Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Gaśnięcie zimnego silnika po próbie ruszenia

VI przepustnica jałowe gaśnięcie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#16 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:45, 25.08.2018

Mam nadzieję że diagnostyka wykaże jakieś anomalie... Straszliwie drażnią mnie takie bolączki.
Panowie a takie pytanie - gdzie w 1.8 VIgen znajduje się filtr paliwa? Z jednej strony czytam że w obudowie pompy paliwa, gdzie indziej że przy tylnym kole, a allegro z kolei nasuwa mi że może to być taka puszka za silnikiem od lewej strony.
  • 0

#17 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 00:18, 26.08.2018

W okolicach tylnego lewego koła ;)

Użytkownik gons edytował ten post 00:19, 26.08.2018

  • 0

#18 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:05, 27.08.2018

Panowie, a taka ciekawostka - skąd na sprężynach zaworowych rdza :D?


Użytkownik Wadim edytował ten post 19:21, 27.08.2018

  • 0

#19 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:43, 27.08.2018

To nie rdza. To farba
  • 0

#20 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:07, 04.09.2018

Wreszcie udało mi się załatwić temat przydomowej diagnostyki.

96176e1c21d9ec01med.png

10e63fba095db4f3med.png

a51a0e5c39035702med.png

To są wyniki pomiarów a w nich zastanawiająca jest temperatura powietrza dolotowego (cały czas 70st)

Fuel system status - cały czas zamknięta pętla, bodajże przy dopuszczaniu gazu jest coś o otwartym obiegu (nie udało mi się przypatrzyć)

W pamięci siedział błąd o kodzie

P1491 co z anglieskiego internetu świadczy o błędzie związanym z EGR

 

Co sądzicie panowie ?


Użytkownik Wadim edytował ten post 18:19, 04.09.2018

  • 0

#21 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:42, 04.09.2018

Coś nie tak z tą temperaturą. Nie ma opcji - na zimnym silniku musi być temp otoczenia. Podczas jazdy ma spadać a na postoju rosnąć o kilka stopni.

Ja przy owiniętym kolektorze wydechowym mam ok 40-50C przy temp 25 stopni na zewnątrz.


  • 0

#22 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:54, 05.09.2018

Tak pomyślałem właśnie wczoraj - może EGR puszcza na jałowym spaliny ( w szczególności jak jest zimny, blokuje się) wobec czego na nagrzanym silniku były wskazy takie a nie inne.

Jak już nagrzeje się silnik (i EGR) to chodzi płynniej (choć i tak szarpało przy 1500-1700 rpm kiedy właśnie załącza się egr)

 

Wobec czego odpiąłem wieczorem wtyczkę i rano co ? Koniec objawów ;)

 

Na weekend leci czyszczenie egr i może zaślepienie go ?

Jaki efekt (osiągi, spalanie) w naszych acordach ma odpięcie EGR? Wiem że czasem jedno i drugie jest na plus, czasem wręcz odwrotnie.


  • 0

#23 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:26, 07.09.2018

No i panowie wyczyszczenie EGR zakończyło problem.

Wielkie dzięki za udzieloną pomoc ;)

Tak jak kolega gons napisał - czasami winą takiej usterki może być wszystko, zastanawiałem się nad cewką,kablami WN, zaworami, świecami, filtrem paliwa i pompą paliwa a nie przyszło by mi do głowy że EGR może powodować takie klocki ;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, przepustnica, jałowe, gaśnięcie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq