Witam wszystkich.
Zarejestrowałem się specjalnie na forum, bo mam poważny problem z samochodem i proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem.
Auto: Honda Accord V 2.0 TD 96-98, silnik ROVER 105 KM
Problem: podczas jazdy nierówna praca silnika, często podczas wciskania pedału gazu auto traci moc (zapala się żółta ikonka check), w skrajnych przypadkach auto gaśnie, z rury wydobywa się czarny/szary dym o dziwnym zapachu. Gdy samochód gaśnie, kręcę rozrusznikiem, ale nie pali. Po kilku minutach zapala i można dalej jechać. Sytuacja jest o tyle dziwna, że czasem normalnie jadę do pracy i wszystko pracuje normalnie, a w innym przypadku po przejechaniu 200m auto wariuje i gaśnie kilkanaście razy. Zaobserwowałem, że gorzej jest gdy jest gorąco na zewnątrz, gdy jest zimno to są mniejsze problemy.
Diagnoza mechanika: problem z pompą paliwa lub problem z komputerem sterującym lub problem z elektryką związaną z układem paliwa.
Wykluczony problem z czujnikiem położenia wału korbowego, bo jechałem po wypięciu tego czujnika i mimo to auto zgasło w trakcie jazdy. Pokrywka od pompy paliwa została odkręcona i z zewnątrz wszystko wygląda OK, styki nie były zaśniedziałe.
Mechanik podejrzewa, że problem jest z kablami, bo są w złym stanie, potrzebujemy tylko schematu elektrycznego silnika. Czy ktoś posiada może taki schemat i mógłby udostępnić?
Czy ktoś finalnie miał taki problem i mógłby coś doradzić? Mechanik sam do końca nie wie jaka jest przyczyna, mówi, że wymiana okablowania wcale nie musi rozwiązać problemu i że samo wymienianie tych kabli i podłączanie do komputera sterującego pod schowkiem, to jest cała masa roboty, za którą trzeba oczywiście zapłacić. Czy ktoś może coś doradzić w tej kwestii, bo chciałbym uniknąć robocizny idącej w tysiące złotych.