Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wymiana maglownicy

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mis.Krzys

Mis.Krzys
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Chełmiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:20, 22.05.2018

Cześć

Potrzebuję pomocy w temacie maglownicy w VIII. Jak u wielu, stukało u mnie stukało okropnie, był luz w maglownicy po obu stronach. Zdecydowałem się na jej wymianę na używkę. Znalazłem magiel po ok.80k diesel GL0-T0. Została wymieniona całość z drążkami i w zasadzie już nie stuka. Byłoby pięknie ale...

W lewo obraca to się małym palcem a w prawo trzeba się mocniej teraz przyłożyć. Jest zdecydowanie gorzej niż było.
Siła wspomagania zdecydowanie większa jest w lewo. I teraz to się dopiero nie da jeździć, wolę jak się tłucze, przynajmniej jest bezpieczne. Mechanik Hond nie robi na co dzień niestety,  zrobił adaptację i dalej to samo.

 

A teraz pytanie bo na pewno wiecie.
Czy trzeba coś jeszcze wykonać po zmianie, jakąś tajemną czynność?

Nie wiem, czy ją wymontowywać i zwrócić czy może da się jeszcze co zrobić?

Może trzeba coś sprawdzić jeszcze ...

 

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.

Rafał


  • 0

#2 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:29, 22.05.2018

Pewnie to Cię trapi, z service manuala do benzyny, myślę że w dieslu to samo trzeba, o ile oczywiście sama przekładnia sprawna (chyba że to rozumiesz przez adaptację i to było już zrobione ale jak widać potrzeba HDS a jeśli mechanik nie robi Hond to pytanie czy miał jakąś podróbę HDS czy nie i jak to zrobił):
 
W przypadku wymiany przekładni kierowniczej, silnika lub modułu sterującego EPS wymagane jest zapisanie w pamięci pozycji neutralnej czujnika momentu obrotowego. Kasowanie kodów DTC nie wpływa na zapis położenia neutralnego czujnika momentu obrotowego.
UWAGA: Czujnik momentu obrotowego jest wrażliwy na działanie temperatury. Programowanie położenia neutralnego czujnika powinno odbywać przy temperaturze zewnętrznej powyżej 20°C.

 

  1. Ustawić przełącznik zapłonu w położeniu LOCK (0) i podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego (DLC) (A) znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
  2. Włączyć zapłon (II).
  3. Upewnić się, czy HDS komunikuje się z samochodem i modułem sterującym EPS. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC.
  4. W menu EPS wybrać opcję menu testów różnych, a następnie opcję uczenia czujnika momentu obrotowego i postępować zgodnie ze wskazówkami podawanymi przez HDS.
  5. UWAGA: Dokładne instrukcje zamieszczono w menu Pomoc testera HDS.
  6. Ustawić przełącznik zapłonu w położeniu LOCK (0). 

Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:33, 22.05.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#3 Mis.Krzys

Mis.Krzys
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Chełmiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:24, 23.05.2018

Te właśnie czynności w/g niego są pod pojęciem adaptacja.

 

Co zauważyłem po kilku kilometrach jazdy..

Wygląda, na to,  że sterownik podaje cały czas lekki prąd w lewo, bo jak wyłączę silnik to odbija mi lekko kierownicą wprawo.

Tak samo jak jadę i puszczę kierownice to zaczyna delikatnie skręcać w lewo a przed wymianą ściągało delikatnie w prawo.

Powinienem być więc zadowolony chyba :)

Oczywiście to może być zbieżność ale jeszcze nie jadę ustawiać póki nie wyrównamy wspomagania.

 

Po wymianie świeci cały czas mi się "i" w trójkącie, ikonka systemu VSA i nie reaguje na przycisk. Nie wiem jeszcze czy ma jakiś związek z wymianą "nowej/starej" przekładni.

 

Tak więc lekka lipa. Podjadę na warsztat i się upewnię co pokaże komputer. Jeszcze się nie poddaję ale ...

Trzeba pewnie wytargać ją z powrotem i zamówić klucz z tuleją naprawczą.

 

Dziękuję za instrukcję, bo ja teraz to trochę jak dziecko we mgle...


  • 0

#4 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:48, 23.05.2018

Hmm, skoro masz jakieś ostrzeżenia i błędy to trzeba sprawdzić o co im chodzi. Wydaje mi się że EPS i VSA bezpośrednio nie współpracują ale się mogę mylić (przy CAN nigdy nic nie wiadomo do końca). VSA jest o tyle uzależnione od układu kierowniczego że w pobliżu kierownicy jest czujnik kąta skrętu kierownicy - ale on nie znajduje się w przekładni.

Może ta kalibracja nie została wykonana prawidłowo skoro silnik przekładni ciągnie cały czas w jedną stronę albo coś jest nie tak z tą nową przekładnią - nie jest to pasujący model, może ma uszkodzony czujnik momentu obrotowego, nie wiem.

 

Przede wszystkim zabrał bym się za odczytanie zgłaszanych błędów.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#5 Mis.Krzys

Mis.Krzys
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Chełmiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:31, 24.05.2018

Błąd był tylko jeden 84-1, został wyczyszczony. Procedura adaptacji wykonana ponownie ale przekładnia i tak ciągnie mocniej w lewo.

Model dokładnie ten sam co był więc na 95% coś w niej jest uszkodzone, nie ma wyjścia trza targać ją z powrotem. Szybko bo termin zwrotu mi mija w przyszłym tygodniu.

Dzięki za pomoc w temacie.


  • 0

#6 pawel.odenwald

pawel.odenwald
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:17, 10.11.2023

Witaj.
Odgrzeje kotleta..
Co udało Ci się osiągnąć w tym temacie finalnie?
Mam podobny problem

Wysłane z mojego LE2123 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq