Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Gaśnięcie zimnego silnika po próbie ruszenia

VI przepustnica jałowe gaśnięcie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:51, 31.07.2018

Witam serdecznie.

3 tyg temu stałem się nabywcą jakże cudownego Accord VI 1.8.

Niestety, ale jak to bywa, po zakupie wyszły pewne drobne (lub nie drobne?) mankamenty.

Najistotniejszym z nich jest gaśnięcie silnika po długim postoju (całkowite wychłodzenie) a mianowicie :

Odpala bez najmniejszego problemu, daję mu 30-60 sec na rozprowadzenie oleju, w tym czasie obroty to ok 1200-1300RPM (dużo?), po próbie ruszenia, kiedy odpuszczę gaz, wcisnę sprzęgło silnik gaśnie, a ponowne odpalenie przychodzi mu z delikatnym trudem - po odpaleniu momentalnie chciałby zgasnąć, chyba, że potrzymam go chwilę na obrotach i po chwili wszystko jest ok. w czasie trzymania na obrotach silnikiem nieco szarpie.

Jazda na zimnym silniku w przedziale obrotów 1400-2000 objawia się delikatnym szarpaniem.

Silnik po nagrzaniu trzyma baaaaardzo niskie obroty w zakresie 400-500RPM a po odjęciu obciążenia spada do jakiś 150-300 i oczywiście wzrasta do ok 500.

 

Choć nie brzmi to jednoznacznie to podejrzewam przepustnicę, ale chciałbym zasięgnąć drugiej opini, bo jedynie w weekend mogę sobie pozwolić na grzebanie przy aucie, a miło było by nazbierać do tego czasu pomysłów na problem.

 

Oczywiście robiłem research ale nie udało mi się doszukać stricte takiej usterki.

 

Jeżeli ktoś jest chętny podzielić się wiedzą to z góry bardzo dziękuję za pomoc :)

 

PS. Obroty nie falują, silnik pracuje cichutko.


  • 0

#2 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:20, 31.07.2018

Wyczyść przepustnice i IAC (nie pamietam dokładnej nazwy w każdym razie jest to zawór regulujący wolne obroty. No i zawory do sprawdzenia/regulacji


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#3 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:15, 07.08.2018

Sprawdzone i przeczyszczone zostały przepustnica i IAC, niestety po za podniesieniem jałowych do normalnych 600-700 nic się nie zmieniło. Zawory chciałbym ogarnąć jak będzie trochę luźniej z czasem, a tymczasem będę usterki szukał w układzie zapłonowym.


  • 0

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:08, 07.08.2018

Zacznij od odpięcie akumulatora. Potem podłącz i odpal silnik. Zaczekaj aż się zagrzeje od zimnego. Może ECU zapomniał o adaptacji wolnych obrotów. Sprawdź przed OBD (np. elm327) jak wygląda podciśnienie w kolektorze dolotowym. Jeżeli jest ok to trzeba by sprawdzić układ paliwowy. Pamiętaj żeby silnik dobrze pracował musi mieć w iskrę, paliwo i powietrze w odpowiednich ilościach. Sprawdź działanie sondy lambda.

Kup to:

https://allegro.pl/e...7102227781.html

Program "Piston" na smartfona i badasz.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:13, 07.08.2018

Dzięki wielkie, kumpel ma złącze to na weekend poleci temat diagnostyki, a jutro rano odpięcie aku.


  • 0

#6 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:50, 19.08.2018

Trochę to zajęło ale sprawdziłem te opcje.

Odpięcie aku nic nie dało.

A to złącze nie łączy z autem, próbowałem kilku programów i nic - łączy z ecu ale do auta nie może znaleźć protokołu :/.

Jak kumpel będzie mieć czas to sprawdzimy na jego złączu, tymczasem idzie coś zrobić aby obejść ten problem ?

 

PS. Masz to samo złącze ?


Użytkownik Wadim edytował ten post 06:52, 19.08.2018

  • 0

#7 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:57, 19.08.2018

Ja mam najtańszy czytnik za 1.5$ właśnie ten elm coś tam i czyta bez problemu po bluetooth na fonie. Powinno Tobie też działać
Ja mam vi z 99 2.0

Użytkownik lukibosss edytował ten post 12:58, 19.08.2018

  • 0

#8 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 13:58, 19.08.2018

jak do zaworów dawno nikt nie zaglądał, to prawdopodobnie one są przyczyną :D gaśnięcie w takiej sytuacji jak Twoja, to przeważnie podparte zawory wydechowe, dolotowe, albo obydwa. fizycznie objawia się to tak, że przy odpuszczeniu gazu komputer przycina paliwo i powietrze do odpowiedniego pułapu, przy czym brakuje odpowiedniej ilości powietrza wpuszczanej przez zawór ssący, silnik zalewa paliwem i gaśnie (czuć pod maską, lub z wydechu nieprzepaloną benzynę). analogicznie jest z zaworami wydechowymi, tyle że podparty zawór wydechowy nie będzie w stanie usunąć z silnika wszystkich spalin, co wpływa na mieszankę przy kolejnym cyklu i może wystąpić brak zapłonu. po wyregulowaniu zaworów, jeśli problem nie ustanie, można szukać innych przyczyn złej mieszanki paliwa ;) np. sonda lambda, czujnik spalania stukowego, map sensor, niedrożny układ wydechowy ... wszystkie te czujniki sprawdzisz właśnie podpinając się do komputera po OBD (najłatwiej po USB kabelkiem VAG KKL ;) ), ELM'a nie sprawdzałem, ale w większości przypadków powinien działać bez problemu ;)


no i dobrze było by sprawdzić stan świec zapłonowych, jak nie wiesz kiedy były wymieniane, bo koszt nowych świec jest niewielki, a różnica w pracy silnika na nowych, a zużytych świecach jest ogromna ;)


  • 0

#9 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:49, 20.08.2018

Poprawka.

W tygodniu oczywiście zaworów nie wyreguluję bo honda straszliwie długo się chłodzi, na pewno ugryzę temat na weekend, ale trochę mnie przestraszyłeś z tymi podpartymi zaworami ;O.

300km do weekendu nie wyrządzi chyba żadnych szkód, co ?

Czy tak ewidentnie rozregulowane zawory nie dawały by o sobie znać w inny sposób ?

 

A co do elm to posprawdzam przewody - może któryś nie styka, ew posprawdzam jeszcze inne apki.


Użytkownik Wadim edytował ten post 19:32, 20.08.2018

  • 0

#10 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:39, 20.08.2018

Poparty zawór wydechowy raczej będzie sprawnie przyczyniał się do usunięcia wszystkiego z cylindra. Przede wszystkim nie dopuści do sprężania mieszanki paliwowej.
To tak per logika.
Fizyka.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:03, 20.08.2018

300km nie zrobi roznicy
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#12 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 22:48, 20.08.2018

Poparty zawór wydechowy raczej będzie sprawnie przyczyniał się do usunięcia wszystkiego z cylindra. Przede wszystkim nie dopuści do sprężania mieszanki paliwowej.
To tak per logika.
Fizyka.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

True, true :D dzięki za poprawkę :)
  • 0

#13 Wadim

Wadim
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:33, 25.08.2018

Niestety po za jeszcze przyjemniejszą pracą silnika regulacja zaworów nic nie pomogła.

Temat diagnostyki niestety stoi w miejscu ze względu na konieczność posiadania win 7 do odpalenia programu pod obd2. Mam nadzieję że w przyszłym tyg uda mi się po prostu podjechać do diagnosty.

Świece wyglądają dobrze.

W tym momencie najbardziej prawdopodobnym wydaje się rzeczywiście układ paliwowy, czytałem że podobne usterki rozwiązywało wymienienie pompy paliwa.


  • 0

#14 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:34, 25.08.2018

Podjedź na spota z chłopakami z Łodzi to Ci coś pomogą. Info o spotach masz w dziale regionalnym
  • 0

#15 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 17:58, 25.08.2018

też bym się podpisał pod tym co napisał accord034 ;) przy takiej usterce, jest masa możliwości i jak by miał wszystkie opisywać po kolei, to by czasu i miejsca nie wystarczyło :D (może to być nawet uszkodzona stacyjka ^^ albo stary zapchany filtr paliwa :D ) ale już i tak sporo wykluczyłeś, więc diagnoza problemu jest już coraz bliżej :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, przepustnica, jałowe, gaśnięcie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq