Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

VII KOPCI PRZY ODPALANIU NA NIEBIESKO

VII olej glowica silnik accord vii

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#16 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2441 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 23:15, 10.09.2019

jaja se robisz? chcesz dobry samochód naprawiać :DD 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#17 Brutus

Brutus
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Ksawerów
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:13, 14.09.2019

Chwilkę mnie nie było na forum (urodziła mi się druga córka :) ) wiec sorki za późną odpowiedz.

 

Ostatnie trzy dni Honda stała nieodpalana.

Załączam link do filmu z rozruchu silnika z dzisiejszego dnia po dłuższym postoju.

 

Według mnie coś jest nie tak, za bardzo kopci.

 


  • 0

#18 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 448 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:33, 15.09.2019

U mnie w VII jest identyko, ale na liczniku 330k, w rzeczywistości kto wie :)
  • 0

#19 Wojto

Wojto
  • Klubowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:50, 15.09.2019

Pewnie uszczelniacze zaworowe...
  • 0

#20 Brutus

Brutus
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Ksawerów
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:54, 15.09.2019

Ktoś zna koszt wymiany uszczelniaczy w dieslu (uszczelniacze, potrzebne części plus robocizna)?

Interesuje mnie wymiana na oryginalnych częściach.


  • 0

#21 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2441 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 16:31, 15.09.2019

ile Ci bierze oleju na 1000 km ?


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#22 Brutus

Brutus
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Ksawerów
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:57, 15.09.2019

Co 5000 km dolewam 0,5l oleju (wyrównanie do stanu po wymianie oleju).

Z tego wychodzi 0,1l na 1000 km.

Zapotrzebowanie na olej nie zmieniło się odkąd użytkuje ten samochód.


  • 0

#23 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 200 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:42, 16.09.2019

Ja tu nie widzę żadnego problemu.


  • 0

#24 Brutus

Brutus
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Ksawerów
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:07, 16.09.2019

Gdyby nie kopcił też nie widziałbym problemu. Kumpel ma identyczny silnik w civicu i przy przebiegu 200k km nie puszcza najmniejszego dymka (mój przy 200k też nie kopcił)

Fakt pojawiania się niebieskiej chmury doprowadza mnie do "szewskiej pasji".

 

Jestem z tych osób które wolą naprawić usterkę zanim ta wyrządzi więcej szkód.

Dlatego pytałem o koszt wymiany uszczelniaczy.


  • 0

#25 mlodyolek

mlodyolek
  • Klubowicz
  • 492 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:06, 16.09.2019

Zajmij się kątem wtrysku a nie uszczelniaczami
  • 0

#26 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2332 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 95
Super

Napisano 15:12, 21.09.2019

Prawie 300 tyś i kopcenia nie ma żadnego nawet jak samochód postoi dwa tygodnie.

Szybciej zajął bym się turbiną bo słychać ją bardzo... gdyby kąt wtrysku był zły lub same wtryski to kopcił by na czarno a nie na niebiesko.

Weryfikacja turbo kilka minut, pewnie rura od filtra powietrza(jak i sam filtr) oraz od samego turbo w oleju.

 

Spalanie oleju 0.5L na 5000 tysięcy, daje przy 10 tyś 1 litr a nie 0.1L.

Olej zmieniam u siebie co 8/9 tysięcy, zlewam i wlewam 6 litrów zawsze. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#27 podlez

podlez
  • Klubowicz
  • 759 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:12, 21.09.2019

Ślepak, brutus dobrze napisał:0,1 na 1000km. Wg mnie też turbo może dawać takie objawy. Dla informacji, moja też puści dymka po dobowym staniu. Turbo minimalnie może być nieszczelne i olej przedostaje się do dolotu i gromadzi się gdzieś w układzie. Przy odpaleniu olej z powietrzem wtlaczany jest do komory spalania i taki mamy efekt - niebieski dymek.
Tylko nie taki mocny jak na tym filmie.
  • 0

#28 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2332 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 95
Super

Napisano 07:50, 22.09.2019

Wiem :P Tylko od wymiany do wymiany daję nam 1 litr na 10 tysięcy. 

Im więcej turbo oleju będzie przepuszczać tym większe będzie dymienie. Także warto do Turbiny zajrzeć. 

Gdyby kopcił na czarna, to bym sprawdził jeszcze szczelność dolotu, samego ic itp.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#29 Brutus

Brutus
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Ksawerów
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:05, 23.09.2019

Według sugestii oddałem samochód na sprawdzenie wtrysków (wtryski regenerowane 10 tyś km temu). Weryfikacja odbyła się w innym zakładzie niż regeneracja (chciałem mieć pewność że mechanik regenerujący wtryski nie będzie próbował ukryć wady) Wtryski OK.

 

Dymienie nie pochodzi od turbiny (turbo regenerowane 700 km temu/ / miesiąc temu), układ dolotowy czysty.

Z tego wynika że czeka mnie wymiana uszczelniaczy zaworowych. Nie mam już innych pomysłów na to dymienie.


  • 0

#30 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2332 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 95
Super

Napisano 14:56, 24.09.2019

Pompa wtryskowa, lub listwa CR, tym bardziej że sam zawór na pompie zwrotny lubi padać, lub czujniki na listwie CR(sa dwa) Dlatego najlepiej wymienić całą pompę z zaworem i kompletną listwę. 

Pasują zamiennie od frv crv hrv. Na każdej z tych rzeczy jest dzień/miesiąc/rok produkcji, warto poszukać jak "najświeższych" elementów. U siebie profilaktycznie to wymieniłem od frv 2009. Robota bardzo prosta. Od razu kupić nowy oring do pompy. Kilka pln boscha jak i wszystkie graty. 

Dopiero potem myślałbym o uszczelniaczach.

 

A wszystkie połączenia do filtra powietrza czy ic szczelne? to że zrobiona regeneracja nie znaczy że dobrze... tym bardziej że turbinka za 1400/1800 to na chińskich gratach, na alli nawet sam wirnik można kupić  :diabelgrin: Ale skoro sucho przy filtrze powietrza i samej rurze od turbo to szukałbym gdzie indziej, tak jak napisałem powyżej. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, olej, glowica, silnik, accord, vii

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq