Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Short Shifter , mody silnika , 4-2-1 ,

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Monster96

Monster96
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Koprzywnica - Obok Sandomierza
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:16, 08.07.2018

Siemka. Jako że moja ukochana stoi teraz bez serca postanowiłem od razu coś podziałać w zakresie tuningu :D . Otóż mam zaprzyjaźnionego tokarza-spawacza który moze dla mnie wykonać short Shifter lecz potrzebuje rysunek techniczny co i jak ma być , pomożecie ?

Drugie moje pytanie to czym różnią się silniki F18A3 od F20 , chodzi mi dokładnie o to czy mogę podmienić głowice lub jakieś inne części aby ugrać kilka kuni lub niutow.

No i ostatnie dwie prośby , potrzebuję link do niezadrogiej naby kierownicy oraz link do kolektora wydechowego 4-2-1 . Z góry dziękuję za pomoc
  • 0

#2 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 407 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Cosmo Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 05:52, 09.07.2018

Shorty do v gen sprzedawał wodzirej, do niego uderzaj. Raczej z pomieszania F18/F20 nic sie nie dołoży, zamiast takich zmian lepiej zrobić budzetowy swap na F22Z2

co do 4/2/1 to tylko chinczyki na allegro, albo ktoś ci musi pospawać układ, ale to już większe pieniądze


  • 0

#3 Monster96

Monster96
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Koprzywnica - Obok Sandomierza
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:07, 09.07.2018

Oki , tak więc nie ma możliwości by od F20 przełożyć tłoki itp żeby ogólnie przerobić 1,8 na 2,0 ? Co prawda dopiero jestem na etapie rozbiórki silnika więc dopiero się okaże czy jest co ratować. W tych silnikach można wyprasować tuleję i zrobić szlif czy nie tędy droga ?
  • 0

#4 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2393 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 52
Super

Napisano 12:17, 09.07.2018

Uuuu widać że wiesz ze coś bylo ale nie do końca xD


Głowice w f18 i f20 są takie same, różnica jest w skoku tłoka wiec musiałbyś przerzucić cały wal, korby etc.... Jeśli chciałbyś się aż tak bawić to taniej i szybciej bedzie kupić f20 i wyremontować, ale to i tak będzie mega droga wersja jak na taki silnik....


Szukaj f20 z prelek, accordow, F22 z acco IV i V... Omijaj tylko F22 z usdm bo mają słabsze panewki i wał... Silnik kupisz kolo 800-1000, przekładka u kogoś to kolejny 1000, ew zrobisz sam choć to wymaga trochę wiedzy... Przy zrzuceniu silnika i skrzyni warto obejrzeć sprzęgło, wrzucić nowy rozrząd, paski i komplet uszczelnień... Tuleje nie są wymienne i jest jedynie opcja rozwiertu i wstawienia tulei nowych... Remont f18 jest totalnie bezzasadny ekonomicznie, jedynie w przypadku gdyby auto było na żółtych tablicach to wtedy jest inna rozmowa... Licząc na szybko porządny remont całego f18 ze wszystkimi plynami, rozrządem, uszczelnieniami i ew tulejowaniem to okolice 6000 zł... Za niewiele więcej masz F22 i 40km więcej... Sam sobie odpowiedz na pytanie czy nadal uważasz że jest sens robić f18...

Komp z f18 spokojnie da radę ogarnac f20, ważne żeby sona dobrze działała, i nie, nie będzie pasować z żadnego Civica...

Kolektory fajnie byłoby upolować z h23 lub f22a7 albo f22b jdm, są większe a wydechowe są 4-2-1, ew wydechowy jest u jarusnet chińczyk 4-2-1 ale wypadałoby w nim poprawić spawy...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Bojar edytował ten post 12:22, 09.07.2018

  • 0

#5 Monster96

Monster96
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Koprzywnica - Obok Sandomierza
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:06, 09.07.2018

Ajj , wyczerpałes temat aż mnie portfel zabolał . Cóż tyle mam taniej że wszystko ogarnę sam więc robocizny nie muszę liczyć. A jak wygląda sytuacja przy swapie na f22z2 ? Najbardziej się obawiam jak będzie wyglądać sytuacją z instalacją podtlenku gazu LPG
  • 0

#6 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2393 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 52
Super

Napisano 13:33, 09.07.2018

Do F22z2 potrzebujesz kolektory, nie pamiętam Jan aparat ale chyba jest taki sam. Do tego komp, stacyjki, kluczyki, i do kompa dorabiasz kable do vteca... No i standardowo jak nie zmienisz rozrządu, uszczelniaczy czy nie zajrzysz do sprzęgła to może się to zemścić....

W razie czego wal śmiało na pw to dam Ci numer bo coś tam o V gen wiem xD

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Bojar edytował ten post 13:34, 09.07.2018

  • 0

#7 Monster96

Monster96
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Koprzywnica - Obok Sandomierza
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:38, 10.07.2018

Panowie czy coś jeszcze potrzebuje do f22z2 , oprócz tego co bojar wymienił ? Chodzi mi głównie czy rozrusznik , alternator , pompa wspomagania zostanie ? I czy silnik może pochodzić od automata ? Wiązka elektryczna pasuje zeby była też cała ?
  • 0

#8 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2393 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 52
Super

Napisano 18:20, 10.07.2018

Może być automat tylko potrzebujesz kolo zamachowe wtedy przełożyć

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq