Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Świeci kontrolka ABS brak błędów

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:05, 23.06.2018

Witajcie, mam taki oto problem, zapaliła mi się kontrolka od ABS po wpięciu spinacza wyświetlił błąd 12 czyli czujnik prawy przód. Wymieniłem czujnik, lecz po jego wymianie kontrolka nie zgasła, przeprowadziłem procedurę kasowania błędu i błąd został skasowany, aczkolwiek procedura zakończyła się 3 p\mrugnięciami, a nie dwoma jak to jest w instrukcji i kontrolka nie gaśnie.

Nie wyświetla żadnego błędu, po włączeniu zapłonu (zwarty pin 4 i9) kontrolka gaśnie po czym się zapala i nic się nie dzieje więcej.

Podejrzewam że może to cały sterownik siadł, chciałem sprawdzić czy po odpięciu czujnika znów wyskoczy błąd, ale dalej żadnego błędu nie pokazuje.

Bezpieczniki posprawdzane, dodam że niedawno zakładałem tempomat ale jedyna ingerencja w system hamulcowy to przylutowanie przewodu przy czujniku hamulca(biało/czarny) który biegnie do sterownika tempomatu.

Czy na komputerze w ASO potwierdzą mi co jest przyczyną ? Kolega podpinał się komputerem  ale nie mógł połączyć się z hamulcami, z tego co wiem to potrzebny jest specjalny kabel, a on działa głownie w grupie VAG więc to pewnie przyczyna.

Dodam że czujnik wymieniałem bez wyjmowania przegubu, czytałem na forum że w łożysku jest jakiś impulsator i można go uszkodzić podczas rozwiercania starego czujnika, z tymże tyczyło się to tylnych czujników nie wiem czy z przodem też tak jest ?

 


  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#2 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:42, 24.06.2018

Ciężko powiedzieć co mu dolega. Co do łożyska to jest na boku bieżnia magnetyczna.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 Ucando

Ucando
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Type-R
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:08, 25.06.2018

Co do podpięcia pod komputer diagnostyczny w ASO to w 99% powiedzą co się dzieje. Możliwe że kolega miał zwykły tani kabel, natomiast hamulce często odczytywane są z szyny CAN. Co do kontrolki w niektórych modelach samochodów pokazuje się taka kontrolka jak jest zbyt mało płynu hamulcowego - warto to sprawdzić.


  • 0

#4 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:55, 25.06.2018

Płyn jest ok, po przestudiowaniu forum coraz bardziej sie utwierdzam że to moduł ABS padł.
  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#5 Driver82

Driver82
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:02, 25.06.2018

Paląca się kontrolka ABS może być również pierwszym objawem padającego łożyska koła. Osobiście stawiałbym na uszkodzony czujnik ABS/ padające łożysko.


  • 0

#6 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 11:27, 29.06.2018

 

Dodam że czujnik wymieniałem bez wyjmowania przegubu, czytałem na forum że w łożysku jest jakiś impulsator i można go uszkodzić podczas rozwiercania starego czujnika, z tymże tyczyło się to tylnych czujników nie wiem czy z przodem też tak jest ?

 

z przodu to samo...

piszesz że kontrolka świeci się po zwarciu pinów 4 i 9, a co masz przy rozwartych - też się świeci?


  • 0

#7 Noe

Noe
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:20, 02.09.2018

Witam,

 

podepnę się pod temat. Zapaliła mi się kontrolka ABS. Przeprowadziłem samodiagnostykę i wyszły błędy 15, 17 i 61.

Przeprowadziłem procedurę kasowania błędów zgodnie z instrukcją na forum i ponownie chciałem sprawdzić jakie błędy zostały.

 

I teraz taka sytuacja:

 

1. Podczas przeprowadzania samodiagnostyki po kasowaniu, kontrolka ABS świeci cały czas nie pokazując błędów.

2. Po wyciągnięciu spinacza i włączeniu zapłonu / uruchomieniu auta - kontrolka ABS świeci się cały czas (czyli tak jakby jakiś błąd był)

 

Inne obsrwacje:

Podczas samodiagnostyki po kasowaniu, zauwazyłem, że kontrolka Check Engine równiez nie zgasła ani nie pokazywała błędów.. czyli tak jakby samodiagnostyka w ogóle się nie odpaliła..

 

Macie jakieś pomysły co sie stało? Jak odpalić tą samodiagnostykę i sprawdzić błędy?


  • 0

#8 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:27, 02.09.2018

Jak padnie moduł ABS to nie ma połączenia z nim i nie pokazuje błędów. W takim przypadku Kontrolka ABS świeci się cały czas


  • 0

5,6,7


#9 Noe

Noe
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 02.09.2018

Sprawdzę jeszcze ten moduł wg ESMa. 

 

Jeżeli moduł padł to kupić używkę, czy szukać nowego?

 

 

 

Sprawdziłem dziś moduł wg ESMa i zaczął gadać.. z trzech początkowych błędów został tylko 15 czyli czujnik prawy tył.

Zamawiam i wymieniam.


Użytkownik Noe edytował ten post 19:02, 03.09.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq