Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Nie wchodzi trojka przy redukcji - synchro?

VII

Najlepsza odpowiedź pepedombo , 17:21, 28.05.2018

Cześć,

 

Miałem bardzo podobne objawy w VII-ce i to jest wina sprzęgła - nie rozłącza się do końca wskutek zużycia (ostateczny objaw to będzie to, że zacznie ślizgać).  Pedał chodził ciężko jak cholera, skrzypiało w sprzęgle pod maską, redukcje do 2, 3 ze zgrzytami, zgrzyty przy wrzucaniu pod górę wyższych (4+) biegów. Wymień sprzęgło a na nowo pokochasz swój samochód, ja tak miałem. Wszystkie trudności i zgrzyty jak odjął, pedał się zrobił lekki jak piórko. Nie zwlekaj z tym bo faktycznie skrzynia ucierpi.

Po demontażu jedna strona tarczy była na wykończeniu, druga była starta do nitów. Poza tym tarcza na wieloklinie wałka sprzęgłowego przesuwała się z dużymi oporami co było zapewne przyczyną nierównomiernego zużycia obu stron i niepełnego rozłączania.

 

Jaki przebieg auta ?

 

No trafiles w dyche :)

Sprzeglo chyba z fabryki bo "made in england", docisk juz zmeczony, oporowe to samo tarcza 'prawie zero' i sprezyny juz ze sladami obtarc. Zgrzytow nie bylo no ale w sama pore, w sumie wszystko dziala... i ten szok.

 

PS: Jakby ktos kiedys szukal to zalozony komplet aisin kh-063 na wszystkim wybite logotypy hondy.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:56, 18.05.2018

Tak, zeby nie bylo ze u mnie wszystko dziala:)

Zastanawia mnie jednak przypadlosc skrzyni.

Opisze krotko i tresciwie:)

 

1. sprzeglo powoli zdycha, bierze nisko, czuc bliski koniec

2. lozysko slychac na postoju

3. dodajac za duzo gazu z jedynki slychac specyficzny jęk przez chwile, ktos na jakims filmie mial to ewidentnie w gorszym stanie:P

4. Olej zmienialem po kupnie na zas, na sprzeglo zbieram sily:)

5. Nic nie zgrzyta przy wrzucaniu, ale bierze tak nisko, ze czasami mam wrazenie, ze zasprzegla ulamek sekundy po wrzuceniu jedynki, pewnie pedal nie do konca docisniety i takie mijanki.

 

Do meritum.

Bardziej mnie interesuje fakt, ze pilujac na dwojce do tych 99km/h trojke wrzuce, z lekkim trudem ale wrzuce. Jadac na 4-5 redukcja na 3 jest niemozliwa, no chyba ze jade 60-70, powyzej nie ma opcji, ani zgrzytu ani nic, po prostu nie wejdzie. Wydedukowalem, ze wystarczy wrzucic dwojke bez wysprzeglania i wtedy trojka wchodzi jak w przypadku cisniecia z dwojki lol :) Cos mi swita z synchro, ze cos miedzy tymi dwoma biegami jest wspolne dla 2-3, ale jak to ze skrzyniami, no idea:)


  • 0

#2 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:11, 18.05.2018

Cześć,

 

Miałem bardzo podobne objawy w VII-ce i to jest wina sprzęgła - nie rozłącza się do końca wskutek zużycia (ostateczny objaw to będzie to, że zacznie ślizgać).  Pedał chodził ciężko jak cholera, skrzypiało w sprzęgle pod maską, redukcje do 2, 3 ze zgrzytami, zgrzyty przy wrzucaniu pod górę wyższych (4+) biegów. Wymień sprzęgło a na nowo pokochasz swój samochód, ja tak miałem. Wszystkie trudności i zgrzyty jak odjął, pedał się zrobił lekki jak piórko. Nie zwlekaj z tym bo faktycznie skrzynia ucierpi.

Po demontażu jedna strona tarczy była na wykończeniu, druga była starta do nitów. Poza tym tarcza na wieloklinie wałka sprzęgłowego przesuwała się z dużymi oporami co było zapewne przyczyną nierównomiernego zużycia obu stron i niepełnego rozłączania.

 

Jaki przebieg auta ?


Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:15, 18.05.2018

  • 1

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#3 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:18, 18.05.2018

No dzieki. Przypadki nie wchodzacych biegow przy uwalonej skrzyni znam, tylko to zjawisko troche mnie mylilo. Jako, ze i tak to planuje to zobaczymy. To przy okazji, jezeli juz i tak bede chcial je zmieniac, jak to jest z tymi firmami od kompletów? Czytalem w jakims watku o jakiejs firmie, pewnie jest jedna sluszna i niekoniecznie poteznie droga. Bede wdziedzny za doinformowanie.

PS: sprzeglo wedlug szacunkow ma 247kkm  i rosnie:P


Użytkownik pepedombo edytował ten post 19:21, 18.05.2018

  • 0

#4 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:24, 18.05.2018

Ja zakładałem OEM Hondy ale na forum popularny jest Aisin i Exedy (które to w przypadku sprzęgieł do Accordów podobno jest i tak przebranym Aisinem).


Użytkownik klosz007 edytował ten post 20:25, 18.05.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:46, 18.05.2018

z czystej ciekawości zalej 1 tubkę LM MOS2 do skrzyń biegów.

U mnie (co prawda V gen ale przypadłość ta sama) pomogło na redukcje z 4 na 3 jak i wrzucanie 2 przy 5 tyś bo nie chciało wchodzić a sprzęgło tak samo było na wykończeniu.


  • 0

#6 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:32, 18.05.2018

Szczerze? Mam w dupie strzykawki wszelkiej masci. Po zmianie oleju zero reakcji.

 

Dzieki za Aisin, o to mi chodzilo, jak zmienie dam znac napewno, a nie pali mi sie:P


  • 0

#7 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 11:30, 19.05.2018

MOS2 może nie pomoże ale i nie zaszkodzi. Natomiast mi by się jednak umiarkowanie paliło bo skrzynia na tym jednak cierpi...


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:33, 19.05.2018

Nie no probuje juz lapac termin u znajomego, oby do konca miesiaca i zobaczymy. 


  • 0

#9 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:21, 28.05.2018   Najlepsza odpowiedź

Cześć,

 

Miałem bardzo podobne objawy w VII-ce i to jest wina sprzęgła - nie rozłącza się do końca wskutek zużycia (ostateczny objaw to będzie to, że zacznie ślizgać).  Pedał chodził ciężko jak cholera, skrzypiało w sprzęgle pod maską, redukcje do 2, 3 ze zgrzytami, zgrzyty przy wrzucaniu pod górę wyższych (4+) biegów. Wymień sprzęgło a na nowo pokochasz swój samochód, ja tak miałem. Wszystkie trudności i zgrzyty jak odjął, pedał się zrobił lekki jak piórko. Nie zwlekaj z tym bo faktycznie skrzynia ucierpi.

Po demontażu jedna strona tarczy była na wykończeniu, druga była starta do nitów. Poza tym tarcza na wieloklinie wałka sprzęgłowego przesuwała się z dużymi oporami co było zapewne przyczyną nierównomiernego zużycia obu stron i niepełnego rozłączania.

 

Jaki przebieg auta ?

 

No trafiles w dyche :)

Sprzeglo chyba z fabryki bo "made in england", docisk juz zmeczony, oporowe to samo tarcza 'prawie zero' i sprezyny juz ze sladami obtarc. Zgrzytow nie bylo no ale w sama pore, w sumie wszystko dziala... i ten szok.

 

PS: Jakby ktos kiedys szukal to zalozony komplet aisin kh-063 na wszystkim wybite logotypy hondy.


Użytkownik pepedombo edytował ten post 17:24, 28.05.2018

  • 0

#10 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:56, 28.05.2018

Czyli znaczy się na nowo pokochałeś swój samochód :-) ?

 

Oryginał u mnie też był "Made in England" - konkretnie znanej głównie z układów hamulcowych firmy AP Racing.

Zakładałem oryginalną cześć Hondy (wszystko w pudełkach itp.) - miała wybite logotypy Hondy. Ktoś gdzieś kiedyś tu pisał, że oryginalne sprzęgła robi jakaś japońska firma, bodajże F.C.C., z tym że u mnie to oznaczenie (F.C.C.) było zarówno na starym (oznaczonym AP Racing) jak i nowym (Honda) sprzęgle więc to się nie bardzo klei ta teoria. Chyba, że sprzęgła dla AP Racing robi to F.C.C. a AP Racing dokleja tylko swoje logo.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:57, 28.05.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#11 kristof

kristof
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Kln
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:46, 28.05.2018

jak można znać koszty wymiany plus części to byłoby miło bo też chyba mnie czeka... tylko u mnie 3 już zgrzyta a przelotu mam 252 tys km


  • 0

VTEC PIJE VTEC ŻYJE


#12 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:16, 28.05.2018

Na starym sprzegle nie dopatrzylem sie jeszcze firmy, ale zerkne. Do tych napisow hondy na aisinie to sam nie wiem, jaram sie napisem, ktory pewnie niewiele znaczy:P

 

Wspomniany wyzej komplet aisin 640zł, na forum moze ktos ma i taniej bo byly wzmianki na shoutboxie. Wymiana 400 (znajomy), normalnie z 500, kilka km dalej zrobia i za 600:P Po ilosci rzeczy, ktore trzeba tam wykrecic moim zdaniem optymalnie.

Co do czesci to z reguly wpierw szukam na ipartsie indeksu, ktory pasuje do auta a potem pytam u innego znajomego w sklepie za ile dostane.

 

I tak bylo warto  :diabelfaja:


  • 0

#13 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:29, 28.05.2018

Mi 3 lata temu udało się wymienić za 500 a oryginalne sprzęgło kupić za 900.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#14 Domin3-D

Domin3-D
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:W-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:29, 29.05.2018

W moim przypadku ori sprzęgło miało nabite Made in England, F.C.C a dalej AP. Nowe aisin miało logotypy Honda.


  • 0

#15 kristof

kristof
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Kln
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:17, 29.05.2018

a u mnie mechanik od Hond tzw szpecjalista któremu napewno nie oddam auta bierze 1150 za sprzęgło i 450 zł za robocizne. Troszkę przy dużo 1600 zł ????


  • 0

VTEC PIJE VTEC ŻYJE






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq