XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Klekotanie/stuki w silniku F18B2
#1
Napisano 18:47, 16.05.2018
- Podczas przyspieszania (między 2000 a 4000 obr) słychać nieregularne stukanie spod maski.
- Auto mam z instalacją LPG i problem ten występuje tylko na benzynie. Na lpg nic nie slychac albo ja nic nie slysze ale napewno na benzynie jest gorzej.
- Stuka też, gdy np jade w trasie i utrzymuje stałe obroty w wyzej wymienionym zakresie obrotów.
- Stukot przypomina cytuję kolege z innego posta "jakby ktoś lekko ruszał kredensem w którym obijają się szklanki"
Dziwne jest to, ze stukanie występowało jakies 20kkm temu.
Zrobiłem remont (pierscienie, panewki, rozrząd, 2 zawory wymienione itp itd)bo brała olej i ogolnie chodziła srednio i stukanie ustało. Przejechalem 9kkm po remoncie i znowu wali... silnik oleju nie bierze prawie nic tylko ten stukot.
Zastanawiam sie czy to moze byc wina KASOWNIKÓW VTEC (LMA) ? Mysle ze regulacja nic by nie dala bo 9kkm temu bylo wszystko robione...
Ma ktos pomysł o co chodzi?
Dodam, że dzwięk ten jest słyszalny najbardziej jak DELIKATNIE przyśpieszam lub utrzymuje stałą prędkosc w przedziale 2k-4k obr. Kiedy klepie a wcisne nagle gaz do dechy to klekot milknie.
#2
Napisano 17:19, 17.05.2018
Jaka częstotliwość tego stukania? Może spalnie stukowe?
5,6,7
#3
Napisano 19:03, 17.05.2018
#4
Napisano 08:44, 18.05.2018
#5
Napisano 09:13, 18.05.2018
Skoro problem nie występuje na gazie to na benzynie tylko wtryski mogą wchodzić w grę bo one nie pracują na gazie.
#6
Napisano 10:35, 21.05.2018
No i czy wtryski wydaja takie dzwieki? Klepanie jest nieregularne i wystepuje nawet jak mam 1500 obr a depne mocniej
Dodam ze silnik pracuje równo i nie szarpie ani obroty nie faluja na luzie. Na hamowni wypluła 139 koni na benzynie miesiac temu ale fakt ze wtedy nie klepało jeszcze
#7
Napisano 11:47, 21.05.2018
Ja mam podobne dzwonienie w tych zakresach, ale już 90% przyczyn u siebie wyeliminowałem i jedynymi podejrzanymi są właśnie wtryski, albo *u*owe sprzęgło od Valeo Wtryski w teorii mogę wykluczyć, bo na kompie spalania stukowego mi nie łapie (czujnik wyłapuje te dzwonienie, ale ewidentnie nie z silnika, bo podaje za niskie wartości), a dobierać się do nich na chwilę obecną nie będę, bo mam tam bałagan do uporządkowania i cały dzień się zejdzie Za to sprzęgło się nie ślizga i w miarę normalnie chodzi, ale czasami dziwnie podłapuje z niskich obrotów, nie chce się wkręcać dynamicznie i jest jakieś takie zamulone, taki tryb żółw (ale to subiektywne odczucie ). Sprzęgło podejrzewam dlatego, że gdy wepniesz sobie 2 bieg, albo i 3, wciśniesz gaz w beton i usłyszysz prawie że identyczne klepanie szklanek w kredensie, tyle że głośniejsze i z mniejszą częstotliwością ze względu na niskie obroty Na kompie sprawdzane i praktycznie to samo wyszło mi w pomiarach na czujniku spalania stukowego (podobne wartości napięcia). Poza tym efekt kredensu występuje u mnie zarówno na gazie, jak i na benzynie, a na gazie minimalnie mniej słyszalne, bo zaczynają chodzić wtryski, silnik chodzi w innym tonie i troszkę to eliminuje dzwonienie. Więcej pomysłów nie przychodzi mi do głowy, a walczę z tym już prawie rok, więc jak ktoś ma jakąś inną poszlakę, to również chętnie po nią sięgnę choć nie wydaje mi się, żeby ktoś tak eksperymentował . Miałem jeszcze pomysł, żeby przyczepić do głowicy 4 mikrofony, przy każdym cylindrze i nagrać ten zakres obrotów na 4 kanały na raz, ale nie wiem jak to poskładać wszystko do kupy, żeby zaraz się nie porozpadało w komorze i nie mam 4 mikrofonów na kablu (a nie będę ich kupował tylko po to, żeby zrobić test akustyczny ^^) , ale jak się zaopatrzę choćby w jeden, to na pewno taki test wykonam . Moim zdaniem efekt kredensu wytwarza sprzęgło i trzeba się do tego przyzwyczaić, lub wymienić je na coś porządniejszego
#8
Napisano 00:37, 30.01.2021
Cześć! od jakiegoś czasu spod maski mojego acco słychać taki klekot, nie potrafię opisać tego dźwięku. Ciężko trafić na dany moment w którym jest on słyszalny, ale najczęściej jest przy lekkim odpuszczeniu gazu przy 2,5k-3k obr na 2/3biegu. Na postoju nie słychać nic, najbardziej słychać ten dźwięk na pierwszym biegu. Nie ma różnicy między ciepłym a zimnym silnikiem, dźwięk jest taki sam. Dźwięk ten towarzyszy mi od jakoś 1000km. Samochód ma przejechane na ten moment 324k km. Mam założoną instalację gazową Zenit założoną 20k km temu. Ja obstawiam zawory do regulacji bo już przyszła na nie pora, jeżeli była by to panewka to raczej po kilku km skończył by się jej żywot, choć nie znam się to się nie wypowiem Instalację gazową zakładał poprzedni właściciel, ja posiadam auto od 4k km. W aucie po zakupie wymieniałem rozrząd, który słychać jak wyje... ale to swoją drogą. Najważniejszy dla mnie jest ten klekot co to może być? Boję się odpowiedzi, że to panewki. Jestem świeżo upieczonym kierowcą, nie pracuję i jeszcze uczęszczam do szkoły więc na remont mnie nie stać Accord VI F18B2 99r olej jaki jest zalany to ELF Evolution 700STI 10w40, nie mam pojęcia na czym jeździł poprzedni właściciel.
Poniżej wklejam link do hostingu z plikiem dźwiękowym, według mnie najlepiej będzie aby każdy pobrał ten plik i odtworzył na własnym urządzeniu w celu uniknięcia zniekształceniu dźwięku. Klekot dokładnie słychać przez chwilę w sekundach 5, 10, 28, 30, 32, 41 i 45+. Gdzieś wyczytałem by spróbować np zmulić auto "ruszając" z 5tego biegu z zaciągniętym ręcznym lub wciśnięciu gazu w podłogę na 4tym biegu przy 20kmh - żadnego stuku nie było słychać. Dźwięk jak jak słychać w 45tej sekundzie słyszalny jest dobrze w górnym zakresie. Auta nie "pałuję" mam swój rozum i kosztowało mnie nie małe pieniądze jak dla człowieka, który ledwo wkroczył w życie dorosłe więc dbam jak tylko mogę Btw, Nagrane dyktafonem z telefonu, ale wszystko słychać jak należy.
https://megawrzuta.p...4dda529887.html
Dodam jeszcze, że dźwięk jest ten sam na LPG i benzynie
Użytkownik Ślepak edytował ten post 14:17, 30.01.2021
post pod postem
#9
Napisano 14:15, 30.01.2021
A ja dodam że jest coś takiego jak wyszukiwarka, z której warto by było skorzystać przed założeniem nowego powielonego tematu.
Do tego nie piszemy postu pod postem, tylko "edytuj" poprzedni. (poprawiłem)
Tematów o stukaniu jest pełno.
https://www.google.c...chrome&ie=UTF-8
http://www.accordklu...-silniku-f20b6/
F18/f20/f23 to bliźniacze silniki jednej serii.
PrzenoszÄ™ po raz ostatni do istniejÄ…cego tematu.
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Accord VI, Stuki w silniku, F18b2 klekot, Panewka, Zawory
|
VI
Mechanik →
WnÄ™trze →
Problem z drzwiamiNapisany przez tru3dnn , 11 kwi 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Sam zwiększa obroty na rozgrzanym silnikuNapisany przez Kaylish , 10 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Linka od gazuNapisany przez Kaylish , 09 kwi 2024 VI, przepustnica |
|
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Pobór oleju - Accord VINapisany przez SajmonHonda , 08 kwi 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Zawieszenie →
Głuche dudnienie z tyłuNapisany przez kislu56 , 07 kwi 2024 VI |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych