówczas nie ubywa olej. Więc co jest przyczyną?


  • 0

#6 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 14:01, 06.08.2018

Jedną tu miałeś podaną.

 

Moja uwaga o ,,cierpliwości" nie zrobiła na Tobie wrażenia - dopowiem, jakbym miał dolać nawet 2l więcej miedzy wymianami to i tak bym jeździł. Grzebiąc się można  więcej stracić niż zyskać.

Z hamowania silnikiem też nie zrezygnuję - nawet sam ze sobą robię zawody - np  na 200km  autostrady  ani  razu  nie  nacisnąć pedału hamulca (udaje  się  i  to  często).

Ale  w  poprzednim (280kkm przebiegu) i  tym  samochodzie  (tu mały przebieg) w  zasadzie  nie  dolewałem oleju.


  • 0

#7 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:09, 06.08.2018

Co rozumiecie pod pojęciem "hamowanie silnikiem"?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Srebrny edytował ten post 18:11, 06.08.2018

  • 0

#8 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:33, 06.08.2018

Hamowanie silnikiem to zwalnianie auta na zalaczonym biegu ( nie na luzie ) przez zdjecie nogi z gazu. Rozpoznaje to komputer i w tym czasie nie podaje paliwa.


Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:32, 06.08.2018

Jak tego uniknąć w automacie ? Ja w zasadzie bardzo dużo hamuje silnikiem.


  • 0

#10 rafalsar

rafalsar
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Rypin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 06.08.2018

Hehe to samo pomyślałem w automacie nie ma możliwości jechania na luzie. :)


  • 0

#11 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:02, 06.08.2018

Przy zdjęciu nogi z gazu,
nie zawsze ma miejsce odcięcie podawanie paliwa. Generalnie w jeździe miejskiej to rzadkość gdy poruszasz się w zakresie 50-60 km na godzinę i 2 do 3 tysięcy obrotów. Samo zamknięcie przepustnicy nie oznacza że paliwo nie jest podawane. Jest ale w zakresie biegu jałowego.
Lecisz 60 na 5 biegu i redukujesz do 2 nie dotykając gazu to się zgodzę. W pewnym zakresie wysokich obrotów paliwo nie będzie podawane i zauważysz efekt hamowania. Jednocześnie zdobywasz dużą manewrowość, zdolność do przyspieszania.
W automacie nawet przy ręcznej redukcji i tak czuwa komputer by nie przekręcić silnika.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:38, 09.08.2018

Temat dotyczy spalania oleju podczas hamowania silnikiem a nie oszczędzania paliwa.

Więc uszczelniacze do wymiany?


  • 0

#13 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:37, 19.10.2018

Zalałem zgodnie z instrukcją stosowania valvoline engine stop leak i przyniosło to 100% rezultat. Teraz hamowanie silnikiem nie ma wpływu na spalanie oleju silnikowego, po przejechaniu 1000 km dynamicznie i z hamowaniem silnikiem brak zużycia oleju a więc coś w co nie wierzyłem i nastawiłem się na naprawę silnika. Więc Panowie to wina słabego oleju beczkowego zalewanego przez ASO? Pewnie nie zawierał odpowiednich dodatków dbających o kondycję uszczelnień?


  • 0

#14 dEboo

dEboo
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:13, 31.10.2018

Zalałem zgodnie z instrukcją stosowania valvoline engine stop leak i przyniosło to 100% rezultat. Teraz hamowanie silnikiem nie ma wpływu na spalanie oleju silnikowego, po przejechaniu 1000 km dynamicznie i z hamowaniem silnikiem brak zużycia oleju a więc coś w co nie wierzyłem i nastawiłem się na naprawę silnika. Więc Panowie to wina słabego oleju beczkowego zalewanego przez ASO? Pewnie nie zawierał odpowiednich dodatków dbających o kondycję uszczelnień?

I co dalej nie ma zużycia oleju ? Bo raczej nikomu się nie chce w to wierzyć, jedyne wyjaśnienie to że jak opisują producenci tego środka, napęczniały uszczelniacze zaworowe i przestało zasysać przez nie olej.


  • 0

#15 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:32, 31.10.2018

Nie pisze o ASO !
Slyszalem tak : kierownik jakiegos warsztatu jedzie z pusta beczka po olej (np.po full syntetyku). Wraca z olejem. I nie wiesz jakim olejem jest napelniona beczka np, polsyntetykien itp...

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq