Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

2.4, type S, bierze ponad 1l/1000km, co następnym krokiem

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 vidocq

vidocq
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 11.06.2018

Od  3 miesiecy jestem szczęśliwym posiadaczem Accord VIII, 2,4, type S, No i auto straszy mnie sporym zużyciem oleju.

 

2008, 165 000km - serwisowane w niemieckim ASO Hondy. Tam wg etykiety lali Castrol 10W40. Skończył się olej wymieniłem na 5W30 Shell - miarka zniknęła po ok 1000km, dolałem kolejny litr 5w30, zniknął znów po ok 1000km, dolałem valvoline (chyba max life - sprzedawca mówił coś o uszczelnieniu gum), mówił też że Castrol magnatec może wytrwać dłużej. Przejechałem 800km (po 300km zacząłem go trochę cisnąć pod czerwoną kreskę na 2 i 3 biegu) i auto prosi o "sprawdzenie" a w zasadzie dolanie oleju.

Co teraz? Płukanka i próbować amsoil 0W20 czy zbierać na remont silnika? Nie znam historii sprzed 165 000tys. Gdzie mógłbym znaleźć pomoc w Łodzi?


  • 0

#2 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:34, 11.06.2018

Jak uruchamia się sygnalizacja o oleju w tym modelu to z reguły znikło ~0,5l  połówka bagnetu od kropki do kropki.

Castrol to z reguły  zapieczone pierścienie pewnie jeszcze długie interwały między zmianami oleju, z dala od Castol Magnatec :) dla tego silnika 10W40 to już generalnie masakra

Remont zawsze zdążysz zrobić, jak nie ma widocznych wycieków to zacznij od dobrej płukanki BG109, 

potem nowy niezły olej przejściowy  0W40 / 5W30 + ceramizer - 2 tubki jeżeli faktycznie znika 1l/1000  (jazda z ceramizerem według instrukcji). (http://www.accordklu...ją-test/page-15)

Po 2000-3000 km z ceramizerem powinno spaść dość widocznie zużycie, to wlej olej docelowy + ja dał bym jeszcze 1 tubka ceramizera do tego docelowego.

Jaki olej docelowy to już jest osobny temat czasem trzeba popróbować kilku marek Amsoil na pewno będzie dobrym wyborem chociaż może nie od razu 0W20.

 

Jak jesteś z Łodzi to masz w Wawie czy niedaleko Wawy kilku magików tutaj z forum, którzy będą wiedzieli jeszcze lepiej co robić, jak oglądną co jest pod pokrywą silnika.


  • 0

#3 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:38, 11.06.2018

Próbuj Valvoline 5w50 jak zużycie nie spadnie to szukaj drugiego silnika bo remont nieopłacalny. Nie wiem jaki masz styl jazdy ale przy pałowaniu i przy szybkiej jeździe po autostradzie 180-200 km/h zużycie nie powinno być większe jak 500ml/1000km. Jeśli masz większe niż 500ml na 1000 km to nie jest dobrze.

Mi nigdy nie wziął więcej niż 500ml / 1000km przy pedale w podłodze. Najmniejsze zużycie to około 150 ml / 1000 km przy spokojnej jeździe.
  • 0

#4 vidocq

vidocq
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:40, 11.06.2018

no właśnie pierwsze 300km  z ostanich 800 km to jazda poniżej 3 tys obrotów z ceramizerem x2. i to dało mi nadzieję. Ale potem ostatnie 300 to ten olej nawet nie wiem kiedy spadł. 

Wycieków nigdzie nie widziałem. 


  • 0

#5 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:40, 11.06.2018

I kolejny Accord po niemieckim serwisie zalewany 10w40..

Musi być niezły syf w silniku.. Pierścienie na bank zapieczone..

Dobra rada.. Sprawdź napinacz łańcucha jak bardzo jest wysunięty..

Ostatnio na fb pokazywałem crv z De zalewana castrolem 10w40 - masakra
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#6 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:45, 11.06.2018

Ja ci polece motula 5w40 x cess mam 2.4 i bral go bardzo malo 5l wystarczylo do wymiany po 10000 potem zalalem 0w40 motul x max chyba i zjadl 0.5l przez 1000km dolalem mu pol litra 5w40 x cessa i teraz mam 3500 od tej dolewki i oleju stan na 3/4 co 500 km sprawdzam. Moze sie pierscienie troche ruszyly od tego oleju niewiem ale jest lepiej.pozdrawiam
  • 0

#7 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:54, 11.06.2018

Podjedź do Edsona, nie masz daleko niech Ci oglądanie co w środku piszczy. Remont zawsze zdążysz zrobić a można coś spróbować mniejszym kosztem podratować. 

Czemu Niemcy się tak uparli na ten 10W40 :((

Ceramizer efekty po 2-3 tyś km dopiero to dłuższy proces z tego co piszą ludzie. 


  • 0

#8 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:56, 11.06.2018

Dodatkowo napisze ze silniki w 8 gen piją olej jak smoki. Spiepszyli te silniki na maksa w porównaniu z 7 gen. Poziom zużycia oleju jak w Audi TFSI 😄 Więcej na http://www.spalacz.pl.

Miałem 7 gen 2.4 jako 3 właściciel polski salon kupiona przy przebiegu 140 tys km. Miała wtedy zalany Shell 10W60 od nowości i ja taki lalem do 200 tys km. Pobór tylko 500 ml na 10 000 km !!!! przy ostrym traktowaniu.

Piepszenie ze silnik bierze olej przez zły zalewany olej. Jak dobry silnik to nie ważne jaki olej i nie będzie nic brał. Wiem z porównania 7 z 8 gen.
  • 0

#9 vidocq

vidocq
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:57, 11.06.2018

przed zmianą oleju płukać silnik? jeśli tak to czym?

 

w planach mam założyć lpg. odłożyć czy zakładać?


  • 0

#10 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:59, 11.06.2018

W lipcu ma być u mnie kolega z De, który kupił auto w DE bo tam pracuje, kupił z lpg.. Niestety serwis w DE nie regulował częściej zaworów, co skutkuje tym, że wydechowe już są wypalone, brak możliwości regulacji przy ~180tkm..trzeba będzie głowice zrzucać..aaa i też był zalewany 10w40..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#11 vidocq

vidocq
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:51, 11.06.2018

następny najlepszy krok to płukanie i póbowanie oleju?


  • 0

#12 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 06:14, 12.06.2018

Po szlamie 10W40 płukanka obowiązkowa i to jakaś lepsza, ale tak jak pisałem wcześniej pytaj np. Edsona przerabiał dziesiątki takich aut. 

Jak używałeś ceramizera to tam pisze do 1500 km, nie ruszać oleju bo to długotrwały proces ceramizacji nie wystarczy 1500 kilka osób efekty zauważyło dopiero po 2-3 tyś km od zalania ceramizera.


  • 0

#13 vidocq

vidocq
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:26, 12.06.2018

To jaki olej dolewać teraz? Dalej 10w40 czy coś innego?
  • 0

#14 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 09:58, 12.06.2018

na pewno wylej ten mazut, ja w swoim też to miałem jak kupiłem auto (wlany 10W40 bo auto 150 kkm przekroczyło...  :om:  i też castrol...), na pierwszy ogień płukanka, później wlej może milersa, amsoila 5w40 i obserwuj, ale coś czuję że pierścionki po tym castrolu zapieczone

ja ostatnio testowałem płukankę xado, tę którą sie wlewa na gorący silnik i "robi" trasę około 200 - 300 km, silnika nie można wystudzić a wiec na takie codzienne jeżdżenie się nie nadaje, ja zalałem i zrobiłem 350 km, później oczywiście wymiana oliwy, jakie będą efekty czas pokaże, póki co po wymianie zrobiłem 500 km, a więc póki co nic nie mogę stwierdzić


Użytkownik rafisz edytował ten post 10:07, 12.06.2018

  • 0

#15 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:41, 12.06.2018

Ja bym się zastanowił nad naprawą a nie remontem czy wymianą słupka, ceny części są przystępne a naprawa w miarę prosta. Do swojego R20A3 już mam kupione części bo też mnie czeka remont a zmieściłem się w 500 zł za części(pierścienie RIK 240 zł z JDMSHOP, uszczelniacze epman racing polecane na civicforum, uszczelka pod głowicę victor reinz, uszczelka kolektora wydechowego peyen, uszczelka EGR, na resztę uszczelnień pójdzie pasta CX80) natomiast łańcuch zostawię.

Każde spalanie oleju to degradacja sond lambda i katalizatora(można wypłukać kretem). Fakt że wszystko sam będę robił tylko jeszcze nie mam kanału. Jeszcze pasek i rolki osprzętu(skf 180 zł). Ja zmieszczę się spokojnie w 1000 zł z płynami i olejami, więc uważam że naprawa(nazwać tego remontem nie można) K24 nie powinna być dużo droższa i po naprawie dbać o częste wymiany oleju silnikowego a silnik spokojnie kolejne 500 tyś przelata.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq