Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Klimatyzacja Kompresor działa cały czas ( brak rozłączania sprzęgła podczas pracy )

VIII klimatytzacja kompresor

Najlepsza odpowiedź piasek101 , 20:26, 17.07.2018

Zaraz  po wymianie  skraplacza (chłodnicy) było ok ?

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 czub89

czub89
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:22, 17.07.2018

Witam Drogich forumowiczów

 

Sprawdziłem przekaźnik
Szczelinę na sprzęgle kompresora (0.65)
Bledy:
DTC: B1235 - (PA51) - Usterka dźwigni, klapki lub silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy.
DTC: B2983 - (PA51) - lub wskaźnik M kodu DTC: Usterka dźwigni, klapek lub silnika sterowania recyrkulacją.
DTC: B2991 - Utrata łączności modułu sterującego klimatem z układem audio.
Oba wiatraki odpalają się od razu podczas startu klimy słychać start kompresora (brak działania click nicznego co ok 5 sek)
W układzie była wymieniana chłodnica klimy + osuszaczok 4 tyg temu. (Wcześniej był wyciek jezdzone z rozszczelniona klima 1 rok + nabicie układu sprężonym powietrzem w celu spr gdzie jest nieszczelnosc)
Klima dziala czasem( na postoju obroty powyzej 1500rpm  ) Podczas jazdy (wyższe obroty) wiało zimnym powietrzem( ale nie zawsze).
Podsumowując klima nie dmucha zimnym powietrzem poniżej 1500rpm I nie ma cyklicznej pracy sprężarki. Z tego co slyszalem i bylo wczesniej załącza się cyklicznie.
Czy to już koniec kompresora? Tylko dla czego sprzęgło sprężarki sie nie rozlacza?
 
Dzieki za pomoc

Użytkownik czub89 edytował ten post 20:36, 17.07.2018

  • 0

#2 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:26, 17.07.2018   Najlepsza odpowiedź

Zaraz  po wymianie  skraplacza (chłodnicy) było ok ?


  • 1

#3 czub89

czub89
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 17.07.2018

Tak po wymianie wszystko działało sprawnie. Z czasem zauważyłem że klima dmucha zimnym powietrzem dopiero podczas jazdy gdy obroty są wyższe. Tylko dla czego kompresor nie działa cyklicznie mnie nurtuje ? Obiło mi sie o uszy ze wieksza ilosc oleju w układzie powoduje cos takiego lub czujnik ciśnienia ( ktos sie orietuje jak go sprawdzic ?) .


Użytkownik czub89 edytował ten post 20:49, 17.07.2018

  • 0

#4 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:57, 17.07.2018

Pierwsze co na szybko przychodzi mi do głowy - ubyło czynnika chłodzącego.

Jest go na tyle dużo, że kompresor się załącza.

Jednak  na tyle mało, że parownik nie schładza się tak aby wyłącznik termiczny odłączył sprężarkę.


  • 1

#5 czub89

czub89
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 17.07.2018

Ok dzięki za sugestie tez tak myslalem tylko dlaczego klima chłodzi powyżej 1500rpm. Moze wyłącznik termiczny uszkodzony (jakim sposobem można go najlatwiej sprawdzic )?


  • 0

#6 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:21, 17.07.2018

Wtedy sprężarka też ma wyższe obroty i  odparowywanie, nawet za małej ilości czynnika,  jest  wystarczające  aby  schłodzić  parownik.

 

Oczywiście  inne  przyczyny  są  możliwe - ale najpierw  wykluczyłbym (lub potwierdził) tę.


  • 1

#7 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:16, 18.07.2018

Czołem,

Zakładając, że wszystko inne jest sprawne, a czynnika jest tyle co trzeba, historia kropka w kropkę przypomina mojego Civic'a EU8 - najpierw rozszczelnienie skraplacza, jazda mojej żony jakiś czas w takim stanie (strzelam, że 1-2 m-cy), wymiana skraplacza i identyczne objawy jak u Ciebie. Niestety kompresor utracił wydajność, więc musiałem go wymienić. To oczywiście wariant pesymistyczny, dzielę się tylko własnymi doświadczeniami.

Pozdrawiam

FullChess


  • 1

FullChess


#8 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:08, 02.08.2018

Podjedź do klimiarza, niech ci sprawdzą ilość czynnika - prawdopodobnie  jest go za mało ;)

W Kwik Fit była kiedyś akcja - jak nie ruszy klima to nie płacisz.


  • 1

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#9 czub89

czub89
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 08.09.2018

dzieki wszystki za pomoc. Mieliscie racje bylo to spowodowane mala ilosciag czynnika.

Uszkodzony O-ring = wyciek. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, klimatytzacja, kompresor

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq