Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Koszty wymiany wielowahaczowego zawieszenia i nie tylko...

VIII wielowahacz koszty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tomasz77

Tomasz77
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:22, 15.07.2018

Witam. Szukałem tematu ale nie znalazłem a chodzi mi konkretnie o VIII gen. i zawieszenie wielowahaczowe. Mam przebieg 110 tyś. Pytania następujące:

1. Przy jakim przebiegu mniej więcej trzeba coś z grubsza powymieniać jeśli chodzi o zawieszenie.

2. Jakie są koszty wymiany całości 4 kół

3. Jakie podzespoły najczęściej się w tym zużywają i jakie wymienić pojedyńczo i czy w ogóle się da tak.

4. Mam  stalowe czy aluminiowe zawieszenie w VIII?

 

Pozdrawiam i wszystkich i dziękuję za odpowiedzi.


  • 0

#2 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:23, 15.07.2018

Nie ma stałej decydującej o tym, przy jakim przebiegu remontuje się zawieszenie (każde auto jeździ w innych warunkach: drogi, styl jazdy).
Gdy usłyszysz jakieś niepokojące dźwięki, bądź możesz regularnie odwiedzić stację / ogarniętego mechanika gdzie sprawdzi Ci zawieszenie i powie co do ewentualnej wymiany.

Koszta są rozmaite, zależne od marki zakupionych części. W ASO wydasz więcej niż w wyspecjalizowanym sklepie posiadającym takie same oryginały.
Jeśli chcesz poznać dokładną cenę najlepiej podzwoń po sklepach, choć zapewne większość gum nie kwalifikuje się do wymiany, prędzej sworznie..


  • 0

#3 Fifkers

Fifkers
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:1,4
  • Wersja:Corolla E11
  • KM:86
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:htb
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:49, 15.07.2018

Podpinam się pod pytania. 110tys to nie ma bata, żeby coś w zawiasie szwankowało. Kwestia czy naprawy zaczną się bliżej 200 czy 300tys.

Użytkownik Fifkers edytował ten post 15:50, 15.07.2018

  • 0

#4 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:14, 15.07.2018

Kolega Tomasz77 może wcześniej vagiem jeździł.Stąd takie obawy ,że zaraz przy 100 tyś musi coś klęknąć

Użytkownik Wlodar edytował ten post 16:15, 15.07.2018

  • 0
                       

#5 Tomasz77

Tomasz77
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:36, 15.07.2018

Hehe. był 126p, seicento, peugeot 206 a potem już civic 4d kupiony w 2009 i aktualny accord kupiony w 2013. Wszystkie jako nowki z salonu były kupowane i każdym poza accordem max przebieg to 90 tys. Accord to wyjątek. Tak wspaniale autko ze mam już 110 i nie myślę o sprzedaży :)
  • 0

#6 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:59, 15.07.2018

110 tys.?
To dopiero kończy rozgrzewkę ;)
  • 0

#7 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:45, 15.07.2018

Ja w VII przy 170 kkm do wymiany sworzeń górnego wahacza PP i tuleje w przednich wahaczach (po 1 sztuce na stronę), przy okazji zmieniłem łączniki stabilizaora. Tuleje OEM, sworzeń MOOG - całość z robocizną około 700 zł. Reszta zawiechy oryginał.


Użytkownik sky83 edytował ten post 21:45, 15.07.2018

  • 0

#8 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:43, 16.07.2018

Witam. Szukałem tematu ale nie znalazłem a chodzi mi konkretnie o VIII gen. i zawieszenie wielowahaczowe. Mam przebieg 110 tyś. Pytania następujące:

1. Przy jakim przebiegu mniej więcej trzeba coś z grubsza powymieniać jeśli chodzi o zawieszenie.

2. Jakie są koszty wymiany całości 4 kół

3. Jakie podzespoły najczęściej się w tym zużywają i jakie wymienić pojedyńczo i czy w ogóle się da tak.

4. Mam  stalowe czy aluminiowe zawieszenie w VIII?

 

Pozdrawiam i wszystkich i dziękuję za odpowiedzi.

 
Ad 1. - jak koledzy wspomnieli nie ma reguły. W HA VII przy 130 tys (a naprawdę pewnie było ze 200 tys patrząc po innych usterkach, np. zużytym sprzęgle; auto niby krajowe i od pierwszego właściciela ale pod koniec posiadania miałem podejrzenie że licznik był kręcony) wymieniałem tylne amortyzatory (pukały) oraz przednie (były już na mój gust za miękkie). Nic innego nie robiłem. W HA VIII przy 90 tys (prawdziwy przebieg) wymieniałem przednie amortyzatory (pociły się), minęły 2 lata, dziś mam 130 tys i nic więcej nie robiłem.
Ad 2. - gdyby wymieniać wszystko i na oryginałach to pewnie dość kosmiczne. Tylko czy ktoś to kiedykolwiek musiał robić ? Mój mechanik który robi sporo różnych aut mówi, że mało jest aut które mają równie pancerne zawieszenie co HA VII/VIII.
Ad 3. - patrz posty wyżej. Da się, to nie niemiecki samochód gdzie się celowo łączy elementy w jak największe nieroziberalne konglomeraty. Każdy jeden element jest oddzielny i wymienny (w granicach rozsądku oczywiście). Możesz wymienić same gumy dolnych wahaczy bez wymiany wahacza. Albo przegub zwrotnicy bez wymiany zwrotnicy. Nawet każda pojedyncza część ze skrzyni automatycznej jest w katalogu ASO... Proponuję przeglądnąć www.hondaworld.ru.
Ad 4. - ani w VII ani w VIII nie zauważyłem aby jakieś istotne elementy zawieszenia były aluminiowe, wszakże to nie Passat/Skoda tylko porządny japoński samochód... ;-)

Użytkownik klosz007 edytował ten post 13:07, 16.07.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, wielowahacz, koszty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq