Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Uszkodzona skrzynia automatyczna

VII Skrzynia MOTUL ATF

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nicol

Nicol
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Złotoryja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:57, 09.07.2018

Witam,

 

Pojechałam do mechanika który wymienił mi w skrzyni automatycznej olej (3L), wlał Motul'a Multi ATF i po przejechaniu 350 km skrzynia przestała zmieniać biegi.

Jak wyłączę auto i włączę – mogę wbić 1kę albo wsteczny, jedzie po czym tak jak by sprzęgło wcisnąć.

Błędy to P1734, P0780.

Po ostygnięciu działa aż się olej rozgrzeje. Ktoś wie co może być przyczyną? To olej nie odpowiedni?

Wcześniej był lany oryginalny Honda ATF DW-1.

Będę wdzięczna za pomoc.

Nie wiem czy mam wracać z reklamacją czy to uszkodzenie inne…

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:27, 09.07.2018

Zwykle nikt nie mówi prawdy
Nie ma tak, że podjechał(łam)em , wszystko było cacy a tu "kicha "



Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 yellow

yellow
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi Auto
  • KM:175,1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:42, 09.07.2018

Można spróbować podpytać w serwisie Hondy co oznaczają powyższe kody, może coś podpowiedzą. Z drugiej strony porozmawiał bym z tym mechanikiem, chyba jest coś w rodzaju gwarancji za wykonaną usługę.

Błąd P1734 może wskazywać na usterkę zaworu elektromagnetycznego zmiany biegów lub układu hydraulicznego (https://www.autocode...1734_honda.html) i z innej strony P1734 zablokowany elektromagnetyczny zawór B lub C.

Błąd P0780 błąd systemu sterowania.


  • 0

#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:36, 10.07.2018

Z drugiej strony już 20 lat głośno wszędzie jest pisane że jak lać olej do skrzyni, szczególnie AT w Hondzie to tylko oryginał...  Także nie rozumiem czemu zgodziłeś się na wlanie motula.... Zapewne nic innego nie było na miejscu i mechanik wlał to co miał.... a filtr AT skrzyni też nie wymieniony.... 

Miałem już kilka Hond z AT i na własnej skórze odczułem różnice w pracy skrzyni biegów między olejem OEM, a nawet takim co miał specyfikację Hondy. Pewnie jakiś elektrozawór się zawiesił.... olej nie był zmieniany od XXXXXX kilometrów....po zalaniu 3 litrów świeżego oleju ruszyły się odłożone nagary  przez niedbalstwo poprzedniego właściciela i teraz efekt jest gotowy....

Wątpię że czyszczenie elektrozawór oraz sitek pod nimi coś da, ale warto spróbować na początek, następnie przepłukał bym całą skrzynię wymianą dynamiczną oleju i modlił się żeby była poprawa. 


Użytkownik ślepak edytował ten post 15:42, 10.07.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#5 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:21, 10.07.2018

Niby taka duperela, naprawde ten olej tyle zmienia? Tylko widze te 99% mirkow, co robia gulfy, gdzie na oczy tego nie widzieli hundy :( Wiadomo gulfy wszedzie bo tam tloki sie nie zacieraja:) Sworznie, olej, czarna magia dla mecha, co ma jedna honde na 2 lata. Motul na wszystko, ale chyba ciezko bylo ryj w specyfikacje wlozyc o ile to w ogole wina oleju, bo brak info. 

 

Btw, ja jestem zdania, ze wlalbym tawot i manual polecialby dalej niz te 350, olej niezdefiniowany:P Ale bez paniki, 2.5 do 5k i skrzyni bedzie w pro zakladzie, wiec jak zdechlo po 300km to zalecam zdecydowana INICJATYWĘ.

Pomijam bledy...


  • 0

#6 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:47, 10.07.2018

W przypadku AT skrzyni zmienia bardzo dużo... co do problemu kolegi to raczej jest już za późno, tak dość często kończą swój żywot skrzynie AT gdy nowy właściciel wymieni olej, a poprzedni Janusz przez 150 tyś nawet raz go nie wymienił... Jako że świeży olej ma właściwości płuczące/czyszczące to wtedy nawet niewielkie zabrudzenie blokuje mikro kanały olejowe w skrzyni czy elektrozawory, potem przypalone tarczki, zawieszone elektrozawory itd. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#7 Nicol

Nicol
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Złotoryja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:11, 11.07.2018

W przypadku AT skrzyni zmienia bardzo dużo... co do problemu kolegi to raczej jest już za późno, tak dość często kończą swój żywot skrzynie AT gdy nowy właściciel wymieni olej, a poprzedni Janusz przez 150 tyś nawet raz go nie wymienił... Jako że świeży olej ma właściwości płuczące/czyszczące to wtedy nawet niewielkie zabrudzenie blokuje mikro kanały olejowe w skrzyni czy elektrozawory, potem przypalone tarczki, zawieszone elektrozawory itd. 

Czyli warto zrobić wymianę dynamiczną całości w tym przypadku? Warsztat powiedział mi, że to będzie kosztowało 1200zł netto...


  • 0

#8 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:23, 11.07.2018

W VI genie wymieniałem sobie sam olej dynamicznie czy to w f23 czy j30.

 

Znajdujesz przewód "wejście" do chłodnicy AT, odpinasz przewód, korek wlewowy odkręcasz, odpalasz, jedna osoba wlewa świeży olej, a druga która "zbiera" stary olej do baniaka obserwuje kolor oliwy, ja kupowałem sobie zawsze 10 litrów i po około 6 litrów olej już leciał w całości czysty.  Oczywiście nie można dopuścić do sytuacji że zleci cały olej, dlatego olej musi być cały czas na bieżąco dolewany.

Wpisz w google "acura tsx automatic transmission fluid change" i będzie wszystko jasne.

Bo wydać 1200 netto za robotę która zajmie godzinę w dwie osoby to trochę drogo  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:

 

Na początek to radzę do ręki wziąć  "spinacz" i odczytać błędy skrzyni, chyba że błędów nie będzie to zajął bym się elektrozaworami i sitkami pod nimi. 


Użytkownik ślepak edytował ten post 12:27, 11.07.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#9 adam:)

adam:)
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Karolew
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:41, 16.08.2018

Witam mam problem z moim automatem czy mogę liczyć na jakieś dobre rady? Mój problem polega na tym że gdy tylko odpuszczę gaz to słychać dziwne dzwięki i nawet trochę trzęsie kierownicą. Czy to oznacza koniec skrzyni czy może to wina przegubów.


Zapomniałem dopisać Accord ma 175000 przebiegu a od wymiany oleju przejechałem 10 tyś. km. Bardzo dziękuje za wszelkie podpowiedzi.


  • 0

#10 Copertfild

Copertfild
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:VII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:30, 07.12.2018

Witam wszystkich. Mam też taki problem jak u autora. Udało się znaleźć przyczynę?

  • 0

#11 Dacc

Dacc
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:POLSKA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:224
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:10, 12.12.2018

Przede wszystkim wymień olej na właściwy czyli ori Honda taki jak wyżej był wymieniony. Albo dynamicznie, bo w tym wypadku to juz warto wszystkiego spróbować, albo tradycyjnie np. 2 wymiany i zobacz czy się coś poprawi. Jak się poprawi to wymień jeszcze raz i jest szansa, że będzie ok. Jest to najtańsza metoda, która może faktycznie dużo zmienić.

Olej w AT jest decydujący musi byc ori. 


Użytkownik Dacc edytował ten post 10:11, 12.12.2018

  • 0

#12 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:37, 12.12.2018

Oraz filtr.... 

 

http://www.accordklu...-83-1/?p=951912


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#13 Dacc

Dacc
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:POLSKA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:224
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:08, 12.12.2018

Od tego zacznij, a nie naprawy za 5-10 koła. Osobiscie bym wymienił olej i jak nic nie pomoze szukał drugiej skrzyni i nie pchał sie w naprawy.


kup 6 butelek oleju. Wymien raz przejedz ze 100km-200km potem drugi raz normalnie grawitacyjnie. To bedzie najtansze sprawdzenie. Skoro problemy zaczęły się od wymiany oleju na niewłaściwy to może to pomóc.


  • 0

#14 adam:)

adam:)
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Karolew
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:06, 13.12.2018

Bardzo dziękuje za wszelkie odpowiedzi. Problem jest już rozwiązany i aż wstyd się przyznać w czym tkwił. Olej wymieniłem na oryginalny Hondy filtr też.Problem rozwiązał mój kolega mechanik długo się zastanawiał po czym wpadł na pomysł żeby sprawdzić czy nie poluzowały się koła, złapał za klucz dokręcił i po problemie.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Skrzynia, MOTUL ATF

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq