Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Usterkowość silników w VI gen

VI usterkowosc silniki vi accord f18b2 opinia h22a7 d16b6 f-seria

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kolos

Kolos
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:16, 22.07.2018

Jak ogólnie można opisać silniki występujące w VI gen. Głównie jeśli chodzi o usterkowość. Począwszy od D16B6 przez całą F-serie, H22A7  i kończąc na silniku Diesla? Czy cała F-serię można uznać za udaną i długowieczną? Mam dość mało informacji odnośnie D16B6 i silnika Diesla. Wszelkie opinię miło widziane również odnośniki.


  • 0

#2 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 23:37, 22.07.2018

Co do D16B6, bo jeździłem VI z takim silnikiem 5 lat, to mimo że acco z tym motorem był niezbyt popularny i lubiany, to ja mimo wszystko bardzo na niego nie narzekałem. Co do mankamentow , to pił oliwę jak większość acco, nie tolerowal części z elektryki (kable WN, cewki) w zamiennikach, ale ogólnie był twardy i wytrzymały w eksploatacji. Spalanie miał mniejsze niż 1.8, to samo tyczy się lpg, ale jazda z prędkością powyżej 140 to była już męcząca na dłuższą metę, bo silnik pracował najwyższych niż 1.8 obrotach i był przez to głośniejszy, a spalanie znacznie wzrastało. Ogólnie był mało usterkowy, problemem była natomiast dostępność części do tego modelu silnika , bo to wersja niszowa i trzeba było szukać np. w cifach. Jak czytałem na forum jakie usterki trapiły kolegów z 1.8 czy 2.0 to dla mnie były to obce kwestie. Mój silnik po 5 latach i po ponad 250 tys. km w tym prawie 180 tys. na lpg wymagał remontu bo brał za dużo oleju (pierścienie) i stwierdziłem, że się mi to nie kalkuluje i zmieniłem go na VII - ke.
  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#3 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:11, 23.07.2018

Poza dużym zużyciem oleju (zapieczone pierścienie) to nie miałem z F18B2 żadnych problemów. A przelot to miałem pewnie realny około 400 kkm przy sprzedaży auta (w tym połowa na LPG). 


  • 0

#4 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:54, 23.07.2018

F-Seria jest znacznie wytrzymalsza od D-Serii czyli D16B6 czy H-Serii H22Ax , najważniejsze to brać wersję minimum 2.0 bo pali tyle samo co niższe a żaden komfort jazdy , ja od siebie polecam wersję 2.3 najlepszy chyba silnik w tej budzie pod względem kosztów


  • 0

#5 Kolos

Kolos
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:41, 26.07.2018

Co do D16B6, bo jeździłem VI z takim silnikiem 5 lat, to mimo że acco z tym motorem był niezbyt popularny i lubiany, to ja mimo wszystko bardzo na niego nie narzekałem. Co do mankamentow , to pił oliwę jak większość acco, nie tolerowal części z elektryki (kable WN, cewki) w zamiennikach, ale ogólnie był twardy i wytrzymały w eksploatacji. Spalanie miał mniejsze niż 1.8, to samo tyczy się lpg, ale jazda z prędkością powyżej 140 to była już męcząca na dłuższą metę, bo silnik pracował najwyższych niż 1.8 obrotach i był przez to głośniejszy, a spalanie znacznie wzrastało. Ogólnie był mało usterkowy, problemem była natomiast dostępność części do tego modelu silnika , bo to wersja niszowa i trzeba było szukać np. w cifach. Jak czytałem na forum jakie usterki trapiły kolegów z 1.8 czy 2.0 to dla mnie były to obce kwestie. Mój silnik po 5 latach i po ponad 250 tys. km w tym prawie 180 tys. na lpg wymagał remontu bo brał za dużo oleju (pierścienie) i stwierdziłem, że się mi to nie kalkuluje i zmieniłem go na VII - ke.

Dość często spotykany problem z zapieczonymi pierścieniami w vi, jednak bardziej chodziło mi o wady fabryczne a to bardziej wynika z zaniedbań użytkowników. 


  • 0

#6 Robert2905

Robert2905
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Jutrosin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execitive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:51, 27.07.2018

Ja miałem f23z5 prawie 6 lat. Oprócz spalania oleju, 200ml/1000 nie działo się totalnie nic.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, usterkowosc, silniki, vi, accord, f18b2, opinia, h22a7, d16b6, f-seria

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq