Witam,
Problem dotyczy samochodu Honda Accord VII gen, 2.4 PB + LPG.
A więc tak jak w temacie co jakiś czas (w szczególności przy jeździe na LPG i w gorące dni) pojawia się błąd sondy lambda - zbyt bogata mieszanka. Pokrywa się to ze spalaniem przy lpg miasto podchodzi pod 18-20, na trasie jadąc spokojnie jak emeryt do kościoła spalanie nie spada poniżej 10.7.
Dodatkowo krótkoterminowa korekta czasu wtrysku oscyluje od -22 do +2 (przy depnięciu). Jednak wartość w powyżej -5 ciężko zaobserwować. Konsekwencją powyższego jest długoterminowa korekta na poziomie -18. Na wolnych obrotach korekta krótkoterminowa lubi okolice -22 do -18 (czasami wskoczy na poziom około -7 ).
Drugi parametr, który wydaje mi się mający związek to ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym na wolnych obrotach - oscyluje w okolicach 48kpa.
Żeby wyeliminować wpływ LPG, auto zostało zatankowane do pełna (PB) i przez weekend zostało machnięte 500 km. Poniżej dwa raporty (krótkoterminowej korekty czasu wtrysku i ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym)
Prośba o pomoc i sugestie co może być przyczyną i jak sprawić by spalanie i w/w parametry wróciły do normy.
Załączone pliki
Użytkownik lukas1980 edytował ten post 20:51, 16.07.2018