Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Short Shifter , mody silnika , 4-2-1 ,

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Monster96

Monster96
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Koprzywnica - Obok Sandomierza
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:16, 08.07.2018

Siemka. Jako że moja ukochana stoi teraz bez serca postanowiłem od razu coś podziałać w zakresie tuningu :D . Otóż mam zaprzyjaźnionego tokarza-spawacza który moze dla mnie wykonać short Shifter lecz potrzebuje rysunek techniczny co i jak ma być , pomożecie ?

Drugie moje pytanie to czym różnią się silniki F18A3 od F20 , chodzi mi dokładnie o to czy mogę podmienić głowice lub jakieś inne części aby ugrać kilka kuni lub niutow.

No i ostatnie dwie prośby , potrzebuję link do niezadrogiej naby kierownicy oraz link do kolektora wydechowego 4-2-1 . Z góry dziękuję za pomoc
  • 0

#2 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 408 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Cosmo Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 05:52, 09.07.2018

Shorty do v gen sprzedawał wodzirej, do niego uderzaj. Raczej z pomieszania F18/F20 nic sie nie dołoży, zamiast takich zmian lepiej zrobić budzetowy swap na F22Z2

co do 4/2/1 to tylko chinczyki na allegro, albo ktoś ci musi pospawać układ, ale to już większe pieniądze


  • 0

#3 Monster96

Monster96
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Koprzywnica - Obok Sandomierza
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:07, 09.07.2018

Oki , tak więc nie ma możliwości by od F20 przełożyć tłoki itp żeby ogólnie przerobić 1,8 na 2,0 ? Co prawda dopiero jestem na etapie rozbiórki silnika więc dopiero się okaże czy jest co ratować. W tych silnikach można wyprasować tuleję i zrobić szlif czy nie tędy droga ?
  • 0

#4 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2406 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 12:17, 09.07.2018

Uuuu widać że wiesz ze coś bylo ale nie do końca xD


Głowice w f18 i f20 są takie same, różnica jest w skoku tłoka wiec musiałbyś przerzucić cały wal, korby etc.... Jeśli chciałbyś się aż tak bawić to taniej i szybciej bedzie kupić f20 i wyremontować, ale to i tak będzie mega droga wersja jak na taki silnik....


Szukaj f20 z prelek, accordow, F22 z acco IV i V... Omijaj tylko F22 z usdm bo mają słabsze panewki i wał... Silnik kupisz kolo 800-1000, przekładka u kogoś to kolejny 1000, ew zrobisz sam choć to wymaga trochę wiedzy... Przy zrzuceniu silnika i skrzyni warto obejrzeć sprzęgło, wrzucić nowy rozrząd, paski i komplet uszczelnień... Tuleje nie są wymienne i jest jedynie opcja rozwiertu i wstawienia tulei nowych... Remont f18 jest totalnie bezzasadny ekonomicznie, jedynie w przypadku gdyby auto było na żółtych tablicach to wtedy jest inna rozmowa... Licząc na szybko porządny remont całego f18 ze wszystkimi plynami, rozrządem, uszczelnieniami i ew tulejowaniem to okolice 6000 zł... Za niewiele więcej masz F22 i 40km więcej... Sam sobie odpowiedz na pytanie czy nadal uważasz że jest sens robić f18...

Komp z f18 spokojnie da radę ogarnac f20, ważne żeby sona dobrze działała, i nie, nie będzie pasować z żadnego Civica...

Kolektory fajnie byłoby upolować z h23 lub f22a7 albo f22b jdm, są większe a wydechowe są 4-2-1, ew wydechowy jest u jarusnet chińczyk 4-2-1 ale wypadałoby w nim poprawić spawy...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Bojar edytował ten post 12:22, 09.07.2018

  • 0

#5 Monster96

Monster96
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Koprzywnica - Obok Sandomierza
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:06, 09.07.2018

Ajj , wyczerpałes temat aż mnie portfel zabolał . Cóż tyle mam taniej że wszystko ogarnę sam więc robocizny nie muszę liczyć. A jak wygląda sytuacja przy swapie na f22z2 ? Najbardziej się obawiam jak będzie wyglądać sytuacją z instalacją podtlenku gazu LPG
  • 0

#6 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2406 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 13:33, 09.07.2018

Do F22z2 potrzebujesz kolektory, nie pamiętam Jan aparat ale chyba jest taki sam. Do tego komp, stacyjki, kluczyki, i do kompa dorabiasz kable do vteca... No i standardowo jak nie zmienisz rozrządu, uszczelniaczy czy nie zajrzysz do sprzęgła to może się to zemścić....

W razie czego wal śmiało na pw to dam Ci numer bo coś tam o V gen wiem xD

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Bojar edytował ten post 13:34, 09.07.2018

  • 0

#7 Monster96

Monster96
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Koprzywnica - Obok Sandomierza
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:38, 10.07.2018

Panowie czy coś jeszcze potrzebuje do f22z2 , oprócz tego co bojar wymienił ? Chodzi mi głównie czy rozrusznik , alternator , pompa wspomagania zostanie ? I czy silnik może pochodzić od automata ? Wiązka elektryczna pasuje zeby była też cała ?
  • 0

#8 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2406 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 18:20, 10.07.2018

Może być automat tylko potrzebujesz kolo zamachowe wtedy przełożyć

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 Rastarpce

Rastarpce
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Pabianice - Łódzkie
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:230
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:54, 24.07.2018

Zamiast szukać f22z2 to najpierw znajdź do niego kompa, ew strojenie na p28. Z tego co mi się obiło o uszy to nie da się z kompa od automata zrobić tak żeby to grało .... 


  • 0

Accord CD7

 

 


#10 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:16, 14.08.2018

składam właśnie w preludzie franka z tego co w większośći latało po garażu

blok f20a4

wał z korbami f20a4 (założyłbym od f22 bo mam, jednak jest automat i lenistwo mi nie pozwala zmieniać wału/tłoków ;)

głowica f22b, dwa wałki, spory flow

tłoki f18b2 (problemem wszystkich f serii jest niski stopień sprężania, tłoki z f18b2 są mocno wypukłe - ala h22types powinny ten problem zażegnać)

legendarne już kolektory od h23

 

co z tego wyjdzie nie wiadomo, wydaje mi się że coś dobrego ;) ogolnie rzecz biorąc moim zdaniem żeby z f'ki coś ugrać najważniejsze jest pokonać problem niskiego stopnia sprężania, dalej będzie z górki


  • 0

#11 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2406 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 09:45, 14.08.2018

Wszystko fajnie tylko jak dobijesz ciśnieniem zbyt wysoko, a nie na czujnika stuku to będziesz musiał uważać żeby nie zaczęło stukac, dobre paliwo, zabawa zapłonem a i tak fajnie byłoby to wrzucić na aparacie z VI żeby komp był w stanie sterować choć trochę zapłonem... Brzmi ciekawie, choć wrzucając głowę f22b obnizasz sprezanie wiec dając wyższe tłoki niejako ciśnienie będzie podobne :D

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:30, 14.08.2018

no dobrze kombinujesz bo właśnie taki był zamysł ;) utrzymać obecne sprężanie bądź lekko podbić + dużo lepszy flow 

fura to zwyczajny dailycar mojej kobity, ale jak juz musze go otworzyć to czemu się nie pobawić ;)


  • 0

#13 Monster96

Monster96
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Koprzywnica - Obok Sandomierza
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:05, 22.08.2018

Panowie , mam już f22z2 na warsztacie . Czas wrócić z pytaniami do działu tuning . Więc na dzień dobry pytanie o tuning nie legalny - jak wypierniczyc EGR ??
  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6601 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 52
Super

Napisano 17:50, 26.08.2018

W V gen po prostu zaślepić zawór na łączeniu z kolektorem

Wysłane z ALE-L21
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#15 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:36, 27.08.2018

silnik już poskładany

zrobił juz pierwsze 400km na dniach pierwsza wymiana oleju

narazie 5w30, śladów spalania oleju póki co brak

docelowo będzie 5w40 bądź nawet 0w40, jeszcze debatujemy nad tym :)

 

gdyby ktoś planował to co ja czyli do bloku 5gen wkładać tłoki z 6gen, to należy pamiętać że 6gen ma sworzeń tłokowy pływający a 5gen 'na wcisk'

problem jest wtedy do rozwiązania na 2 wyjścia

- rozwiercasz tłok 6genowski na wymiar sworznia 5gen + rozwiercasz w tłoku dodatkowo 2 kanały olejowe

- dokupujesz korby 6gen do wału twojej pojemności i montujesz bez żadnych przeróbek + nowe panewki

 

obliczyliśmy wkońcu orientacyjny stopień sprężania i wychodzi 10,4:1

 

setup na chwilę obecną:

blok: f20a4

wał: f20a4

tłoki: PDAE (f18b2)

głowica: f22b dohc

ssący: h23 z iab

wydechowy: seria 4-1, 4-2-1 z h23 czeka na montaż

ecu: seria p5n


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq