Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czujniki cofania Accord VII


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#16 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:29, 07.07.2010

nie wiem jakie masz czujniki ale w tych oryginalnych jest taka oslonka podejrzewam ze gdyby ja dac odwrotnie to nie chwytalyby wszystkiego co jest od spodu. tak jak mowilem zamontowalem na wysokosci podanej przez honde ale wtedy nie chwytalo kraweznikow na ktorych moglbym uszkodzic tlumik czy tez zarysowc zderzak od spody po obnizeiu jest ok. w kombi trzeba zamontowac te czujniki mozliwie najwyzej. co do skrajnych polozen to wyglada na to ze tak jak konczy sie klapa, a jak chcesz idealnie to podam Ci ile jest cm od tego zagiecia na zderzaku.
  • 0

#17 mopsik

mopsik
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:16, 07.07.2010

na pewno mam nieoryginalne i zamontowane mozliwie najwyzej. W sumie to dzialaja ok wiec specjalnie nie narzekam. Po prostu trzeba inaczej montowac
  • 0
Pozdrawiam

Mopsik

#18 orfik11

orfik11
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Katowice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:09, 01.09.2010

Witam. Powrócę jeszcze do moich czujników marki Valeo. Już się przyzwyczaiłem, że piszczą nawet na krawężnik. Sprawdziłem i minimalna wysokość ich montażu wynosi 45 cm od podłoża max 65. Ja mam na wysokości 45 cm mierząc do środka czujnika. Jednak martwi mnie coś innego. Otóż one piszczą/w sposób przerywany, w taki sam sposób gdy już widzą przeszkodę ale można dalej cofać/ nawet wtedy gdy popada deszcz. To już chyba nie jest normalne? Czy macie takie objawy?
  • 0
Honda Accord 2004- Hondiczka nr. 3
Serdecznie wszystkim dziękuję za przesłane życzenia, bardzo mi miło. Dziękuję.

#19 tom_por

tom_por
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:40, 30.05.2011

gdybys chcial to poszukam szablonow jakie dostalem oryginalnie z hondy (wycinasz z papieru przykladasz do zderzaka i masz idealne wysokosci i podane skrajne odleglosci potem dzielisz na 3 rowne czesci i masz 2 srodkowe;) ) ewentualnie moge wyslac poczta listem

Do tourera też znalazłbyś tego rodzaju informacje?


... miał może ktoś tak, że po włączeniu biegu wstecznego czujniki wyją cały czas (ciągle) ? A na drugi dzień np. nie robiąc nic działają już bez zarzutu. Czemu tak jest ???
  • 0

#20 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:02, 30.05.2011

tom_por, podobno jarzeniowki i niektore inne urzadzenia elektryczne moga wywowac jakies promieniowanie czy pole ktore zakloca dzialanie czujnikow. mi sie pare razy zdarzylo ze sygnalizowaly przeszkoda, az wysiadlem z samochodu zeby zobaczyc co tam jest a tam pusto... przejechalem 10cm dalej i zaczely dzialac normalnie.
  • 0

#21 krysstiann

krysstiann
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:PETERBOROUGH/WROCŁAW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exectutive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Karawan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:36, 07.10.2011

Witam. Na dzień dzisiejszy jestem w 100% w temacie. Wczoraj montowałem czujniki cofania do Honda Accord Kombi 2,2 rok 2007. Podczas montażu napotkałem na problem a dokładnie problem polegał na montażu 2-óch wewnętrznych czujników(z zewnetrznymi nie było żdnego problemu). Pod zderzakiem znajduje sie wzmocnienie(w którym owszem znajdują się dwie wycięte dziury, ale są za daleko od siebie!). Tak więc na początek poszły 3 wiertła bosha i nic.PRZEPALIŁY SIE! Pozostała gumówka i wycięcie 2-óch kwadratów przez króre mogły swobodnie przechodzić czujniki.
  • 0
krysstiann

#22 JaBrzoza

JaBrzoza
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Killarney, IRL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:33, 20.03.2012

Trochę podgrzeje temat...

Panowie, a pamiętacie gdzie dokładnie wpinaliście się pod światło cofania?? Którędy najbliżej dostane się do wiązki i gdzie najlepiej zamontować układ ?? Zastanawiałem się jeszcze nad buzzer'em - myślałem, żeby założyć go pod tylną szybą lub gdzieś koło tylnych zagłówków, ale nie będzie to uciążliwe dla osób podróżujących z tyłu (głównie myślę o synku - 4 m-ce)???
  • 0

#23 krysstiann

krysstiann
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:PETERBOROUGH/WROCŁAW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exectutive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Karawan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:12, 20.03.2012

U mnie był to jasno- zielony przewód w peszelu przy kole zapasowym..
  • 0
krysstiann

#24 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:56, 21.03.2012

Ja mam tourera więc trochę inaczej ale kable od zderzaka wpuściłem dziurą od wiązki kabli od prawych świateł a potem boczkiem i peszelem w zawiasie do światła cofania. Przewody plusowy i masę uciąłem parę cm od żarówki, połączyłem wszystko za pomocą zaciskowych konektorów i oczywiście zaizolowałem.
Buzzer mam w bagażniku. Ma regulowaną głośność więc nie ma problemu a wychodzi z prawego schowka w bagażniku.
  • 0

#25 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 12:02, 21.03.2012

Witam,
U mnie w tourerze, były fabrycznie (znaczy się w salonie przed zakupem) zamontowane czujniki.
Jak go kupiłem to musiałem wymienić je razem z centralką, bo nic nie działało.
Jeśli chodzi o podłączenie zasilania to wpięli się oni (w salonie przy pierwszym montażu) w wiązkę po lewej stronie w bagażniku i tam też umieścili centralkę (dopiero jutro mogę sprawdzic jaki kolor maten kabel).
Jeśli chodzi o przeprowadzenie kabli od samych czujników to udało się przejśc do środka przez przelot na środku tylnej belki (zresztą tak to było zrobione przez ASO).
Na szczęście wybrałem urządzenie z wyświetlaczem i bezprzewodową komunikacją, więc nie musiałem prowadzić kabli przez całe auto (a wyświetlacz umieściłem nad lusterkiem wstecznym tak jak to widziałem u kolegi zamontowane przez ASO w sedanie).

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#26 _Pawel

_Pawel
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:54, 21.03.2012

Trochę podgrzeje temat...

Panowie, a pamiętacie gdzie dokładnie wpinaliście się pod światło cofania?? Którędy najbliżej dostane się do wiązki i gdzie najlepiej zamontować układ ?? Zastanawiałem się jeszcze nad buzzer'em - myślałem, żeby założyć go pod tylną szybą lub gdzieś koło tylnych zagłówków, ale nie będzie to uciążliwe dla osób podróżujących z tyłu (głównie myślę o synku - 4 m-ce)???

... Ja wpinałem się do przewodów zaraz za lampą w klapie, przewody puściłem razem z wiązką w klapie i w zawiasie z lewej strony. Centralka jest zamontowana nad lewym kołem a przewody od czyjników w wiązce idą przez otwór pod zderzakiem z lewej strony. Buzzer zamontowałem z tyłu za zagłówkami ( dzwięk jest dość cichy i delikatny więc nie ma problemu z głośnością.)
  • 0

Pozdrawiam


#27 sloan23

sloan23
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Żmigród
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:46, 02.06.2013

Witam:) Postaram się odgrzać stary już nieco temat. Kupiłem VII w ślicznym kombi i sam z cofaniem problemów raczej nie mam. Problem jednak zaczyna się, gdy za stery wsiada żona, choć dobry z niej kierowca...ale cofanie z taką budą zaczyna ja przerażać już na sama myśl. Znacie może dobrego magika z okolic Żmigrodu, który zamontowałby mi czujniki parkowania?? Chodzi mi jednak o jakiegoś konkretnego, który zbytnio nie pastwiłby się nad Hanką i nie zrobiłby jej wielkiego kuku:)
  • 0

#28 northwestern

northwestern
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:stád
  • Silnik:2,2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 03.08.2014

Witam,
U mnie w tourerze, były fabrycznie (znaczy się w salonie przed zakupem) zamontowane czujniki.
Jak go kupiłem to musiałem wymienić je razem z centralką, bo nic nie działało.
Jeśli chodzi o podłączenie zasilania to wpięli się oni (w salonie przy pierwszym montażu) w wiązkę po lewej stronie w bagażniku i tam też umieścili centralkę (dopiero jutro mogę sprawdzic jaki kolor maten kabel).
Jeśli chodzi o przeprowadzenie kabli od samych czujników to udało się przejśc do środka przez przelot na środku tylnej belki (zresztą tak to było zrobione przez ASO).
Na szczęście wybrałem urządzenie z wyświetlaczem i bezprzewodową komunikacją, więc nie musiałem prowadzić kabli przez całe auto (a wyświetlacz umieściłem nad lusterkiem wstecznym tak jak to widziałem u kolegi zamontowane przez ASO w sedanie).

Pozdrawiam
Tomek

Witam

Rowniez nosze sie z zamiarem montazu sensorow parkowania do mojego Tourera.Zakupilem zestaw z wyswietlaczem bezprzewodowym i chcialbym sie Was zapytac:

1.Do ktorego kabla(kolor) w swietle cofania podpiac zasilanie (czerwony kabel) a gdzie czarny?

2.Do ktorych kabli podlaczyc wyswietlacz bezprzewodowy(rowniez dwa kable-czerwony i czarny) ?

Dziekuje z gory za pomoc,szukalem troche na forum ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi odnosnie tych kabli.

 

Elektryk ze mnie marny co widac jednak nurtuje mnie czy czarny kabel-masa przy 12V podlanczacie po prostu gdzies do karoserii czy inaczej?


Użytkownik northwestern edytował ten post 00:38, 04.08.2014

  • 0

#29 HONCORD03

HONCORD03
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Skawina
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:45, 16.08.2014


 

Elektryk ze mnie marny co widac jednak nurtuje mnie czy czarny kabel-masa przy 12V podlanczacie po prostu gdzies do karoserii czy inaczej?

 

Osobiście jeszcze się do tego tematu nie zabierałem, ale najlepiej poszukać w bagażniku miejsca gdzie inne przewody są przykręcone do masy i tam się podpiąć,no chyba że nic takiego tam nie ma - jeszcze nie zaglądałem. Polecam zakup zwykłego miernika za 20zł. Prosta obsługa, a na pewno pomoże w wielu zagwozdkach.

 

Co do tematu.

Są na rynku czujniki, które można malować zwykłym sprajem pod kolor auta (100 razy lepiej wygląda niż jakieś czarne guziki). Takie czujniki są także wyprofilowane pod kątem co ułatwia montaż (mam na myśli zakres działania)  przy zaokrągleniach zderzaka. W zestawie jest schemat podłączenia oraz nawiertnica o średnicy czujników.

Ja osobiście nie montowałbym wyświetlacza odległości, bo po co szpecić wnętrze jakimś tandetnym plastikiem. Po za tym czy ktoś widział przy fabrycznych czujnikach coś takiego - jest tylko buzer.

Kolejna sprawa - takie czujniki nie oryginalne mogą działać z lekkim opóźnieniem ( osobiście miałem takie, a wcześniej miałem fabryczne) więc trzeba cofać powoli. Zauważyłem też że czasami piszczały bez powodu, ale po dokładnym umyciu i wysuszeniu był spokój.

Bez sensu jest montowanie czujników tak, żeby wykrywały krawężnik. przecież to nie jest żadna przeszkoda a przez to tracimy dużo miejsca przy parkowaniu, no chyba że u kogoś są krawężniki wysokie na 30 cm.

Dla tych którzy nie chcą wiercić w zderzaku pojawiły się oprawki do rejestracji z wbudowanymi czujnikami ( 3 sztuki, skrajne pod kątem na boki) z instrukcją, kablami i buzerem, lub wyświetlaczem do wyboru. Taką samą ramkę można kupić z kamerą cofania i podłączyć do LCD jeśli się ma , lub dokupić, ale wtedy trochę drogo wychodzi. Całość można przykręcić do klapy, żeby się komuś do ręki nie przykleiło.


  • 0

#30 pietrov8

pietrov8
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:15, 19.08.2014

Ok rozumiem. Ale jest kolejna sprawa jak np przedostanie się kablem do przedniego lustera w celu podłączenia tam wyświetlacza. W jakich miejscach przedostajecie się do wnętrza i którędy najprościej jest pociągnąć ten kabelek?


  • 0

icon1.png





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq