Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Mokre słupki przedniej szyby czołowej

VIII szyberdach woda zacieki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cimosz

Cimosz
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:00, 31.05.2018

Witam.

Posiadam problem w postaci przeciekającego prawdopodobnie szyberdachu, a mianowicie oddałem szyberdach do blacharzy by oczyścili rant pod uszczelką z rdzy (problem pewnie znany wam wszystkich z początku gen.VIII ). 

Przed demontażem nic nie przeciekało mogło lać cały dzień i było sucho. Po pseudo naprawie szyba dachu została zamontowana i wyregulowana natomiast przy pierwszym deszczu zaczęły nasiąkać mi wodą słupki przednie łącząc się z podsufitką i przy desce rozdzielczej...

czym może być to spowodowane? kanaliki odpływowe niby są drożne bo woda w miarę szybko schodzi. 
Dołączam zdjęcia z miejsc w których jest woda 

 

mttqh4.jpg

29xumh3.jpg

106yaol.jpg


  • 0

#2 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1674 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 18:34, 01.06.2018

Cześć,

Raz, że może szyba nie jest ustawiona tak samo, trochę więcej wody przecieka przez uszczelkę, odpływy nie są tak drożne jak powinny i stąd problem. Dwa - może to po prostu zbieg okoliczności i może Ci cieknie przez mocowania relingów, częsty problem w tourerach.

Użytkownik klosz007 edytował ten post 18:36, 01.06.2018

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#3 5150

5150
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Birmingham
  • Silnik:2.4
  • Wersja:VIII
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:55, 01.06.2018

w tych słupkach są wężyki odprowadzające wodę, może się poluzowały albo zatkały jak czyścili z rdzy. Trzeba wybic piny, odłączyć wcześniej aku z 30 min. Potem dość energicznie stuknąć kilka centymetrów od góry słupka żeby wbić pin, Powinno się go wymienić po tym zabiegu lub lekko rozebrać i ustawić do ponownego zamknięcia słupka.


  • 0

#4 Cimosz

Cimosz
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 02.06.2018

Cześć,

Raz, że może szyba nie jest ustawiona tak samo, trochę więcej wody przecieka przez uszczelkę, odpływy nie są tak drożne jak powinny i stąd problem. Dwa - może to po prostu zbieg okoliczności i może Ci cieknie przez mocowania relingów, częsty problem w tourerach.


Byłem u mechanika zdjął slupki I odchylil podsufitowke I z relingow prawdopodobnie leci.
Jakiś pomysł na uszczelnienie? 😊
  • 0

#5 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1674 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 20:23, 02.06.2018

Poszukaj, nie mam tourera ale w innych wątkach czytałem o tym i stąd mi przyszła do głowy ta sugestia, niestety jak widać trafna :-(
  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#6 Czarek

Czarek
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 17.09.2018

Cimosz - udało się rozwiązać problem?


  • 0

#7 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 900 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:16, 09.10.2018

Też mam plamę w tym miejscu:

 

29xumh3.jpg

 

Podejrzewam zatkane odpływy szyberdachu. Czy można je udrożnić w Accord w  taki sam sposób jak na tym filmie używając linki ? ( ile Accord ma odpływów 4 ? )

 


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 13:17, 09.10.2018

  • 0

#8 LENAMA

LENAMA
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Góra Kalwaria
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:49, 28.10.2018

Witam,

Mam Taurera VIII i od kilku dniu przy opadach lub po myci intensywnie karcherem woda wlewa mi się do środka samochodu

na środku podsufitki nad lusterkiem wstecznym.
Proponowano mi wycięcie szyby i ponowne wklejenie ale podobno z racji iż byłą wymianiana już ktoś nie umiejętnie ją wkleił i podczas wycinania może się uszkodzić a co za tym idzie dodatkowy koszt szyby nowej dojdzie.

Czytając problemy z udrażnianiem odpływów zastanawiam sie czy nie ma czegoś takiego pod uszczelką łączącą szybę z dachem.
Ktoś może coś podpowiedzieć?

 

Będę wdzieczny za pomoc


  • 0

#9 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1674 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 14:38, 05.11.2018

Odpływy są tylko jeśli masz szyberdach. Uszczelka szyby szyberdachu jest z definicji nie do końca szczelna i woda która się tam przez nią przedostaje do rynienki pod szyberdacxhem musi gdiześ odpłynąć, jeśli odpływy są zatkane to nie ma gdize i zaczyna wypływać gdziekolwiek.

Jeśli szyba przednia jest źle przyklejona to nie masz innego wyjścia jak to poprawić/naprawić robiąc to dobrze. Uszczelka tam niby jest naokoło szyby ale ona jest z definicji szczelna i nie ma tam żadnych odpływów. Albo inaczej - woda stamtąd ma spłynąć na dół do podszybia. Jeśli jest przeciek do wnętrza to znaczy że szyba dobrze nie przylega do uszczelki i/lub klej jest nieszczelny. 

Kolega dawno temu też miał przeciek przez szybę (w innym aucie) po jej wymianie i skończyło się na jej ponownej wymianie :-(

 

Poza tym widzę, że masz tourera a znanym problemem w tym wypadku są przeiceki przez relingi choć chyba wtedy słupki robią się mokre a nie środek.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 14:40, 05.11.2018

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#10 LENAMA

LENAMA
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Góra Kalwaria
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:21, 08.12.2018

Dzięki za info.
W tygodniu jadę na wymianę szyby.

Przednia szyba byłą przez poprzedniego właściciela wymieniana i albo ktoś spaprał robotę albo się okaże po wycięciu co dalej.
Jeśli się uda wyciąć bez uszkodzenia to koszty mniejsze. Jeśli nie to  nowa założona zostanie.

Pzdr.

 

 

Odpływy są tylko jeśli masz szyberdach. Uszczelka szyby szyberdachu jest z definicji nie do końca szczelna i woda która się tam przez nią przedostaje do rynienki pod szyberdacxhem musi gdiześ odpłynąć, jeśli odpływy są zatkane to nie ma gdize i zaczyna wypływać gdziekolwiek.

Jeśli szyba przednia jest źle przyklejona to nie masz innego wyjścia jak to poprawić/naprawić robiąc to dobrze. Uszczelka tam niby jest naokoło szyby ale ona jest z definicji szczelna i nie ma tam żadnych odpływów. Albo inaczej - woda stamtąd ma spłynąć na dół do podszybia. Jeśli jest przeciek do wnętrza to znaczy że szyba dobrze nie przylega do uszczelki i/lub klej jest nieszczelny. 

Kolega dawno temu też miał przeciek przez szybę (w innym aucie) po jej wymianie i skończyło się na jej ponownej wymianie :-(

 

Poza tym widzę, że masz tourera a znanym problemem w tym wypadku są przeiceki przez relingi choć chyba wtedy słupki robią się mokre a nie środek.


  • 0

#11 lobuzek

lobuzek
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:01, 22.12.2018

Ja właśnie to dzisiaj przerabiałem. Mokra plama na łączeniu słupka A z podsufitką. Szybki demontaż listwy szyby i uszczelki na dachu od relingów do szyby ukazał winowajcę. Tam jest łączenie dachu i słupka i pękła masa uszczelniająca, wdało się nieco korozji (wielkości 10 groszy). Kapało dokładnie na łączenie słupka i podsufitki. Szybkie oczyszczenie, nałożenie podkładu, potem masy uszczelniającej i ponowny montaż wszystkiego łącznie z przyklejeniem listwy szyby i powinno być ok. Jutro odpalę myjkę i sprawdzę, ale po rozebraniu wyglądało to jednoznacznie. Ważne że wokół czysto i ani śladu korozji. Jak cieknie z relingów, to powinno robić się mokro w okolicach rączki nad drzwiami, u mnie było tam czysto (uwaga na ciężkie zdejmowanie zaślepki relingu z przodu).


  • 0

#12 Pieta

Pieta
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 26.05.2019

Ja właśnie to dzisiaj przerabiałem. Mokra plama na łączeniu słupka A z podsufitką. Szybki demontaż listwy szyby i uszczelki na dachu od relingów do szyby ukazał winowajcę. Tam jest łączenie dachu i słupka i pękła masa uszczelniająca, wdało się nieco korozji (wielkości 10 groszy). Kapało dokładnie na łączenie słupka i podsufitki. Szybkie oczyszczenie, nałożenie podkładu, potem masy uszczelniającej i ponowny montaż wszystkiego łącznie z przyklejeniem listwy szyby i powinno być ok. Jutro odpalę myjkę i sprawdzę, ale po rozebraniu wyglądało to jednoznacznie. Ważne że wokół czysto i ani śladu korozji. Jak cieknie z relingów, to powinno robić się mokro w okolicach rączki nad drzwiami, u mnie było tam czysto (uwaga na ciężkie zdejmowanie zaślepki relingu z przodu).


Ja właśnie to dzisiaj przerabiałem. Mokra plama na łączeniu słupka A z podsufitką. Szybki demontaż listwy szyby i uszczelki na dachu od relingów do szyby ukazał winowajcę. Tam jest łączenie dachu i słupka i pękła masa uszczelniająca, wdało się nieco korozji (wielkości 10 groszy). Kapało dokładnie na łączenie słupka i podsufitki. Szybkie oczyszczenie, nałożenie podkładu, potem masy uszczelniającej i ponowny montaż wszystkiego łącznie z przyklejeniem listwy szyby i powinno być ok. Jutro odpalę myjkę i sprawdzę, ale po rozebraniu wyglądało to jednoznacznie. Ważne że wokół czysto i ani śladu korozji. Jak cieknie z relingów, to powinno robić się mokro w okolicach rączki nad drzwiami, u mnie było tam czysto (uwaga na ciężkie zdejmowanie zaślepki relingu z przodu).


Mógłbyś coś więcej napisać jak zdjąć te przednie zaślepki relingów. Wydaje mi się że zaraz się to połamie. Czy to się wysuwa do przodu czy do góry, gdzie to podważyć?
  • 0

#13 kopytko686

kopytko686
  • Klubowicz
  • 93 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:54, 26.05.2019

Mi się ostatnio zachciało jechać w upalny dzień podczas burzy z otwartym szyberdachem i następnego dnia zobaczyłem właśnie plamę w miejscu łączenia podsufitki z przednim slupkiem... Teraz czeka mnie pranie tapicerki :/
  • 0

#14 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:11, 06.08.2019

Hej,

Mokre połączenie podsufitki i słupka A. Czeka mnie demontaż relinga i sprawdzenie co jest pod nim. Szyber i odpływy OK.

Pytanie jak zdemontować przednią i tylną zaślepkę z relinga w Tourer VIII ?

Jak to ściągnąć bez uszkodzeń ? Jak wyglądają tam zatrzaski ?

Pozdr,

e12


  • 0

#15 Siekan

Siekan
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:36, 13.08.2019

Dołączam się do pytania. Może, ktoś ma instrukcję jak zdjąć relingi i podsufitkę?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, szyberdach woda zacieki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq