Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Kontrolka ABS, VSA, ! oraz hamulca ręcznego

VII abs vsa ręczny wykrzyknik hamulce

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 griellwe

griellwe
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:16, 06.08.2018

Koledzy,

 

podczas dłuższej trasy zaświeciły się w mojej Accord kontrolki ABS, VSA oraz wykrzyknik w trójkącie. Podczas hamowania słychać było charakterystyczny dźwięk tarcia metalu o tarcze. Okazało się, że zapiekły się prowadnice klocków w zacisku tylnym. Musiałem tak przejechać 600 km do domu.

Mechanik wymienił tarcze hamulcowe, klocki i prowadnice. 

Niestety kontrolki ABS, VSA i wykrzyknika nadal się świecą od razu po przekręceniu zapłonu (nie mrygają). Ponadto po kilku kilometrach od wymiany tarczy, zapaliła się kontrolka hamulca ręcznego i tak już zostało.

 

Po podłączeniu do komputera okazało się, że czujniki obrotów koła na tyle nie pokazują prędkości, natomiast przednie działają prawidłowo. Mechanik rozkłada ręce... i każe jechać do elektryka.

 

Co może być przyczyną tego stanu? Przed wymianą tarczy/klocków kontrolka ręcznego się nie paliła podczas jazdy. Ciężko mi stwierdzić czy miałem ABS i VSA (chyba nie) ponieważ od momentu zapalenia się kontrolek jechałem spokojnie i powoli. Czy winą może być zabrudzony czujnik ABS/prędkości tylnych kół opiłkami metalu z zużytych klocków? Czy mechanik podczas wymiany tarczy i klocków mógł uszkodzić w/w czujniki? Płyn hamulcowy w zbiorniczku ok.

 

Dzięki za pomoc


Użytkownik griellwe edytował ten post 08:19, 06.08.2018

  • 0

#2 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 11:00, 06.08.2018

Samodiagnostyka spinaczem

Wysłane z mojego A320 przez Tapa
  • 0

#3 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:08, 06.08.2018

Bardzo często powtarzają się posty, w którym pada standardowa podpowiedź o konieczności diagnostyki kawałkiem przewodu, spinaczem czy czym tam kto chce. Może dobrze byłoby, aby każdy nowo rejestrujący się członek, w ramach regulaminu zapoznał się ze sposobem diagnostyki, kalibracji VSA, problemem dolnych sworzni i konieczności regulacji zaworów + obowiązkowe pytania w tym zakresie. Byłby to taki zbiór elementarnej wiedzy na początek. Nie żeby mi jakoś szczególnie przeszkadzały takie pytania, ale wielu osobom mogłoby to pomóc. 


  • 0

#4 rafal86

rafal86
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9 Mugen
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:44, 06.08.2018

są te elementarne posty przypięte i myśle że każdy ogarnięty nowy członek najpierw przewertuje chociaż te przypięte posty nim zacznie się udzielać/pytać :)


  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/


#5 griellwe

griellwe
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:19, 06.08.2018

są te elementarne posty przypięte i myśle że każdy ogarnięty nowy członek najpierw przewertuje chociaż te przypięte posty nim zacznie się udzielać/pytać :)

 

Bardzo często powtarzają się posty, w którym pada standardowa podpowiedź o konieczności diagnostyki kawałkiem przewodu, spinaczem czy czym tam kto chce. Może dobrze byłoby, aby każdy nowo rejestrujący się członek, w ramach regulaminu zapoznał się ze sposobem diagnostyki, kalibracji VSA, problemem dolnych sworzni i konieczności regulacji zaworów + obowiązkowe pytania w tym zakresie. Byłby to taki zbiór elementarnej wiedzy na początek. Nie żeby mi jakoś szczególnie przeszkadzały takie pytania, ale wielu osobom mogłoby to pomóc. 

 

Samodiagnostyka spinaczem

Wysłane z mojego A320 przez Tapa

 

Czytałem posty na ten temat jednak w żadnym nie pojawia się podobny problem czyli błąd VSA ABS i wykrzyknik po wytarciu klocków, a po wymianie tarcz+klocków pojawienie się lampki hamulca ręcznego :-) Komputer pokazuje błędy tylnych czujników obrotu koła L+P. Nie da się ich wykasować spinaczem 4+9 pin. Natomiast przy podłączeniu komputera wyświetla się błąd komunikacji z tymi czujnikami.

 

Jeśli jest taki sam temat to przepraszam i proszę o podanie linka do niego.


Użytkownik griellwe edytował ten post 12:20, 06.08.2018

  • 0

#6 rafal86

rafal86
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9 Mugen
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:23, 06.08.2018

spinaczem nie wykasujesz błędów, musisz jechać do kogoś kto ma HDS-a. Skąd jesteś? Może ktoś z okolic pomoże...


  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/


#7 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 12:46, 06.08.2018

Błąd układu ABS/VSA wykasujesz spinaczem - jest tam podana procedura (albo link do niej) i od tego zaczyna się diagnozę tego układu...
Jeśli nie ma komunikacji to musi być przerwa w obwodzie.
Być może podczas wymiany/naprawy tarcz ktoś dodatkowo coś uszkodził...

Wysłane z mojego A320 przez Tapa
  • 0

#8 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:51, 06.08.2018

Jak to nie wykasuje. Jest procedura na kasowanie błędów ABSu (oczywiście układ musi być sprawny) jak i przywracania neutralnego położenia czujnika VSA. Wszystko robi się zwierając 4i9 oraz odpowiednio naciskając pedał hamulca (ABS) lub przycisku (VSA). 

 

Jak kupiłem accorda, to jako nowicjuszowi odnalezienie tych podstawowych informacji zajęło chwilę czasu. Wtedy nie wiedziałem co zrobić jak świecił się ten wykrzyknik, nie wiedziałem jak można odczytać błędy. Znalezienie tych info gdzieś w pięździesiątym poście w trzynastym temacie nie jest tak oczywiste, w szczególności że forumowa wyszukiwarka to fikcja.

Nie widziałem że koła odpadają, i że sworznie sprawdza się specjalną metodą bo na SKP nic nie wychodzi. 

 

Może w chwili wolnego czasu stworzę taki post ze zbiorem podstawowych info i poproszę o jego umieszczenie gdzieś w widocznym miejscu. 


  • 0

#9 griellwe

griellwe
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:09, 06.08.2018

Błąd układu ABS/VSA wykasujesz spinaczem - jest tam podana procedura (albo link do niej) i od tego zaczyna się diagnozę tego układu...
Jeśli nie ma komunikacji to musi być przerwa w obwodzie.
Być może podczas wymiany/naprawy tarcz ktoś dodatkowo coś uszkodził...

Wysłane z mojego A320 przez Tapa

 

Metoda spinaczem nie działa niestety, sprawdzałem kilka razy i robiłem to zgodnie z instrukcją z forum.

 

 

Jak to nie wykasuje. Jest procedura na kasowanie błędów ABSu (oczywiście układ musi być sprawny) jak i przywracania neutralnego położenia czujnika VSA. Wszystko robi się zwierając 4i9 oraz odpowiednio naciskając pedał hamulca (ABS) lub przycisku (VSA). 

 

Jak kupiłem accorda, to jako nowicjuszowi odnalezienie tych podstawowych informacji zajęło chwilę czasu. Wtedy nie wiedziałem co zrobić jak świecił się ten wykrzyknik, nie wiedziałem jak można odczytać błędy. Znalezienie tych info gdzieś w pięździesiątym poście w trzynastym temacie nie jest tak oczywiste, w szczególności że forumowa wyszukiwarka to fikcja.

Nie widziałem że koła odpadają, i że sworznie sprawdza się specjalną metodą bo na SKP nic nie wychodzi. 

 

Może w chwili wolnego czasu stworzę taki post ze zbiorem podstawowych info i poproszę o jego umieszczenie gdzieś w widocznym miejscu. 

 

Przeglądałem tematy trzy dni i szukałem informacji na ten temat jednak nikt nie miał podobnego przypadku. W wątkach pojawiał się błąd ABS/VSA z niczego, u mnie stało się po tym jak wytarły się klocki (zaciski wymieniane 3 lata temu i mechanik pewnie nie przesmarował prowadnic klocków), w po ich wymianie+tarcze błędy nie znikły (gdzieś czytałem że trzeba je ręcznie usunąć) natomiast doszła kontrolka ręcznego i jak napisałem wcześniej nie mogę tych błędów wykasować spinaczem. W środę jadę do elektryka ale wdzięczny będę za jakieś sugestie w tej sprawie, dlatego napisałem ten post.


  • 0

#10 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:20, 06.08.2018

Sprawdź może jeszcze czujnik od hamulca ręcznego. Płynu hamulcowego nie brakuje? Nie mam pewności czy w VII jest czujnik małej ilości płynu. 

Niemniej jednak jeśli są błędy czujników i nie da się ich skasować procedurą 4+9 + naciskanie pedału hamulca to zapewne czujniki są uszkodzone. Jakie błędy wymigały Ci kontrolki w liczniku po zwarciu 4+9?

Skąd jesteś? HDS powinien wskazać dokładny błąd (przerwa w czujniku, lub zakłócony odczyt)

W VII nie ma czujników zużycia klocków, więc komputer ABSu nie ma żadnej informacji o ich zużyciu. 

 

Jakie masz nadwozie? Sedan kombi? CG9 nie występował w 2004r.


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 13:22, 06.08.2018

  • 0

#11 griellwe

griellwe
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:48, 06.08.2018

Sprawdź może jeszcze czujnik od hamulca ręcznego. Płynu hamulcowego nie brakuje? Nie mam pewności czy w VII jest czujnik małej ilości płynu. 

Niemniej jednak jeśli są błędy czujników i nie da się ich skasować procedurą 4+9 + naciskanie pedału hamulca to zapewne czujniki są uszkodzone. Jakie błędy wymigały Ci kontrolki w liczniku po zwarciu 4+9?

Skąd jesteś? HDS powinien wskazać dokładny błąd (przerwa w czujniku, lub zakłócony odczyt)

W VII nie ma czujników zużycia klocków, więc komputer ABSu nie ma żadnej informacji o ich zużyciu. 

 

Jakie masz nadwozie? Sedan kombi? CG9 nie występował w 2004r.

 

Numerów błędów nie sprawdzałem. Mechanik, który zmieniał klocki i tarcze podłączył po naprawie go do kompa i pojawiły się błędy związane z brakiem sygnału z czujnika obrotu koła L+R tył. Czujnik ręcznego załączył się po przejechanie kilku km po wymianie tarcz - dziwny zbieg okoliczności jeśli czujnik od ręcznego by też padł. Kilka lat temu mi wywaliło VSA ABS i okazało się, że jeden klocek nierównomiernie się zużywał (krzywo był zamonotwany?), wymienili klocki i było ok. Naprawa w UK. Potem, trzy lata temu, zapiekł się tłoczek ręcznego, i wymienili oba zaciski (też w UK). Prawdopodobnie nie przesmarowali prowadnic w obu zaciskach i się zapiekły doprowadzając do zużycia klocków wewnątrz tarczy, kiedy te widoczne od strony zewnętrznej były w bdb stanie. Jadąc do Polski załączyły się VSA ABS i ! a po kilkuset km hamulce przy hamowaniu zaczęły wydawać metaliczny dźwięk, potem było coraz gorzej. Jestem ze świętokrzyskiego. Nadwozie mam w sedanie Type-S źle wpisałem przy rejestracji.

 

Podejrzewam, że albo czujniki obortu kół z tyłu zabrudziły się opiłkami metalu podczas dojazdu do domu na zużytych klockach, albo mechanik przy wymianie coś spieprzył. Natomiast nie mam pojęcia dlaczego ręczny się świeci, czy to też dlatego, że komputer nie wykrywa, że koła z tyłu się obracają podczas jazdy? Zbiorniczek z płynem ham jest pełny, a pedał hamulca twardy.


Użytkownik griellwe edytował ten post 13:50, 06.08.2018

  • 0

#12 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:51, 06.08.2018

Odczytaj jeszcze błędy metodą na spinacz. Napisz jakie błędy wymigało. 


  • 0

#13 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 14:21, 06.08.2018

No i wszystko powoli się wyjaśnia - co ten mechanik podłączał??
Zapewne nie HDS'a, a inne interfejsy źle/wcale współpracują z systemami w Hondach.
Podłączenie innego interfejsu niż HDS skutkuje skasowaniem neutralnego ustawienia VSA i konieczność jego ustawienia... oraz oczywiście świecenie kontrolek...
Skasuj błędy, skalibruj VSA i sprawdź błędy jeszcze raz (spinaczem).

Pozdrawiam
Tomek

Wysłane z mojego A320 przez Tapa
  • 0

#14 griellwe

griellwe
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:33, 06.08.2018

Odczytaj jeszcze błędy metodą na spinacz. Napisz jakie błędy wymigało.


Nie mogę odczytać błędów na spinacz bo kontrolka ABS VSA itd w ogole nie gaśnie :-(

No i wszystko powoli się wyjaśnia - co ten mechanik podłączał??
Zapewne nie HDS'a, a inne interfejsy źle/wcale współpracują z systemami w Hondach.
Podłączenie innego interfejsu niż HDS skutkuje skasowaniem neutralnego ustawienia VSA i konieczność jego ustawienia... oraz oczywiście świecenie kontrolek...
Skasuj błędy, skalibruj VSA i sprawdź błędy jeszcze raz (spinaczem).

Pozdrawiam
Tomek

Wysłane z mojego A320 przez Tapa



Nie był to HDS a zwykły laptop chyja z programem Bosch’a. Na spinacz nic nie zrobie bo kontrolki w ogóle nie gasną.
  • 0

#15 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6025 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:44, 06.08.2018

Podejrzewam że od temperatury poleciał któryś z czujników ABS.

Miałem u siebie podobnie, gdy mi się zapiekł przedni lewy zacisk... 

Wszystko się da zrobić spinaczem, robiłem 10 razy rest błędów abs/vsa oraz kalibracje i wszystko za pierwszym razem bez problemów.

Na YT są też filmy podglądowe itd, musisz coś robić źle.

Od odczytania kodów błędów trzeba zacząć.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, abs, vsa, ręczny, wykrzyknik, hamulce

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq