Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Type R

Silnik gaśnie w dziwnych okolicznościach po przejechaniu kilku km, spadające obroty

Type R h22a7

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_pafflick_*

Guest_pafflick_*
  • Guests

Napisano 11:41, 19.08.2018

Hej, trochę ten temat leżał odłogiem, bo zająłem się remontem mieszkania póki co, ale chciałbym już ruszyć wreszcie to auto. Mam dylemat co do zakupu cewki - ceny tej części z tego co widzę nie są jakieś wysokie, więc nawet jeśli to nie jest to, koszt wymiany nie będzie aż taki tragiczny i zacznę od niej. Nie wiem tylko jaką kupić?  :niepewny:

 

Czy np. ta cewka nada się? Czy może szukać czegoś lepszego, albo ori (jeśli są w ogóle)?


  • 0

#17 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 11:56, 19.08.2018

najlepiej oryginał :) , mi mechanik wsadził jakąś nową chińszczyznę to miałem pół roku wyjęte z życia bo takie cuda działy się z samochodem że nikt żaden mechanik nie mógł tego zdiagnozować tym bardzie że wszystkim mówiłem że moduł dopiero co wymieniony, dopiero po półrocznej mordendze wreszcie mechanik od hond doszedł do tego że moduł uszkodzony i wymienił mi na używkę oryginał i samochód znowu odżył . 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#18 Guest_pafflick_*

Guest_pafflick_*
  • Guests

Napisano 14:40, 20.08.2018

Hmmm, a da się gdzieś dostać samą cewkę oryginał? Czy trzeba od razu cały aparat kupować, bo albo ślepy jestem, albo same zamienniki mi wyszukuje...  :/


  • 0

#19 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:41, 20.08.2018

ta niby pisze że pasuje do accorda type-r ale trzeba by dzwonić i się pytać https://allegro.pl/c...7055956775.html

ps. ja pisałem o module zapłonowym, cewka nie musi byc oryginalna, ale choć żeby jakaś firmowa była


Użytkownik Maxell edytował ten post 15:42, 20.08.2018

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#20 karolandrzej

karolandrzej
  • Forumowicz
  • 214 postów
  • Skąd:RBR/BE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:+/- 212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:17, 21.08.2018

Jak masz możliwość to szukaj cewki YEC albo NGK.
U mnie było to samo. Auto zgasło, ostygło po paru godzinach i odpalił bez problemu jeszcze. Po rozgrzaniu zgasł i potem już były problemy z odpaleniem. Podmieniłem wtedy cewkę i moduł na używki, które miałem i odpalił bez problemu. Tak jak mówią, zacznij od najprostszych rzeczy, bez kombinacji zbędnych.
  • 0

#21 Guest_pafflick_*

Guest_pafflick_*
  • Guests

Napisano 19:16, 24.08.2018

No niestety... Po wymianie cewki samochód w ogóle nie odpala.  :depresja:  Po przekręceniu zapłonu słychać pojedyncze "stuknięcie" (taki "prztyk"), ale silnik nie kręci. Check się nie zapala, nie wiem czemu nie startuje. EDIT: Poradziłem sobie z tym problemem (info w moim kolejnym poście poniżej). W dodatku odkryłem, że paliwem zaczyna śmierdzieć już po przekręceniu kluczyka (po włączeniu pompy).

 

Stara cewka jak się okazało to chyba też zamiennik - NGK U1004. Chyba, że takie były fabrycznie montowane? W dodatku nie miała sprężynki...

 

Nie miałem już dzisiaj siły wyjmować nowej cewki i założyć starej z powrotem, żeby sprawdzić, czy z tą nową jest coś nie tak (kupiłem zamiennik NTY ECZ-HD-000, za co też pewnie zaraz zostanę zjechany, no nic)... Mam znajomego który ma cewkę od Accorda VI, ale wersji "cywilnej" (bodajże ES) - brać od niego na próbę? Czy ona w ogóle nie podejdzie? (Niestety wyjechał właśnie na urlop, więc trochę bym musiał poczekać).


Użytkownik pafflick edytował ten post 21:24, 26.08.2018

  • 0

#22 M4jster

M4jster
  • Forumowicz
  • 333 postów
  • Skąd:Andrychów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ATR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:54, 24.08.2018

Z tego co kojarzę to chyba nie podejdzie, ale w tym temacie najlepiej skontaktuj się z wołkiem, dobierze Ci taką jaka ma być a przy okazji zrobi na nią dobrą cenę


  • 0

#23 karolandrzej

karolandrzej
  • Forumowicz
  • 214 postów
  • Skąd:RBR/BE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:+/- 212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:40, 26.08.2018

Nie podejdzie ale pasuje od Civiców V VI z D i B serią, prelude też. Od 1.8 Accorda nie pasuje. Szukaj po numerze OEM najlepiej 30510PT2006
  • 0

#24 Guest_pafflick_*

Guest_pafflick_*
  • Guests

Napisano 21:37, 26.08.2018

NIESTETY... To nie cewka. :depresja:

 

Dziś podmieniłem z powrotem na starą cewkę, żeby upewnić się, że to z nową jest coś nie tak (na nowej nie odpalał, jak pisałem wcześniej). Okazało się, że na starej też nie odpala. Przekręcam kluczyk, słychać pojedyncze prztyknięcie i nic więcej się nie dzieje. Spróbowałem jeszcze raz dla pewności - to samo. Już miałem się poddać, ale spróbowałem trzeci raz i nagle cud! Za trzecim razem silnik odpalił jak gdyby nigdy nic!

 

No to dawaj w te pędy, montuję jeszcze raz nową cewkę (teraz idzie mi sprawniej, w końcu robię to już trzeci raz  :mrgreen:). Odpalam - za pierwszym razem się udało, bez problemu (BTW smród od benzyny w garażu nie do wytrzymania, wróciłem do domu godzinę temu, a nadal czuję lekkie pieczenie w nosie).

 

Zabrałem samochód na przejażdżkę z garażu pod dom (całe szczęście, że mam ten sprawdzony już sposób na diagnostykę problemu, bez potrzeby każdorazowego wzywania lawety gdy auto stanie na mieście). Poszedłem z psem na spacer, wróciłem po ok. pół godziny. Wsiadam do Hondy sprawdzić wynik naprawy, odpalam i co? Lipa - silnik kręci ale nie startuje. Identyczny objaw jak na starej cewce.  :k


  • 0

#25 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 12:49, 27.08.2018   Najlepsza odpowiedź

piszę po raz kolejny, sprawdź moduł zapłonowy bo ja takie objawy miałem jak mi moduł padł a cewka była dobra


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#26 Guest_pafflick_*

Guest_pafflick_*
  • Guests

Napisano 19:52, 16.03.2019

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, wieki mnie tu na forum nie było. Faktycznie wymiana modułu zapłonowego rozwiązała problem - już dawno auto naprawione, ale piszę teraz w razie gdyby komuś innemu ta informacja miała się kiedyś przydać.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc!


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Type R, h22a7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq