witam ostatnio zauwazyłem ze sciąga mi samochód na prawo jakie moga byc przyczyny poniewaz opony mam nowe cisnienie w oponach równe luzów w zawieszeniu nie widac na stacji zawieszenie sprawone komputerowo słyszałem o jakims czujniku skrętu który mógł sie rozsypac lub rozregulowac
-
Auto Wiosny 2022 - piotrek18tw
-
Auto Wiosny 2022 - piotrek18tw
-
Auto Wiosny 2022 - piotrek18tw
-
Auto Wiosny 2022 - piotrek18tw
-
Auto Wiosny 2022 - piotrek18tw
-
Auto Wiosny 2022 - piotrek18tw
-
Auto Wiosny 2022 - piotrek18tw

#1
Napisano 22:42, 19.07.2018
#2
Napisano 23:08, 19.07.2018
Cześć, u mnie taki efekt występował na starych oponach. Po wymianie opon nic nie ściąga.
#3
Napisano 05:41, 20.07.2018
Ciśnienie w oponach sprawdzone?
ET felgi?
Ściąga ogólnie cały czas czy tylko na drogach z koleinami?
Wysłane z ALE-L21
#4
Napisano 07:57, 20.07.2018
Ja mam to samo. Ciśnienie opon sprawdzane wielokrotnie, niedawno wymienione sworznie góra i dół (CTR), zrobione hamulce z tyłu (ATE+ebc green), zrobione gumy i łączniki staba tył. Sprawdzę jeszcze zbieżność, ale nie wróże wielkiej poprawy.
Opony Fulda Sport Control 225/45/17 po 1,5 roku.
Z ciekawostek powiem jeszcze, że są dni w których mniej ściąga, i nie czuć w ogóle telepania kierownicą, a kolejny dzień ściąga bardziej i czuć telepanie przy 110-120km/h, przy czym ściaganie/telepanie nie zależne od siebie.
Użytkownik Broock edytował ten post 07:58, 20.07.2018
#5
Napisano 12:15, 20.07.2018
A sprawdzałeś stan tulei wahacza?
Wysłane z ALE-L21
#6
Napisano 13:30, 20.07.2018
U mnie zawieszenie tip top a jak puszczę kierownice to zależnie od stanu drogi też ściąga na prawo. Na zimówkach nie ściąga NIC. Pytałem kiedyś gościa co zna się na Hondach i ustawia zbieżność, mówił, że niektóre z salonu potrafi ściągać i to często wina opon jeśli wiadomo, że reszta jest OK.
#7
Napisano 14:10, 20.07.2018
felgi penta 17" opony nowe na starych to samo jest. puszcze kierownice nawet na autostradzie równej drodze (biore pod uwage podmuchy wiatru) nie wazne ile jade zawsze w prawo sciaga i na kierownicy tez to widac, mało widoczne ale ja widze (co było ustawiane 2 razy ) na stacji kąty i te sprawy wszystko w normie prawidłowo dałem sie koledze przejechac i te same odczucia ma nie wiem co z tym czujnikiem o którym wspominałem czy to prawda
#8
Napisano 15:23, 20.07.2018
Sprawdź jeszcze czy nie blokują Ci hamulce z prawej strony.
#9
Napisano 23:05, 22.07.2018
#10
Napisano 06:50, 23.07.2018
ok sprawsze i dam znac co było przyczyną. teraz pytanie z innej beczki zeby nie zasmiecać forum w przednich zaciskach jak sie wcisnie pedał hamulca i puszcza to widac jak tłok sciska i cofa sie prawda a czy w tyle bedzie to tak samo widoczne jak mama samochód na podnosniku gdy krece kołem to widze po kole ze pracuje tłok i nie czuje wielkich oporów . ale kiedy patrze jak tłkok sciska i puszcza to nie widze własnie reakcji tłoka tak jak z przodu gdzie jest to gołym okiem widoczne pytam poniewaz nie wiem czy dostaecznie puszcza tłok.a po sciągnieciu zacisków tłok bez problemu dał sie wcisnąc i klocki pracują lużno nie blokują sie
Użytkownik typer2014 edytował ten post 06:52, 23.07.2018
#11
Napisano 07:07, 23.07.2018
Broock
A sprawdzałeś stan tulei wahacza?
Wysłane z ALE-L21
Przy wymianie sworzni mechanik sprawdzał i mówił, że ok. Ale chyba podjadę jeszcze raz, bo słyszę jakieś stuki po lewej stronie.
A właśnie, jak jest luz z którejś strony to ściąga w stronę gdzie jest luz, czy w stronę sztywną? czy nie ma to znaczenia?
Druga sprawa....dzisiaj dojazd do pracy i....zero ściągania, zero telepawy na kierownicy. Dziwne, że raz jest, raz nie ma...
#12
Napisano 07:49, 23.07.2018
jak podlez wróci z wakacji to się pewnie wypowie jak wpływa wymiana tulei na ściąganie bo u niego na koleinach trzeba było trzymać kierownicę bo ciągnęło. Teraz po wymianie kompletu tulei poleciał od razu na wakacje więc nie było okazji sprawdzić.
#13
Napisano 19:14, 04.09.2018
witam ostatnio zauwazyłem ze sciąga mi samochód na prawo jakie moga byc przyczyny poniewaz opony mam nowe cisnienie w oponach równe luzów w zawieszeniu nie widac na stacji zawieszenie sprawone komputerowo słyszałem o jakims czujniku skrętu który mógł sie rozsypac lub rozregulowac
geometria tył do ustawienia, u mnie to samo było, jak ściąga w prawo to tylne prawe koło gubi geometrię, ciężko to ustawić, bo tolerancja geometrii i zbieżności jest w pewnych widełkach a trzeba to ustawić bardzo precyzyjnie. Skończyło się na wymianie śrub zbieżności i wymianie jednego sworznia w wahaczu, zacznij od 1/ zmiany opon - nie tylko przód tył, lewo prawo- zrób próbę na innym komplecie opon
2/ wymiana górnego sworznia w kole które gubi geometrię 3/ wymiana śrub zbiezności (nie da się tego odkręcić- może za pomocą indukcji jedynie, trzeba ciąć, śruby tanie 64 zł szt x 2, ale robocizna bardzo droga)- właśnie przez to przeszedłem
#14
Napisano 20:36, 04.09.2018
Użytkownik lukasrz edytował ten post 20:36, 04.09.2018
#15
Napisano 19:46, 05.09.2018
Też mi mocno ściągało na prawo. Geometrię ustawiłem u mistrza w swoim fachu i nic to nie dało. Zamiana kół stronami pomogła. Teraz po założeniu nowych opon przed wyważaniem zaznaczam kredą każde koło i proszę o zamontowanie tak jak było.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
![]() |
![]() Car audioNapisany przez Arek57 , 22 cze 2022 ![]() |
|
![]()
|
|
![]() Spuszczenie paliwa z baku 2.2 dieselNapisany przez Zydrun , 21 cze 2022 ![]() |
|
![]()
|
||
![]() Przycisk jednostopniowego ogrzewania foteliNapisany przez Igor_Prorox , 18 cze 2022 ![]() |
|
![]()
|
||
![]() Problem w automacie z wrzuceniem PNapisany przez Jarek_1986 , 17 cze 2022 ![]() |
|
![]()
|
||
![]() Zestaw awarii - problem prawdopodobnie z MICUNapisany przez artfrik , 15 cze 2022 ![]() |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych