Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Skrzynia biegów, dyferencjał

VIII Skrzynia biegów dyferencjał drgania

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Siekan

Siekan
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:06, 04.08.2018

Cześć wszystkim.

Piszę tu na forum, ponieważ mam problem z przekładnią.

Do rzeczy. Samochód zaczął wibrować przy obciążeniu w zakresie prędkości 80-130. Więc pierwsza diagnoza była: przegub wewnętrzny. Mechanik po rozebraniu przegubów stwierdził, że przeguby są ok. o sprawdzeniu zawieszenia, przeszedł dalej. Doszedł do skrzyni biegów. Okazało się, że są luzy na dyferencjale (najprawdopodobniej). Na ten moment mam ściągniętą skrzynię i nie wiem czy ją otwierać. W załączniku przesyłam filmik gdzie widać jak wałek się rusza. Możecie panowie coś doradzić? Czy ktoś już coś takiego przerabiał?

Samochód Accord 2.4 benzyna, skrzynia manualna.

Poniżej link do filmu.

Pozdrawiam.


Użytkownik Siekan edytował ten post 17:06, 04.08.2018

  • 0

#2 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:43, 04.08.2018

Oczywiście  mechanik wykluczył  wszystkie inne możliwości  - zaczynając od poduszek  silnika  i  skrzyni ?

 

Nie jestem mechanikiem (dla jasności) - ale  wg  mnie  oś  nie  wchodzi  do  skrzyni  na  sztywno.

Czekamy  na  tych  co  to  przerabiali.

 

Aaa  ile  masz  przebiegu ? 


  • 0

#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:02, 04.08.2018

Dla mnie w skrzyni siedzi ok.
Widziałeś te przeguby wewnętrzne ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:03, 04.08.2018

  • 0
                       

#4 Siekan

Siekan
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 04.08.2018

Nie nie widziałem.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Mechanik bez rozbierania stwierdził że są sztywne i nie ma co rozbierać.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:09, 04.08.2018

Piszesz ,,wibrować  przy  obciążeniu" - konkretniej ?


  • 0

#6 Siekan

Siekan
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:26, 04.08.2018

Wibracje przy obciążeniu. Od 90 do 130. Mechanik czuł przy 150. Tylko podczas przyśpieszania. Na luzie i podczas zdjęcia nogi z pedału nic nie wyczuwalne!

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Dodam trzęsło budą dosyć konkretnie miedzy 90 a 110. Potem mniej. Mniejsza amplituda.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Dodam jeszcze tyle, że palcem jak ruszam wielokarbem od mechanizmu różnicowego to jest wyczuwalny luz, tak że ok 0.5mm rusza się na wszystkie strony, od strony lewej przekładni ok 0.5 mm (strzelam) z prawej ok 0.25mm (strzelam). Biegi wchodzą idealnie. Przebieg 204tyś.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:30, 04.08.2018

No tak - czyli  tak  jak  szukacie (chociaż  można  być  zaskoczonym  z  zupełnie  innej  strony), ale ze skrzynią  bym  poczekał.

 

Pytałem o przebieg  i  o  to  czy  inne  przyczyny (mniej kosztowne) wykluczono - zawieszenie  układu  napędowego, łożysko  podpory (chociaż nawet nie  wiem  czy  tu  jest).


  • 0

#8 Siekan

Siekan
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 04.08.2018

Niestety ja też nie wiem, czy jest łożysko podpory. Liczę, że ktoś z forum wie czy taki luz jest ok. Spuszczony został olej. 1.9l . Czyli stwierdzam że uszczelniacze przy tym luzie nie puściły. Natomiast nigdy nie rozbierałem tych części i nie wiem czy tak luz jest normalny. Może ktoś ma możliwość sprawdzić :) albo już miał ten problem. Accord jest czuły, wiec taki luz może jest ok. ?

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 Sined

Sined
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Zgorzelec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive full + TypeS zewn.
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer VIII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 04.08.2018

Mieliśmy kiedyś podobne objawy w VII 2,4 automacie - przyczyną okazał się przegub wewnętrzny, o ile dobrze pamiętam długiej półosi. Droga regeneracja, drogie używki - podobno bolączka tych. Jako że VIII jest bardzo mocno spokrewniona mechanicznie z VII uważam że może Ci to pomóc w diagnozie i ewentualnym ponownym sprawdzeniu przegubu.


  • 0

#10 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:52, 04.08.2018

Na  filmiku (raczej) poruszasz  półosią, która  nie  jest  podparta  z  drugiej  strony - stąd  wyraźny  luz.

Podczas  pracy  sytuacja  jest    inna - to  znaczy  luz (nazwijmy  go  poprzeczny)  musi  być  mniejszy - przecież  półoś  nie  wisi  luźno. Więc  uszczelnienie  pracuje  w  normalnych  warunkach  i  żadnego  wycieku  nie  ma.

 

Tak  jak  pisałem - półoś nie wchodzi  do  skrzyni  bez  luzu - nie  wiem  jak  jest  tu, ale  często  jest  wkładana  na  tak  zwane  ,,kamienie" (rodzaj  przegubu) i  luz  (ten poprzeczny)  jest  wyraźnie  wyczuwalny (po uwolnieniu półosi z przegubu wewnętrznego).

Co  więcej  półoś  można  wtedy  swobodnie  wyjąć  ze  skrzyni - trochę  uważając na uszczelnienie.


  • 0

#11 Siekan

Siekan
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 04.08.2018

Może ktoś jeszcze demontował przeguby i pamięta jak to było w jego przypadku? Ja nie mam praktyki. Tylko wierzę w to co mi zostało powiedziane. Dla mnie te luzu są spore. Łożyska nawet jak są wahliwe to nie mają luzu Góra/dół. Tylko w osi, a ja palcem mogę dolną tuleje łożyska przestawić.
Nie wiem co o tym myśleć. Ale ewidentnie mam wibracje przy obciążeniu. Szkoda że tego nie nagrałem. Szukam potwierdzenie czy u kogokolwiek luzu są podobne.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 11:53, 05.08.2018

Właśnie na ,,kamieniach" (jeśli tu są - a raczej są) masz mieć wyraźny luz (bo tak to działa).

[edit] (po przemyśleniu) To co w nawiasie kwadratowym do poprawki [Łatwo można to sprawdzić - ruszasz półosią  np góra dół  (wtedy nie możesz poruszyć  lewa prawa), przekręcasz półoś o 90 stopni i wtedy ma mieć luz  lewa prawa (a nie ma luzu góra dół).] Podkreślone nie jest prawdą.

Luz ma być  wyraźny, to żadna miara (czekamy na kogoś kto to rozbierał - przecież na forum są tacy co zawodowo się tym zajmują) - wyczuwalny.

Jeśli  góra dół  mamy  przesuwanie ,,kamieni" w skrzyni, to lewa prawa  rusza  się  półoś (jest w niej taki poprzeczny walec) w kamieniach.


Użytkownik piasek101 edytował ten post 14:20, 05.08.2018

  • 0

#13 Siekan

Siekan
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:05, 05.08.2018

Z jednej strony jest większy luz niż z drugiej.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 17:22, 05.08.2018

Istnieje duże prawdopodobieństwo że wibracje są z powodu zużytych przegubów. Skoro skrzynia wyjęta to i przeguby też. 

Zacznij od przegubów (najbardziej prawdopodobne i najmniejszy wkład pracy na ich diagnozę).

Zdejmij gumy, wyjmij smar (nie nasyp piasku do środka) i sprawdź bieżnie przegubów - czy nie mają wżerów. 

Na jutubie jest filmik (10 sekunda!!) 


  • 0

#15 Siekan

Siekan
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:03, 21.08.2018

Panowie i Panie.

Wymienione łożyska w skrzyni - te od dyferencjału. Problem z drganiami ustąpił.

Podejrzewam, że wielu z Was wymienia przeguby wewnętrzne, a problem nie zawsze wynika właśnie z przegubów. U mnie - niestety skrzynia biegów. Zalecam sprawdzanie wejścia na wieloklinie od skrzyni przed decyzją wymiany przegubów.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Skrzynia biegów, dyferencjał, drgania

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq