Przy wymianie hamulców, łożysk i piast okazało się, że jeden przegub wewnętrzny jest do wymiany (zauważalny luz góra dół). Drugi przegub ma bardzo niewielki luz (coś jakby 1mm, czyli taki ciasny), dźwięk "cykania", ciężko nazwać to dużym luzem, ale nie jestem mechanikiem.
Inna sprawa, bardziej mnie niepokojąca:
Mechanik powiedział też, że prawa półoś jest krzywa. Dziś podjechałem to sprawdzić osobiście i sam to już widziałem:
Kręcąc kołem z kołami w górze widać, jak półoś kręci się jakby nierówno. Jakby w pewnym momencie ją wyginało.
Co ciekawe - nie czuje by coś powodowało bicie, a jak próbuje to wyczuć to ciężko zauważyć (musi być niewielkie). Chyba tylko raz czułem bicie i co ciekawe na prostej drodze i nie czułem drgania kierownicy, a bardziej dołu (pedał).
Mam nowe tarcze i piasty z łożyskami, więc wolę to ogarnąć zanim mi coś zacznie bić.
1. Czy ten malutki luz 1mm na przegubie to już kwalifikacja do wymiany?
2. Czy takie "bicie" półosi to kwalifikacja od razu do wymiany (mimo, że nie czuć bicia jakoś specjalnie)?
Mechanik mówił, że może to być kwestia też tego, że koła są w dole (na podnośniku) i odrobinę inaczej półoś się układa, więc efekt bicia może być spotęgowany.
3. Czy krzywe półosie mogą zniszczyć tarcze lub łożyska kół? (powodować ich bicie)
4. Gdzie można kupić nowe półosie poza ASO? Słyszałem, że zamienników nie ma, a jedynie można "dorobić" w specjalnych firmach typu MOTOMAX Toruń - ktoś poleci/odradzi?
5. Czy zakup używek ma sens?
Dzięki za pomoc!
Użytkownik Gr3at edytował ten post 18:44, 11.06.2018