Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Podświetlenie klimatronika - diagnoza

VI klimatronik podświetlenie accord

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 fikssu2

fikssu2
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:56, 16.07.2018

Witam.

Miałem chwilę wolnego czasu i zabrałem się za wymianę podświetlenia klimatronika w chrupku. Żaróweczki podmienione ,przyciski podświetlone a wyświetlacz dalej dupa.. Pomocy nie mam już pomysłów co może być jeszcze nie tak.. Zamieszczam dodatkowo zdjęcia co i jak wygląda, mam wrażenie że po prostu nie dochodzi prąd na płytkę w miejscach gdzie jest wyświetlacz.

 

 

Zdjęcie podświetlenia

Zdjęcie płytki 1

Zdjęcie płytki 2


  • 0

#2 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:34, 16.07.2018

A to nie są przypadkiem LEDy ? Bo wiem że wtedy coś nie bangla i był jakis sposób na to


  • 0

#3 fikssu2

fikssu2
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:54, 17.07.2018

Wedle tego >tematu< to niby nie.. ale najbardziej mnie martwią te przetarcia na płytce u mnie na zdjęciu co wstawiłem


  • 0

#4 lukasmce

lukasmce
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Mysłowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:15, 18.07.2018

O które przetarcia Ci chodzi?

 

Jeżeli chodzi Ci o miejsca styku żarówki z płytka (średnio widać to na zdjęciu, ale wnioskuje, że to o to chodzi), to  proponuje włożyć i zakręcić żarówkę i sprawdzić miernikiem czy jest przejście pomiędzy wąsami żarówki, a  pinami (oprócz sprawdzenia za pomocą ciągłości obwodu zmierz też opór pomiędzy pinem ścieżki, a jednym wąsem żarówki) , które są obok. Jeżeli nie masz możliwości sprawdzenia, to nałóż cienką warstwę cyny lutownicą na styki, a następnie załóż żarówki i sprawdź czy działa.

 

Na tym jednym zdjęciu wygląda, jakby brakowało lutu (ciemne pole) - niestety nie jestem w stanie zobaczyć, czy ścieżka idzie gdzieś dalej, bo jakość zdjęcia niestety nie pozwala. No i inne pytanie, czy np. z drugiej strony przypadkiem w tym miejscu nie jest zworka?

 

Reszta działa? tzn. widać temperaturę itd. 

 

33eae227aa2bdf5fmed.jpg


Użytkownik lukasmce edytował ten post 12:47, 18.07.2018

  • 0

#5 fikssu2

fikssu2
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:22, 19.07.2018

Tak reszta podświetlenia działa ,tylko nie działa podświetlenie wyświetlacza. Tak chodziło o przetarcia na tej srebrnej powłoce, co najśmieszniejsze raz przed wymianą żarówek było tak ,że panel klimatronika zaczął cały działać i było podświetlenie przycisków jak i wyświetlacza.. po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już podświetlenia nie było.. Po wymianie żarówek, działa jedynie podświetlenie przycisków a podświetlenie wyświetlacza już nie..

 

Co do przetarć, zaznaczyłem tu na zdjęciu - Klik


Użytkownik fikssu2 edytował ten post 07:27, 19.07.2018

  • 0

#6 lukasmce

lukasmce
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Mysłowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:51, 19.07.2018

No to zrób to co napisałem wcześniej i zobacz jaki będzie tego efekt.

 

Czyli:
1. Nałóż mała warstwę cyny na te przetarte ścieżki, tak, aby stworzyć jednolita powłokę.

2. Podłącz i zobacz czy działa - jeżeli tak, to zostaje się cieszyć, jeżeli nie szukamy dalej.

3. Jeżeli nie zadziałało zobacz po ścieżkach, gdzie te ścieżki idą i czy nie są gdzieś poprzerywane (najlepiej mierząc miernikiem ciągłość).
4. Sprawdź to miejsce, które zaznaczyłem jako bez cyny, czy aby przypadkiem nie miała być tam od drugiej strony zworka, bo jakoś wydaje mi się, ze ścieżka od żarówki się kończy i powinna być zworka, która pozwoli zamknąć obwód gdzieś dalej.

5. Sprawdź żarówki czy są dobre.

 

Niestety nie mam schematu elektrycznego i nie mam tej płytki przed sobą, a zdjęcia są słabej jakości, więc więcej nie wykombinujemy. Skoro reszta działa czyli działa sam wyświetlacz (wskazuje temperaturę, jaki tryb jest wybrany i z jaką mocą pracuje dmuchawa) oraz jest podświetlenie przycisków dolnych, to ewidentnie jest przerwa w obwodzie tych żarówek.

 

Może być tak, ze obwód dolnego podświetlenia z górnymi jest połączony równolegle (dlatego dolne świecą, a górne nie), żarówki od wyświetlacza są równolegle połączone ze sobą (prawdopodobnie), ale ścieżka tego obwodu jest wcześniej uszkodzona (przerwa) - co daje efekt, że dwie nie świecą, a reszta tak. Ale to jest narazie polemizowanie nie widząc ani płytki, ani schematu.

 

 

Zrób narazie to co opisałem wyżej, jak możesz zrób też zdjęcia płytki od góry i od dołu w lepszej jakości, bo  z tych to za dużo nie pomogę.


Użytkownik lukasmce edytował ten post 08:59, 19.07.2018

  • 0

#7 fikssu2

fikssu2
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:19, 20.07.2018

Dobra ,pożyczę jeszcze miernik i sprawdzę czy dochodzi prąd do tych ścieżek, zrobię lepsze zdjęcia płytki by było wszystko widoczne i będziemy kombinować. 
I jeszcze pytanie czysto teoretyczne, jeśli raz mi załapało na starych żarówkach (teraz są nowe ,które zamówiłem) to jaka może być tego przyczyna? Jakby ścieżka była przerwana to by chyba nigdy nie miało miejsca bytu takie coś? 


  • 0

#8 lukasmce

lukasmce
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Mysłowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:50, 20.07.2018

Sprawdź sobie stare żarówki czy są dobre, możesz to zrobić za pomocą miernika lub podłączając do innego miejsca, np. w miejsce przycisku i zobacz czy świeci, lub podając po prostu bezpośrednio 12 V na żarówkę.

 

Prądu nie sprawdzisz, bo obwód jest otwarty, skoro żarówki nie świecą, to nie przepłynie (pod warunkiem, że mowa tutaj tylko o obwodzie żarówek i nic więcej tam nie ma - nie podłącz czasem przypadkiem amperomierza szeregowo podłączając się zamiast żarówek, bo jeżeli faktycznie w obwodzie nie będzie nigdzie dalej obciążenia to go spalisz, zawsze podłączając amperomierz musi być jakieś obciążenie - ale tutaj to mało istotne, bo nie musisz tego robić). Możesz sprawdzić co najwyżej napięcie na stykach tam gdzie jest wkręcana żarówka. Jeżeli będzie, to bardzo duże prawdopodobieństwo jest, ze właśnie te zarysowania powodują przerwę w obwodzie, nałożenie cyny powinno załatwić sprawę.

 

Nie do końca. Jeżeli, któraś ścieżka jest przerwana, ale tak, że ruszając płytką, czasem się złączy, a czasem nie, to może dawać ten sam objaw, raz będzie stykało, a raz nie (a czasami w ogóle nic nie będzie się działo), dlatego ważne jest, aby dobrze sprawdzić ścieżki i te piny gdzie przychodzą żarówki.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, klimatronik, podświetlenie, accord

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq