Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wymiana kompresora/sprężarki klimatyzacji Accord VIII 2.4

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:27, 01.08.2018

Hej. 

 

Z dnia na dzień klimatyzacja przestała mi chłodzić. W serwisie powiedzieli, że czynnik jest, do sprężarki dochodzi prąd ale nie działa więc zapewne się zatarła i jest do wymiany. 

 

Macie może wiedzę czy sprężarka z wersji 2-litrowych (benzyna, diesel) będzie pasowała do mojego samochodu? Czy muszę jednak szukać pod swoją wersje?

 

Widzę jakieś używane oryginały z gwarancją rozruchową ale nie wiem na ile "pod konkretny egzemplarz" są te sprężarki. 

 

I sugerujecie nową Delphi (znalazłem za 770 zł) czy używaną wymontowaną z Hondy pochodzącą z pierwszego montażu?

 

Z góry dzięki za pomoc. 


Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 14:47, 01.08.2018

  • 0

#2 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 16:11, 01.08.2018

2.0 i 2.4 są takie same diesel ma inną. Możesz jeszcze szukać z CRV ale wtedy trzeba krótszy pasek bo koło pasowe jest deko mniejsze. Pamiętaj że zatarta sprężarka oznacza opiłki w całym układzie i nowa sprężarka bez płukania układu podziała chwilę. Do tego trzeba wymienić chłodnice bo jej nie da się wypłukać z racji jej budowy. Piszę ci to jako rade bo sam przerabiam już 3 sprężarkę. Nowa działa nie całe 7 miesiacy ale wtedy układ był kiepsko oczyszczony. Obecny oryginał używka działa już 2 sezon.

Użytkownik lbx3046 edytował ten post 18:14, 01.08.2018

  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#3 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:41, 01.08.2018

Dzieki za informacje. Zapytam tam gdzie będą mi wymieniać tą sprężarkę czy są w stanie zrobić to płukanie układu o którym wspomniałeś. Jak nie to będę musiał umówić się do kogoś kto zajmuje się tylko klimatyzacjami. 


Ja mam odwieczny problem z moim numerem VIN. Rzadko kiedy w sklepach z częsciami są po nim w stanie cokolwiek dopasować. Tak samo jest teraz ze w wielu sklepach z częściami motoryzacyjnymi wyszukiwarka wyszukuje mi jakieś pasujące kompresory natomiast na infolinii po sprawdzeniu VIN mówią, że "nie są w stanie potwierdzić". Jesteście w stanie powiedzieć czy kompresor z linku poniżej będzie pasował do mojego samochodu?

 

https://www.iparts.p...78-1095831.html


  • 0

#4 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:54, 01.08.2018

Wg mnie tylko nowa sprezarka. Sprawdz czy masz w dobrym stanie ,,chlodnice,, od klimy czy nie brakuje lamelek bo warto wymienic na nowa. Zaplacisz za nowa sprezarke 1 raz i bedzie działac a uzywame sa za drogie .


Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:53, 01.08.2018

Udaj się do fachowca od klimy. Bo diagnoza na 'zapewne' może się okazać deko inna.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:41, 01.08.2018

Z tym "zapewne" to też napisałem troche neprecyzyjnie bo są pewni swojej diagnozy. Sprawdzali wszelkie czujniki, zachowanie silnika itd. Problem z fachowcami od klimy jest taki ze mogę się umówić na za tydzień. Przy tym lecie tysiąclecia po drodze się chyba rozpuszczę... . Faktem jest, że w historii serwisowej swojego samochodu nie widzę serwisu klimatyzacji, a sam tez go nie robiłem od zakupu (2 lata temu). Klima ciągle pracowała bardzo sprawnie ale to zapewne nie powód żeby z nią nic nie robić. Może jest więc też zaniedbanie po mojej stronie które mogło doprowadzić do zatarcia. 


  • 0

#7 marcint_82

marcint_82
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SEDAN/CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:51, 01.08.2018

sprawdź po VIN numery OEM sprężarki i takiej szukaj na aukcjach

 

najlepiej sprawdzić tu:

 

http://japancars.ru/...e=catalog/honda


  • 0

#8 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 23:23, 01.08.2018

Ja dzisiaj reanimowalem swoją. Uszkodzona cewka i termik ma obudowie sprężarki. Teraz pracuje. Przy okazji wymieniłem łożysko na kole pasowym. Wszystko bez spuszczania czynnika. Koszt...ok. 160 zł.


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 06:18, 24.08.2018

  • 0

#9 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:37, 02.08.2018

2 lata temu też mi padła sprężarka. Okazała się cewka, a dokładnie bezpiecznik termiczny. Koszt 2.50pln + własna robota. Kupiłem na troszkę większą temperaturę niż był.  Udało się bez wyciągania kompresora i opróżniania układu z czynnika. Upewnij się, czy to na pewno kompresor!  Cewkę łatwo sprawdzić zwykłym miernikiem-dostęp masz łatwy -j est wtyczka przy kompresorze - rozpinasz i sprawdź czy jest "przepływ" przez cewkę.

A termika na obudowie sprężarki już u mnie nie było-ktoś go wywalił wcześniej...


Użytkownik Vice edytował ten post 06:37, 02.08.2018

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#10 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:49, 02.08.2018

Umówiłem się jeszcze do serwisu zajmującego się tylko klimatyzacją. Pokaże im wasze sugestie:) Jeżeli chodzi o nr VIN na Japancars.ru to w ogole go nie rozpoznaje. Tak jak wspominałem, to u mnie nic nowego. 


  • 0

#11 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:31, 02.08.2018

Może nie znajdować. Wbij wprost tutaj bo to jest o klimie w poiftowych VIII-kach.

http://www.hondaworl.../category_6.htm

http://www.hondaworl...us_spare/4/193/

http://www.hondaworl...us_spare/4/192/

 

Ktoś tu napisał że kompresor w 2.0 i 2.4 jest taki sam - chyba tak, ale w VII-genie. W VIII jest inny bo i silniki 2.0 i 2.4 są zupełnie inne (R20A3 vs K24Z3).

 

Najpewniejsza weryfikacji numeru częsci po VIN to jednak ASO.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#12 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:40, 02.08.2018

Problem jest taki, że po numerze VIN podali mi w ASO numer mojej sprężarki (38810-RL6-G03) który nigdzie nie występuje na stronach z częściami. Co ciekawsze nie ma go nawet na tej rosyjskiej stronie którą wysłałeś. Kompresory które mi dopasowuje w różnych wyszukiwarkach w sklepach z częsciami mają oznaczenie OEM 38810-RBA-006. W dwóch sklepach potwierdzili mi (podobno po VIN) że ten kompresor DELPHI będzie pasował. Jak spece od klimy potwierdzą diagnozę to pewnie zaryzykuje i zamówie.

 

Swoją drogą na japancars wyszukiwarka uwzględnia roczniki do 2012. Moja honda jest z 2012 r. ale modelowo 2013. Może dlatego w ogóle tego VINu nie wyszukuje. 


  • 0

#13 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:08, 02.08.2018

Wg. linków które podałem nr części do 2.4 to 38810-RL6-G02 zaś 100% pewna informacja uzyskana kilka razy w ASO jest taka że różnica tylko na ostatnich dwóch cyfrach (i to w odniesieniu do każdej części !!) to tylko ulepszona/nowsza wersja tej samej części lub pochodząca od innego dostawcy. I jest wzajemnie 100% zamienna.

Więc po prostu to co podaje hondaworld (-G02) i co podało Ci ASO (-G03) to jest to samo tylko w nowszej i zamiennej wersji. Cross-reference na hondaworld zresztą zna tą cześć -G03 też i odnajduje ją w RM 2013 czyli kładli to fabrycznie w późniejszych poliftach ale do RM 2012 będzie pasować na 100%.

 

Natomiast ten -RBA- to jest już coś innego, co nie znaczy jednak z góry że nie będzie pasować.

 

Uzupełnienie: hondaworld zna ten numer 38810-RBA-006 i to jest kompresor do VII-ek 2.0/2.4 (który teraz to już widać na 100% jest jednakowy dla 2.0/2.4 w VII):

http://www.hondaworl...htm#38810RBA006

http://www.hondaworl...htm#38810RBA006

 

Wygląda podobnie do tego z VIII 2.4 ale czym się różni i czy będzie pasować tego nie wiadomo. Osobiście szczerze wątpię. Nietrudno znaleźć więcej niż pięć różniących szczegółów ;-)


Użytkownik klosz007 edytował ten post 20:26, 02.08.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#14 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:59, 11.08.2018

Tak jak wspominałem, oddałem klime do sprawdzenia do serwisu który zajmuje się tylko klimatyzacją. Spec  stwierdził że powinienem wymienić zestaw sprzęgła sprężarki. Powiedział,że wymiana samej cewki na jakiś czas by pomogla ale przy tym stanie sprzęgła niedługo znowu by padła. Sprzęgło wymieniłem (część 260 zł, wymiana z nabiciem 300 zł) i klima działa. Ostatecznie kosztowało mnie to 550 zł zamiast ok. 1500 zł więc nie ma dramatu. 

 

Dziękuje wszystkim za pomoc. Dla mnie to lekcja żeby jednak oddawać takie sprawy specjalistom a nie tym samym ludziom którzy zajmują się naprawami mechanicznymi. 

 

Pozdrawiam.


  • 0

#15 mariojabol

mariojabol
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 20.05.2019

A mi owi specjaliści też zalecali nową sprężarkę i .... poczytałem, popytałem. Nie załączała mi klima. Ciśnienie w układzie było. Sprawdziłem zwykłym miernikiem przejście na cewce. Nie było. Zamówiłem całe sprzęgło z cewką za 270 zł z neta. I dobrze bo po zdemontowaniu starego okazało się że łożysko sprzęgła też już miało dość. Po wymianie sprzęgła klima śmiga aż miło. Sprężarkę trzeba zdemontować do wymiany sprzęgła a co za tym idzie spuścić czynnik. Zamknąłem się w 500 zł a nie 2000zł. Czasami jeśli wszystko wydaje się ok wystarczy ustawić tulejkami odpowiednią odległość tarczy sprzęgła, temat jest omówiony na YT #101napraw. Wymiana kompresora to ostateczność. Czasami warto podłubać w temacie :dancing:

Pozdrawiam

Honda Accord 2.0 2010r bezn


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq