Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

2.4 TypeS, nie wchodzą biegi... wszystkie "dolne"

VIII skrzynia 6 4 2 wsteczny

Najlepsza odpowiedź klosz007 , 14:56, 13.07.2018

Skoro nie wchodzą Ci biegi wajchą do tyłu a do przodu tak to przyczyny upatrywał bym chyba w tzw. zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów - wajcha zmiany biegów z jej mechanizmem, linki i mechanizm zamieniający ruch linek na obrót i posuw ośki zmieniającej biegi (znajduje się na zewnątrz skrzyni, od jej góry). Szczególnie w linkach (a raczej jednej z dwóch, tej która odpowiada za przenoszenie do skrzyni ruchu wajchy tył-przód) łączących wajchę ze skrzynią. Albo się coś rozłączyło albo rozregulowało albo może rozciągnęło... Obejrzyj jak działa mechanizm łączący linki ze skrzynią gdy ktoś zmienia biegi ze środka.

W dalszej kolejności podejrzewał bym coś w samej skrzyni.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 mrbloodyaxe

mrbloodyaxe
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Deutschland/Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:09, 12.07.2018

Witam,

zauważyłem kilka dni temu ze po dłuższej trasie, podczas jazdy, 2, 4, 6 i wsteczny, wchodzą jakoś dziwnie... bez tego specyficznego "dobicia" lewarka kiedy wrzuca się bieg... na zimnym silniku nie było tego czuć, raz tylko zwróciłem na to uwagę w trasie... potem kilka dni jeździłem tylko rano, kilka kilometrów po całonocnym postoju nie było problemu, dziś pojechałem znowu trochę dalej... w góry, kilkadziesiąt kilometrów, po pewnym czasie czułem znowu ten lewarek inaczej niż zwykle szczególnie na 4 i 6 ale biegi wchodzły nie wypadały, dojechałem do domu zgasiłem silnik chce wbić wsteczny nie wchodzi, wypada :depresja: :depresja: :depresja: :depresja: :depresja: , to samo z 2,4 i 6, ... 1, 3 i 5 działały bez problemu. Zlazłem po 2 godzinach po jeździe do auta popatrzeć, 2 już wchodzi... 4,6 i wsteczny nie.

 

Czy to może być olej w skrzyni a raczej jego zbyt mały poziom? auto ma 150 tys, jeżdżę od czasu jak miał 90 tys i ja tego oleju nie wymieniałem nigdy, nie wiem czy był kiedykolwiek wymieniany.  Nigdy nie miałem też żadnych wycieków pod autem, zwracam na to zawsze uwagę (miałem Rovera z K-serią wcześniej ;) ) Mogę to wymienić samemu? Dysponuje może ktoś jakimś manualem?

 


  • 0

#2 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:56, 13.07.2018   Najlepsza odpowiedź

Skoro nie wchodzą Ci biegi wajchą do tyłu a do przodu tak to przyczyny upatrywał bym chyba w tzw. zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów - wajcha zmiany biegów z jej mechanizmem, linki i mechanizm zamieniający ruch linek na obrót i posuw ośki zmieniającej biegi (znajduje się na zewnątrz skrzyni, od jej góry). Szczególnie w linkach (a raczej jednej z dwóch, tej która odpowiada za przenoszenie do skrzyni ruchu wajchy tył-przód) łączących wajchę ze skrzynią. Albo się coś rozłączyło albo rozregulowało albo może rozciągnęło... Obejrzyj jak działa mechanizm łączący linki ze skrzynią gdy ktoś zmienia biegi ze środka.

W dalszej kolejności podejrzewał bym coś w samej skrzyni.


  • 2

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#3 mrbloodyaxe

mrbloodyaxe
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Deutschland/Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:04, 13.07.2018

Skoro nie wchodzą Ci biegi wajchą do tyłu a do przodu tak to przyczyny upatrywał bym chyba w tzw. zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów - wajcha zmiany biegów z jej mechanizmem, linki i mechanizm zamieniający ruch linek na obrót i posuw ośki zmieniającej biegi (znajduje się na zewnątrz skrzyni, od jej góry). Szczególnie w linkach (a raczej jednej z dwóch, tej która odpowiada za przenoszenie do skrzyni ruchu wajchy tył-przód) łączących wajchę ze skrzynią. Albo się coś rozłączyło albo rozregulowało albo może rozciągnęło... Obejrzyj jak działa mechanizm łączący linki ze skrzynią gdy ktoś zmienia biegi ze środka.

W dalszej kolejności podejrzewał bym coś w samej skrzyni.

 

dokładnie tam  był problem, linka wychodzi... do takiego ramienia w skrzyni, tuż przed nim jest umocowana w metalowym uchwycie... oderwała się obudowa tej linki... gumowa osłona w której porusza się linka od  tego uchwytu... i linka wyginała się na boki zamiast popychać ramię skrzyni. Na razie prowizorka z trytytek ale muszę ogarnąć to jakoś... dzięki!


  • 0

#4 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:31, 24.07.2018

No to fajnie że się udało.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#5 Jekyll

Jekyll
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:09, 05.05.2022

Właśnie mi padła jedna z tych linek i mam problem: gdzie to kupić? Używek nie ma, w sklepie powiedzieli: 30-40 dni i 3 tys. nikt tego nigdy nie zamawiał, lipa, samochód uziemiony na czas nieokreślony...


Użytkownik Jekyll edytował ten post 18:51, 05.05.2022

  • 0

#6 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:04, 05.05.2022

Zobacz na allegro: 

 

http://www.accordklu...+zmiany +biegów


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#7 mrbloodyaxe

mrbloodyaxe
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Deutschland/Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:05, 05.05.2022

ja kupiłem dokładnie tą:

https://allegro.pl/o...013-11277163854

 

tam trzeba wybrać długość. Mech ją wyjął i zmierzył i w ten sposób wybrałem tą o którą chodzi... ale do mojego auta to idealnie nie pasowało, może to dla tego że silnik 2.4.. w opisie tych linek stoi że to do 2.0. Mimo wszystko mech to jakoś założył, biegi wchodzą znacznie ciężej, ale działa.


  • 0

#8 Jekyll

Jekyll
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:40, 07.05.2022

Mam potwierdzenie, że 2.0 i 2.4 mają te same linki. 

 

Pytanie: które linka będzie krótsza? Do 1, 3, 5 czy 2, 4, 6, wsteczny?

One niewiele się różnią: 

krótsza 1480mm linka / 1160mm 

dłuższa 1485mm linka /1135mm 


Użytkownik Jekyll edytował ten post 16:40, 07.05.2022

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, skrzynia, 6, 4, 2, wsteczny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq