Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Opis złącza OBD II w accord VII

VII accord VII OBD II CAN BUS

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 pomier

pomier
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Płock / Sierpc
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:55, 27.06.2018

Witam serdecznie,

Panowie poszukuję dokładnego opisu złącza OBD !! a dokładnie szukam dwóch pinów CAN H i CAN L.

Znalazłem coś takiego ale nie jestem pewien czy tak jest naprawdę.

https://www.forumsam...ow-vt104358.htm

 

tu piszą co innego:

http://www.driveacco...l#/topics/24332

 

Dzięki za pomoc

 

... a tu coś takiego:

http://alflash.com.ua/Honda/hDLC.gif

 

rozumiem że czytamy nr pinów tak jak patrzymy na gniazdo nie od tyłu gniazda tam gdzie wchodzą przewody?


Użytkownik pomier edytował ten post 18:28, 27.06.2018

  • 0

#2 pomier

pomier
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Płock / Sierpc
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:31, 22.07.2018

Panowie cały czas poszukuję tzw. F-can w accordzie VII. w wersji z nawigacją znalazłem taki artykuł i tam jest to co potrzebuję ale ja mam polifta bez navi z PSS audio.

Myślę że w obd też jest ale nie na tych pinach co piszą w necie.

Jeśli jednak niema tam tego to gdzie mogę się podpiąć by mieć te dwa sygnały CAN H i CAN L?

 

Dodam tylko że chcę wzbogacić nasze hanie o nowe opcje komfortu tak jak jest w nowych autach :) np. zamykanie drzwi jak przekroczymy 30 na godzinę, doświetlanie zakrętów i wiele innych.

Tak czy siak najpierw muszę dostać się do komputera by pobrać kody a potem odpowiednio wysyłać by sterować tym i owym.

 

Mam ogarnięte co nieco manulanie ale dużo zabawy z cięciem instalacji i łączeniem wszystkiego. Pomyślałem że w ten sposób można zrobić dużo więcej i bez takiej ingerencji w instalację.

Dzięki


  • 0

#3 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:08, 22.07.2018

Opis pinów accorda po lifcie ten po prawej czyli cac jest w pinie 6 i 14
https://zapodaj.net/...7b6079.png.html

Użytkownik Adam54GH edytował ten post 18:10, 22.07.2018

  • 0

#4 pomier

pomier
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Płock / Sierpc
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:48, 22.07.2018

dzięki za to foto ale kurde na pinie 6 nie mam kabelka coś jest nie tak. Sprawdzałem kilka razy i liczyłem już od różnych stron.


  • 0

#5 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:52, 22.07.2018

Masz polifta? Jaki kolor przewodu masz w pinie 14?
  • 0

#6 pomier

pomier
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Płock / Sierpc
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:21, 29.07.2018

Przepraszam że dopiero odpisuję ale nie było czasu na zabawy.

Więc tak, kolor tego przewodu to szary. Auto mam poliftowe.

 

Pogrzebałem trochę w instrukcjach serwisowych i znalazłem B-can np. w telefonie dochodzi ta szyna lecz jest to też tylko jeden przewód.

Natomiast ja potrzebuję CAN H i CAN L z szyny F-can. Tą szynę też zlokalizowałem np. abs, vsa oraz tempomat.

 

Wolałbym jednak korzystać ze złącza OBD 


  • 0

#7 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:47, 31.07.2018

Ten szyny w gnieździe obd nie ma, jest tylko w poliftowej acurze tsx. Natomiast w accordzie nie stety nie. Żaden problem podciągnąć przewody pod gniazdo obd, mam u siebie tak zrobione

Użytkownik Adam54GH edytował ten post 19:47, 31.07.2018

  • 0

#8 pomier

pomier
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Płock / Sierpc
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:58, 03.08.2018

znalazłem przewody od szyny F-can i już mam wyprowadzone małe gniazdo :) teraz tylko zostało odczytanie kodów. Znalazłem również szynę B-can :)


Użytkownik pomier edytował ten post 09:59, 03.08.2018

  • 0

#9 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:41, 17.08.2018

pomier czy możesz mi powiedzieć po co Ci te szyny F/B-CAN H/L-CAN jakie dane chcesz z nich wyciągnąć i w jakim celu ?


  • 0

#10 pomier

pomier
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Płock / Sierpc
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:12, 18.08.2018

Witam, już odpowiadam, Chcę zbudować dodatkowy komputer do sterowania takimi opcjami jak: 

- zamykanie drzwi automatycznie po przekroczeniu 40 na godzinę (do tego muszę wyciągnąć z komputera samochodowego prędkość a potem wysłać sygnał do niego by zamknął drzwi)

- doświetlanie zakrętów halogenami (tu muszę pobrać dane z czujnika położenia kierownicy oraz prędkość bo doświetlanie ma działać tylko do prędkości 40 na godzinę tylko przy skręcaniu i tylko wieczorem i w nocy)

- zamykanie szyb i lusterek (wiem że może się nie udać to domykanie ale muszę spróbować)

- spryskiwanie reflektorów (tu chcę ustawić by lampy pryskało tylko za trzecim razem użycia manetki spryskiwaczy. To też może nie być sterowane komputerem ale mam już zrobiony moduł cyfrowo-analogowy do tego)

- opcja "com i leaving home" (zapalanie halogen jak zamykamy auto I otwieramy na 10s tylko w nocy. jak nie da się zrobić z komputerem samochodowym to już mam moduł zrobiony cyfrowo-analogowy)

 i wiele innych :)

 

Na ten moment nie buduję całego układu bo muszę się pobawić tym F-can jak nic nie zwalczę z tym komputerem samochodowym to wdrożę plan B czyli duża ingerencja w instalację elektryczną i moje moduły analogowo-cyfrowe.

 

To na tyle :)

 

Właśnie udało mi się dostać do komputera samochodowego i pobrałem pierwsze dane. Teraz analiza i znalezienie tego co mnie interesuje :)

 

te same dane w dwóch różnych formatach:

http://www.visualima...a/can-bus/1.txt

http://www.visualima...a/can-bus/2.txt


Użytkownik pomier edytował ten post 13:57, 18.08.2018

  • 0

#11 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:12, 18.08.2018

Ciekawy pomysł, życzę powodzenia.

- Co chodzi o spryskiwacze reflektorów to po CAn-ie to nie idzie masz układ sterujący nad nogami kierowcy który tym steruje (tu mozna cos poprawic po fabryce, sam troche tu grzebałem i jedyne co udalo mi sie zrobić to, to ze spryskiwacze uruchamiały sie po ~1-1,5s dzieki temu dało rade na szybę prysknac zanim zadziałały spryskiwacze reflektorów.


  • 0

#12 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:46, 27.09.2018

Oby Ci się Twoje plany udały, bo przy rozsądne cenie może być zainteresowanie takim produktem

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, accord VII, OBD II, CAN BUS

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

1 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    Piotrek - kbc
IPB Skin By Virteq