Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Check engine tryb awaryjny

VII Check engine tryb awaryjny Check Check engine Tryb awaryjny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 siuwen

siuwen
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:03, 22.06.2018

Jakos po 2 godzinach jazdy po mieście tuż po plukance liqui moly, wymianie oleju w silniku tez liqui moly 5w30 dolaniu dodatku do wyciszania popychaczy oraz wymianie filtrów paliwa oleju powietrza oraz dolaniu do baku liqui moly spulung do czyszczenia układu paliwowego diesla. Wszystko u mechanika. Zapalił się check engine i tryb awaryjny jakos po 2h jeździe później po dotankowaniu znów do pelna tryb awaryjny sie wyłączył i za jakis czas zgasł check wszystko było wczoraj . Dzisiaj znowu pod czas jazdy check engine i tryb awaryjny po przejechaniu 2km.

Honda accord 2.2 ictdi 2003 7generacja diesel.

Może ktoś ma jakiś pomysł jak to zdiagnozować bez podłączania do komputera bo w moim przypadku to kawal drogi do diagnosty.
  • 0

#2 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:07, 22.06.2018

Zwarcie 4 i 9 pinu w obd II (zwierasz, przekrecasz kluczyk na zaplon, bez uruchamiania silnika  i bedzie migac kody, szybkie jednosci, dlugie dziesiatki (albo odwrotnie:P), wystepuja jeszcze dziwne kombinacje w manualu) - niech ktos tylko potwierdzi, ze w dieslu tez myka. Poszukasz na forum to znajdziesz pelny opis, nie mam pod reka bezposredniego linku. Dioda zacznie ci migac, albo popytaj znajomych, wystarczy wtyka za 30zl wifi i telefon z torque i bedzie wygodniej sprwadzac check. Nie sprwadzisz tak absu i poduszek (ale to juz idzie po zworce)


Użytkownik pepedombo edytował ten post 15:20, 22.06.2018

  • 0

#3 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 15:32, 22.06.2018

Samodiagnostyka spinaczem

Pozdrawiam
Tomek

Wysłane z mojego A320 przez Tapa
  • 0

#4 siuwen

siuwen
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 22.06.2018

Zrobiłem wg. Instrukcji wyszło
8 dlugich mignięc check engine później długa przerwa wiec wnioskuję ze błąd 80.
Po przerwie 17 dlugich 3 krótkie wiec wnioskuję błąd 173. Później sie zapetlilo czyli znowu 8 potem 17 i 3 itd.

Podsumowując wynik
80
173

Takie błędy.
  • 0

#5 siuwen

siuwen
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 22.06.2018

80 chyba egr. 

EGR zaślepiałem specjalna zaślepka z allegro z wywierconą dziurka na mm wg. tego co sprzedawca zalecał twierdząc ze ma ta u siebie i jest git a 173 nie mam pojęcia co to za błąd


  • 0

#6 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 16:21, 23.06.2018

P0173 byloby rownoznaczne z tym 173? Pod tym P0173  ogolnikowo jest jakis fuel trim, wiec moze wpierw pozbyc sie 80tki 


Użytkownik pepedombo edytował ten post 16:22, 23.06.2018

  • 0

#7 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:09, 23.06.2018

Hej :)

Z tego co na szybko znalazłem to błąd 173 może oznaczać problemy ze świecami żarowymi (być może spowodowane jest to problemami z akumulatorem).

Kod 'migowy' 173 nie jest równoważny z P0173...

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#8 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:54, 24.06.2018

Błąd świec to p1384.

http://www.accordklu...p1384/?p=766909

 

Jeżeli kolega prawidłowo nie odczyta błędu to można zgadywać i zgadywać.
Proponuję najlepiej nakręcić film telefonem i umieścić na YT.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#9 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 20:14, 24.06.2018

Hej :)
Dokładnie tak jak napisałeś... nie jestem pewny na 100%, ale wydale mi się, że to jest grupa błędów odpowiadająca temu kodowi błyskowemu (sprawdzałem na szybko w ESM)...

Pozdrawiam
Tomek

Wysłane z mojego A320 przez Tapa
  • 0

#10 siuwen

siuwen
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:09, 27.06.2018

Kupiłem kostke bluetooth i sciagnolem program do diagnostyki.
Po podpięciu program pokazal takie błędy :
P1401
P1384
  • 0

#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:03, 27.06.2018

DTC: P1401 Niedostateczny przepływ EGR.

DTC: P1384 uszkodzona któraś ze świec żarowych/ uszkodzony przekaźnik świec 

 

Egr pewnie zawalony "syfem" lub jakaś nieszczelność.

 

http://www.accordklu...-egr-22-i-ctdi/

 

 

 

P1384 napisałem powyżej w temacie który wkleiłem, miernik w rękę i będzie wszystko jasne, chyba że wypięło się zasilanie ze świecy, w co bardzo wątpię. Jeśli wszystkie świece będą miały koło 01,5 to wtedy przekaźnika świec 0281003030.

 

Nr świecy oem: 12291-RBD-E01

Zamiennik Beru: GN073

 

Uprzedzając następne pytania, proponuję beru świecę, unikać najtańszych za kilka PLN, świece wymieniać na rozgrzanym silniku.


Użytkownik ślepak edytował ten post 20:08, 27.06.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#12 siuwen

siuwen
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:32, 27.06.2018

Odnośnie egru mam zaślepkę z allegro i jedna dziurkę na 4mm przewierciłem żeby nie było błędu wg tego co mi doradził sprzedawca z allegro 

a świece być może do wymiany bo akumulator nowy a mechanik mówił ze no troszkę słabo kręci przy odpalaniu. Ze świecami do mechanika dawać czy samemu da rade wymienić ?


  • 0

#13 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 07:41, 28.06.2018

Kolego wszystko podałem Ci jak na dłoni powyżej,  a dalej zadajesz takie pytania?? 

Ze świecami sam sobie poradzisz z miernikiem/multimetrem w 15 minut,łącznie ze zdjęciem górnej osłony z silnika. 

A sprzedawcy z allegro napisz że jest D.... każdy sprzedawca powie tyle żeby coś sprzedać.

Także zamiast wyczyścić EGR wsadziłeś jakieś blaszki, a potem się dziwisz że to nie działa? To nie diesel sprzed 20 lat, żeby w tym silniku takie patenty stosować.

Mechanik też genialny, to ten który montował blaszkę do EGR?, przyczyną takiego stanu rzeczy że diesel słabo odpala może być równie dobrze rozrusznik,słaba kompresja silnika czy właśnie świece które mógł sprawdzić w kilka minut. 

 

Reasumując wywal blaszkę z EGRu, wyczyść go, zmierz oporność świec, najlepiej wymień 4 od razu świece, bo za miesiąc pewnie padnie następna i będzie po temacie.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#14 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:58, 28.06.2018

No i apka pokazuje tresc bledu, a nie ze trzeba googlac:P 


  • 0

#15 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:14, 28.06.2018

Żadna apka pod ob2 z kilka PLN nie pokaże błędów ABS/ASR/TC.

Jedynie błędy silnika.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Check engine tryb awaryjny, Check, Check engine, Tryb awaryjny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq