Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

sciąganie na prawo

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 typer2014

typer2014
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:-----
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:42, 19.07.2018

witam ostatnio zauwazyłem ze sciąga mi samochód na prawo jakie moga byc przyczyny poniewaz opony mam nowe cisnienie  w oponach równe luzów w zawieszeniu nie widac  na stacji zawieszenie sprawone komputerowo   słyszałem o jakims czujniku skrętu który mógł sie rozsypac lub rozregulowac 


  • 0

#2 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1867 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 23:08, 19.07.2018

Cześć, u mnie taki efekt występował na starych oponach. Po wymianie opon nic nie ściąga. 


  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8481 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 96
Wzorowa

Napisano 05:41, 20.07.2018

Jakie masz opony (rozmiar)
Ciśnienie w oponach sprawdzone?
ET felgi?
Ściąga ogólnie cały czas czy tylko na drogach z koleinami?

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#4 Broock

Broock
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:57, 20.07.2018

Ja mam to samo. Ciśnienie opon sprawdzane wielokrotnie, niedawno wymienione sworznie góra i dół (CTR), zrobione hamulce z tyłu (ATE+ebc green), zrobione gumy i łączniki staba tył. Sprawdzę jeszcze zbieżność, ale nie wróże wielkiej poprawy.

Opony Fulda Sport Control 225/45/17 po 1,5 roku.
Z ciekawostek powiem jeszcze, że są dni w których mniej ściąga, i nie czuć w ogóle telepania kierownicą, a kolejny dzień ściąga bardziej i czuć telepanie przy 110-120km/h, przy czym ściaganie/telepanie nie zależne od siebie.
 


Użytkownik Broock edytował ten post 07:58, 20.07.2018

  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8481 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 96
Wzorowa

Napisano 12:15, 20.07.2018

Broock
A sprawdzałeś stan tulei wahacza?

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#6 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 469 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:30, 20.07.2018

U mnie zawieszenie tip top a jak puszczę kierownice to zależnie od stanu drogi też ściąga na prawo. Na zimówkach nie ściąga NIC. Pytałem kiedyś gościa co zna się na Hondach i ustawia zbieżność, mówił, że niektóre z salonu potrafi ściągać i to często wina opon jeśli wiadomo, że reszta jest OK.


  • 0

#7 typer2014

typer2014
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:-----
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:10, 20.07.2018

felgi penta 17" opony nowe na starych to samo jest. puszcze kierownice nawet na autostradzie równej drodze  (biore pod uwage podmuchy wiatru) nie wazne ile jade zawsze w prawo sciaga i na kierownicy tez to widac, mało widoczne ale ja widze (co było ustawiane 2 razy ) na stacji kąty i te sprawy wszystko w normie prawidłowo dałem sie koledze przejechac i te same odczucia ma nie wiem co z tym czujnikiem o którym wspominałem czy to prawda 


  • 0

#8 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1867 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 15:23, 20.07.2018

Sprawdź jeszcze czy nie blokują Ci hamulce z prawej strony.


  • 0

#9 bartek87

bartek87
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:05, 22.07.2018

Tak jak pisal Pawlik. Sprawdz zaciski czy nie trzymaja. U mnie to bylo problemem i tez dosc dlugo sie z tym bujalem. W koncu zapiekl sie lewy tyl i musialem wymienic na regenerowane. Po wymianie jedzie jak po szynach
  • 0

#10 typer2014

typer2014
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:-----
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:50, 23.07.2018

ok sprawsze  i dam znac co było przyczyną. teraz pytanie z innej beczki zeby nie zasmiecać forum w przednich zaciskach jak sie wcisnie pedał hamulca i puszcza to widac jak tłok sciska i cofa sie prawda a czy w tyle bedzie to tak samo widoczne jak mama samochód na podnosniku gdy krece kołem to widze po kole ze pracuje tłok i nie czuje wielkich oporów . ale kiedy patrze jak tłkok sciska i puszcza to nie widze własnie reakcji tłoka tak jak z przodu gdzie jest to gołym okiem widoczne pytam poniewaz nie wiem czy dostaecznie puszcza tłok.a po sciągnieciu zacisków tłok bez problemu dał sie wcisnąc i klocki pracują lużno nie blokują sie 


Użytkownik typer2014 edytował ten post 06:52, 23.07.2018

  • 0

#11 Broock

Broock
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:07, 23.07.2018

Broock
A sprawdzałeś stan tulei wahacza?

Wysłane z ALE-L21

Przy wymianie sworzni mechanik sprawdzał i mówił, że ok. Ale chyba podjadę jeszcze raz, bo słyszę jakieś stuki po lewej stronie.
A właśnie, jak jest luz z którejś strony to ściąga w stronę gdzie jest luz, czy w stronę sztywną? czy nie ma to znaczenia?
Druga sprawa....dzisiaj dojazd do pracy i....zero ściągania, zero telepawy na kierownicy. Dziwne, że raz jest, raz nie ma...


  • 0

#12 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8481 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 96
Wzorowa

Napisano 07:49, 23.07.2018

jak podlez wróci z wakacji to się pewnie wypowie jak wpływa wymiana tulei na ściąganie bo u niego na koleinach trzeba było trzymać kierownicę bo ciągnęło. Teraz po wymianie kompletu tulei poleciał od razu na wakacje więc nie było okazji sprawdzić.


  • 0

#13 Srebrna Hela

Srebrna Hela
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Biała Podlaska
  • Silnik:2,0
  • Wersja:?
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 04.09.2018

witam ostatnio zauwazyłem ze sciąga mi samochód na prawo jakie moga byc przyczyny poniewaz opony mam nowe cisnienie  w oponach równe luzów w zawieszeniu nie widac  na stacji zawieszenie sprawone komputerowo   słyszałem o jakims czujniku skrętu który mógł sie rozsypac lub rozregulowac 

geometria tył do ustawienia, u mnie to samo było, jak ściąga w prawo to tylne prawe koło gubi geometrię, ciężko to ustawić, bo tolerancja geometrii i zbieżności jest w pewnych widełkach a trzeba to ustawić bardzo precyzyjnie. Skończyło się na wymianie śrub zbieżności i wymianie jednego sworznia w wahaczu, zacznij od 1/ zmiany opon - nie tylko przód tył, lewo prawo- zrób próbę na innym komplecie opon

2/ wymiana górnego sworznia w kole które gubi geometrię 3/ wymiana śrub zbiezności (nie da się tego odkręcić- może za pomocą indukcji jedynie, trzeba ciąć, śruby tanie 64 zł szt x 2, ale robocizna bardzo droga)- właśnie przez to przeszedłem


  • 0

#14 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 469 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:36, 04.09.2018

A jak geometria ok ustawiony tyl i przod na hunter 3d, ok zawieszenie ok nowe opony dunlop a sciaga? A co ciekawe na zimowkach nie sciaga...

Użytkownik lukasrz edytował ten post 20:36, 04.09.2018

  • 0

#15 cpu

cpu
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 05.09.2018

Też mi mocno ściągało na prawo. Geometrię ustawiłem u mistrza w swoim fachu i nic to nie dało. Zamiana kół stronami pomogła. Teraz po założeniu nowych opon przed wyważaniem zaznaczam kredą każde koło i proszę o zamontowanie tak jak było. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq