Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Klekotanie/stuki w silniku F18B2

VI Accord VI Stuki w silniku F18b2 klekot Panewka Zawory

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Przemo234

Przemo234
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 16.05.2018

Witam, od jakiegos czasu mam problem ze stukaniem pod pokrywą. Przekopałem forum i kilka osób mialo podobny problem ale niedoczytałem się konkretnej odpowiedzi co to było i co pomogło na to co sie dzieje ale do rzeczy:

- Podczas przyspieszania (między 2000 a 4000 obr) słychać nieregularne stukanie spod maski.
- Auto mam z instalacją LPG i problem ten występuje tylko na benzynie. Na lpg nic nie slychac albo ja nic nie slysze ale napewno na benzynie jest gorzej.
- Stuka też, gdy np jade w trasie i utrzymuje stałe obroty w wyzej wymienionym zakresie obrotów.
- Stukot przypomina cytuję kolege z innego posta "jakby ktoś lekko ruszał kredensem w którym obijają się szklanki"

Dziwne jest to, ze stukanie występowało jakies 20kkm temu.
Zrobiłem remont (pierscienie, panewki, rozrząd, 2 zawory wymienione itp itd)bo brała olej i ogolnie chodziła srednio i stukanie ustało. Przejechalem 9kkm po remoncie i znowu wali... silnik oleju nie bierze prawie nic tylko ten stukot.

Zastanawiam sie czy to moze byc wina KASOWNIKÓW VTEC (LMA) ? Mysle ze regulacja nic by nie dala bo 9kkm temu bylo wszystko robione...

Ma ktos pomysł o co chodzi?
Dodam, że dzwięk ten jest słyszalny najbardziej jak DELIKATNIE przyśpieszam lub utrzymuje stałą prędkosc w przedziale 2k-4k obr. Kiedy klepie a wcisne nagle gaz do dechy to klekot milknie.
  • 0

#2 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • SkÄ…d:LLB
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:19, 17.05.2018

Jaka częstotliwość tego stukania? Może spalnie stukowe?


  • 0

5,6,7


#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:03, 17.05.2018

A wtryski sprawdzałeś czy ok przy remoncie? Nie leje wtrysk benzyny?
  • 0

#4 Przemo234

Przemo234
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:44, 18.05.2018

A to klepanie to moze byc wina wtryskow? Swiece wygladaja okej wiec myske ze to nie wtryski a co do częstotliwości to taka nieregularna bardziej. Czujnik spalania stukowego wymieniany był przed remonten bo sie poprzedni rozpadł
  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:13, 18.05.2018

Skoro problem nie występuje na gazie to na benzynie tylko wtryski mogą wchodzić w grę bo one nie pracują na gazie.


  • 0

#6 Przemo234

Przemo234
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 21.05.2018

A nie moze chodzic o to ze np gaz ma wieksza temp spalania i kiedy on wchodzi w silnik to coÅ› np bardziej sie rozszerza i nie klepie?
No i czy wtryski wydaja takie dzwieki? Klepanie jest nieregularne i wystepuje nawet jak mam 1500 obr a depne mocniej
Dodam ze silnik pracuje równo i nie szarpie ani obroty nie faluja na luzie. Na hamowni wypluła 139 koni na benzynie miesiac temu ale fakt ze wtedy nie klepało jeszcze
  • 0

#7 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 11:47, 21.05.2018

Ja mam podobne dzwonienie w tych zakresach, ale już 90% przyczyn u siebie wyeliminowałem i jedynymi podejrzanymi są właśnie wtryski, albo *u*owe sprzęgło od Valeo :D Wtryski w teorii mogę wykluczyć, bo na kompie spalania stukowego mi nie łapie (czujnik wyłapuje te dzwonienie, ale ewidentnie nie z silnika, bo podaje za niskie wartości), a dobierać się do nich na chwilę obecną nie będę, bo mam tam bałagan do uporządkowania i cały dzień się zejdzie :D Za to sprzęgło się nie ślizga i w miarę normalnie chodzi, ale czasami dziwnie podłapuje z niskich obrotów, nie chce się wkręcać dynamicznie i jest jakieś takie zamulone, taki tryb żółw :D (ale to subiektywne odczucie ;) ). Sprzęgło podejrzewam dlatego, że gdy wepniesz sobie 2 bieg, albo i 3, wciśniesz gaz w beton i usłyszysz prawie że identyczne klepanie szklanek w kredensie, tyle że głośniejsze i z mniejszą częstotliwością ze względu na niskie obroty :D Na kompie sprawdzane i praktycznie to samo wyszło mi w pomiarach na czujniku spalania stukowego (podobne wartości napięcia). Poza tym efekt kredensu występuje u mnie zarówno na gazie, jak i na benzynie, a na gazie minimalnie mniej słyszalne, bo zaczynają chodzić wtryski, silnik chodzi w innym tonie i troszkę to eliminuje dzwonienie. Więcej pomysłów nie przychodzi mi do głowy, a walczę z tym już prawie rok, więc jak ktoś ma jakąś inną poszlakę, to również chętnie po nią sięgnę :D choć nie wydaje mi się, żeby ktoś tak eksperymentował ;) . Miałem jeszcze pomysł, żeby przyczepić do głowicy 4 mikrofony, przy każdym cylindrze i nagrać ten zakres obrotów na 4 kanały na raz, ale nie wiem jak to poskładać wszystko do kupy, żeby zaraz się nie porozpadało w komorze i nie mam 4 mikrofonów na kablu (a nie będę ich kupował tylko po to, żeby zrobić test akustyczny ^^) , ale jak się zaopatrzę choćby w jeden, to na pewno taki test wykonam :D . Moim zdaniem efekt kredensu wytwarza sprzęgło i trzeba się do tego przyzwyczaić, lub wymienić je na coś porządniejszego :D


  • 0

#8 Żakuu

Żakuu
  • Nowy
  • 5 postów
  • SkÄ…d:JasÅ‚o
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:37, 30.01.2021

Cześć! od jakiegoÅ› czasu spod maski mojego acco sÅ‚ychać taki klekot, nie potrafiÄ™ opisać tego dźwiÄ™ku. Ciężko trafić na dany moment w którym jest on sÅ‚yszalny, ale najczęściej jest przy lekkim odpuszczeniu gazu przy 2,5k-3k obr na 2/3biegu. Na postoju nie sÅ‚ychać nic, najbardziej sÅ‚ychać ten dźwiÄ™k na pierwszym biegu. Nie ma różnicy miÄ™dzy ciepÅ‚ym a zimnym silnikiem, dźwiÄ™k jest taki sam. DźwiÄ™k ten towarzyszy mi od jakoÅ› 1000km. Samochód ma przejechane na ten moment 324k km. Mam zaÅ‚ożonÄ… instalacjÄ™ gazowÄ… Zenit zaÅ‚ożonÄ… 20k km temu. Ja obstawiam zawory do regulacji bo już przyszÅ‚a na nie pora, jeżeli byÅ‚a by to panewka to raczej po kilku km skoÅ„czyÅ‚ by siÄ™ jej żywot, choć nie znam siÄ™ to siÄ™ nie wypowiem ;)  InstalacjÄ™ gazowÄ… zakÅ‚adaÅ‚ poprzedni wÅ‚aÅ›ciciel, ja posiadam auto od 4k km. W aucie po zakupie wymieniaÅ‚em rozrzÄ…d, który sÅ‚ychać jak wyje... ale to swojÄ… drogÄ…. Najważniejszy dla mnie jest ten klekot co to może być? BojÄ™ siÄ™ odpowiedzi, że to panewki. Jestem Å›wieżo upieczonym kierowcÄ…, nie pracujÄ™ i jeszcze uczÄ™szczam do szkoÅ‚y wiÄ™c na remont mnie nie stać :( Accord VI F18B2 99r olej jaki jest zalany to ELF Evolution 700STI 10w40, nie mam pojÄ™cia na czym jeździÅ‚ poprzedni wÅ‚aÅ›ciciel.

Poniżej wklejam link do hostingu z plikiem dźwiękowym, według mnie najlepiej będzie aby każdy pobrał ten plik i odtworzył na własnym urządzeniu w celu uniknięcia zniekształceniu dźwięku. Klekot dokładnie słychać przez chwilę w sekundach 5, 10, 28, 30, 32, 41 i 45+. Gdzieś wyczytałem by spróbować np zmulić auto "ruszając" z 5tego biegu z zaciągniętym ręcznym lub wciśnięciu gazu w podłogę na 4tym biegu przy 20kmh - żadnego stuku nie było słychać. Dźwięk jak jak słychać w 45tej sekundzie słyszalny jest dobrze w górnym zakresie. Auta nie "pałuję" mam swój rozum i kosztowało mnie nie małe pieniądze jak dla człowieka, który ledwo wkroczył w życie dorosłe więc dbam jak tylko mogę :) Btw, Nagrane dyktafonem z telefonu, ale wszystko słychać jak należy.

https://megawrzuta.p...4dda529887.html

 

 

Dodam jeszcze, że dźwięk jest ten sam na LPG i benzynie


Użytkownik Ślepak edytował ten post 14:17, 30.01.2021
post pod postem

  • 0

#9 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:15, 30.01.2021

A ja dodam że jest coś takiego jak wyszukiwarka, z której warto by było skorzystać przed założeniem nowego powielonego tematu.

Do tego nie piszemy postu pod postem, tylko "edytuj" poprzedni. (poprawiłem)

 

Tematów o stukaniu jest peÅ‚no. 

 

https://www.google.c...chrome&ie=UTF-8

 

 

http://www.accordklu...-silniku-f20b6/

 

F18/f20/f23 to bliźniacze silniki jednej serii. 

 

PrzenoszÄ™ po raz ostatni do istniejÄ…cego tematu.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Accord VI, Stuki w silniku, F18b2 klekot, Panewka, Zawory

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq