Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

pali za dużo VIII + STAG

VIII LPG

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#31 siara_nh

siara_nh
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:35, 12.07.2018

Generalnie jeżdżę tak jak kolega pisze, tylko dla mniej to tak trochę emerycko bo wcześniej to ciągle po 4.5tya obrotów jeździłem (w vii gen) dziś trasa Kraków Warszawa często tempomat klima (przez 200km) prędkość do 140 km spalanie 10.2
  • 0

#32 kejo

kejo
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Tychy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:38, 12.07.2018

Jak będziesz jeździł na tempomacie, to też nie przyoszczedzisz, a wręcz przeciwnie.

Gesendet von meinem FS8010 mit Tapatalk
  • 0

#33 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 12:03, 12.07.2018

Generalnie jeżdżę tak jak kolega pisze, tylko dla mniej to tak trochę emerycko bo wcześniej to ciągle po 4.5tya obrotów jeździłem (w vii gen) dziś trasa Kraków Warszawa często tempomat klima (przez 200km) prędkość do 140 km spalanie 10.2

No i zupełnie przyzwoicie.

 

Pisałem w tym drugim wątku, że  robię  tę samą trasę (ponad 600km) - i spalanie oceniam po przejechaniu jej w obie strony.

Bo wpływ na spalanie ma (między innymi) : kierunek wiatru i pogoda (tu notowałem różnice w spalaniu do 1,5l); różnica wzniesień (między startem i metą); obciążenie pojazdu (podobno każde 100kg to 1litr więcej); jakość paliwa i wiele innych.

Przy LPG warto (o czym też wspominałem) rozpocząć i skończyć tankowanie na tej samej stacji.


  • 0

#34 siara_nh

siara_nh
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:34, 12.07.2018

Właśnie wróciłem do domu w Wwa do krk w stronę powrotną spalił 9.5l lpg na klimie do 140 ale tym razem bez tempomatu dla mnie wynik rewelacyjny tylko spalanie w mieście mnie martwi czy gdyby coś było nie tak z silnikiem to na trasie chyba też powinien dużo palić, czy niekoniecznie?? Dodam że wcina olej wczoraj uzupełniłem (na szybko nie do pełna ale trochę go wolałem) i wracając do krk znowu pokazała się kontrolka oleju jutro myślę żeby zmienić olej na 10w40 (obecnie 5w30)
  • 0

#35 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 15:52, 12.07.2018

Lepiej 5w40, 10w40 raczej średni pomysł.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#36 siara_nh

siara_nh
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 12.07.2018

A czemu średni pomysł za gęstość chyba odpowiada ta pierwsza wartość tzn 5 lub 10 a za temperaturę ta druga o ile coś mi się nie pomyliło? To jakbym dalelej zalal 5w to było by to samo?
  • 0

#37 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 16:05, 12.07.2018

Pierwsze gestosc w niskiej a drugie wysokiej temperaturze. Na forum mocno odradzają 10w40 do Acco. Przed wymianą machnij jakąś plukanke.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Sebaj edytował ten post 16:07, 12.07.2018

  • 0

#38 siara_nh

siara_nh
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:11, 12.07.2018

A ta niska temperatura to wiadomo do ilu stopni? Ja w vii gen lalem 10w40 i była gitara, mam teraz dylemat co zalać
  • 0

#39 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:34, 12.07.2018

Do ósemki nie wlewaj  10W - ryzyko zapieczenia pierścieni.


  • 0

#40 siara_nh

siara_nh
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 12.07.2018

Do ósemki nie wlewaj  10W - ryzyko zapieczenia pierścieni.

to pozostaje 5w40 ? (dodam że naprawdę łyka ten olej) czy jakiejś konkretnej firmy koledzy doradzacie , shella ? liqui moly? czy może coś innego ?

 

czy zużycie oleju może miec jakiś wpływ na spalanie paliwa?


  • 0

#41 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:55, 12.07.2018

Jest wątek o olejach - jak dla mnie za długi  i  już właściwie nie wiadomo co wybierać (bo każdy  poleca co innego).

 

O braniu oleju tez gdzieś jest - w 2.0 to rzadko się zdarza.

 

Za krótko mam hondę aby coś polecać (dopiero jedną wymianę zrobiłem i to 1,5kkm temu, na PW podam co wlałem) - instrukcja zaleca 0W20 (producenci olejów dla naszej strefy klimatycznej 5W30) A1B1 lub A3B3 lub A5B5.

 

[edit] Oczywiście na spalanie ma wpływ - ale nie są to duże wartości.


Użytkownik piasek101 edytował ten post 19:56, 12.07.2018

  • 0

#42 adamolsw

adamolsw
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord Tourer
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:00, 03.10.2018

to pozostaje 5w40 ? (dodam że naprawdę łyka ten olej) czy jakiejś konkretnej firmy koledzy doradzacie , shella ? liqui moly? czy może coś innego ?

 

czy zużycie oleju może miec jakiś wpływ na spalanie paliwa?

Witam wszystkich,

 

Kolego siara_nh czy udało Ci się rozwiązać problem z apetytem na olej? Jestem w identycznej sytuacji, tzn. kupiłem miesiąc temu Accorda 2.0 kombi. Na dzień dobry wymiana filtrów i oleju(castrol edge 5w30) i po około 2 tyg. założenie instalacji gazowej i regulacja luzów zaworowych. Apetyt na olej jest bardzo duży, około litr na 1,5tyś przy prędkości około 120-170km/h - 80% trasy. Tak się zdarzyło że po regulacji zerowej lpg(po 1tys. przejechanym na lpg) miałem wyjazd do niemiec więc stąd takie dane.

 

Będę wdzieczny za info czy udalo Ci się dobrać odpowiedni olej - o ile się da jeszcze coś z tym zrobić :)


  • 0

#43 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:56, 04.10.2018

Jak tyle pali i nie kopci z rana przy odpaleniu to pewnie pierścienie na cylindrach do wymiany. Przerabiałem to w VI gen. Pewnie ktoś jeżdził na 10W40. Auto z Niemiec?


  • 0

#44 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:33, 04.10.2018

Tak jak pisze kolega. Poza tym nie lata się na „kastracie” silników.
Lpg niema nic wspólnego z poborem oil!!
A przy takim poborze oil to przynajmniej przez 50k nie musisz zmieniać oil :-) ;-)
Pzd
  • 0

#45 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 12:31, 04.10.2018

 

Będę wdzieczny za info czy udalo Ci się dobrać odpowiedni olej - o ile się da jeszcze coś z tym zrobić :)

 

raczej nic z tym nie zrobisz, żadne plukanki czy cudowne oleje nie pomogą, prawdopodobnie masz zapieczone pierścienie olejowe, ludzie którzy naprawiają silniki twierdzą że z reguły jest to tak zaj..ne że mechanicznie ten syf trudno usunąć, jest to efekt zalewania kiepskiej jakości olejów (aso maja tu dużo za uszami tak samo z resztą jak wielu ludzi którzy serwisują auta w niezależnych serwisach, często decydującym kryterium wyboru oleju jest jego cena...), wystarczy raz zaleć jakiegoś mazuta i jeżeli tryb eksploatacji sprzyja zapieczeniu (może być to jednorazowe danie w palnik, lekkie przegrzanie, a może też długotrwała jazda emerycka) to już jest "po ptokach", pierścień "złapany" z biegiem czasu zarasta syfem coraz bardziej, to najczęstsza przyczyna brania oleju w hondzie


Użytkownik rafisz edytował ten post 12:32, 04.10.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, LPG

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq