Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Nie działa siłownik centralnego klapy i STOP, nie świeci kontrolka otwarcia bagażnika.

VII

Najlepsza odpowiedź meniol , 03:53, 18.05.2018

Witam.
Problem rozwiązany, oczywiście mieliscie racje, trzeba było troche czasu poświęcić i kilka rzeczy rozebrać, ale część kabli za zawiasem w kabinie była przerwana. Po połączeniu wszystko działa. Jak mam to już porozbierane to dzisiaj maja być siłowniki do klapy, to od razu wymienie bo całą zimę mi na głowe spadała :)

2967026300_1526611318.jpg Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 meniol

meniol
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:10, 16.05.2018

Witam.

Poczytałem trochę na forum, ale problemu taki jak mój nie znalazłem, jeżeli jednak jest to proszę o przeniesienie do odpowiedniego wątku.

Mianowicie w moim Accordzie VII tourer 2.2 2004r, klapa otwierana manualnie, mam taki problem. 

Nie działa mi siłownik zamka centralnego tylnej klapy, zamek jest cały czas otwarty, na desce rozdzielczej nie zaswieca sie wogóle dioda sygnalizująca otwarcie tylnej klapy bagażnika (kilka miesięcy temu miałem tak, że albo klapa była na stałe zablokowaną i nie szło jej otworzyć albo się odblokowywała i była cały czas otwarta i tak też pozostało do tej pory). Nie działa mi także 3cie światło stop nad szybą. Reszta świateł w klapie działa. Na żółtym i żółto-czarnym przewodzie idacym do zamka nie pokazuje mi się 12v po zablokowaniu lub odblokowaniu zamka centralnego z pilota. 

Może ktoś wie gdzie w samochodzie znajdę drugi koniec tych z zamka kabli żeby sprawdzić przejście lub ma pomysł co to może być?

Gdzie znajduje się czujnik otwarcia tylnej klapy w tym modelu?

Pozdrawiam

 


Użytkownik meniol edytował ten post 18:11, 16.05.2018

  • 0

#2 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 05:52, 17.05.2018

Najpierw warto sprawdzić wiązkę przy klapie na załamaniu. Ale nie tak że na nią popatrzysz i stwierdzisz że jest ok tylko każdy przewód z osobna trzeba chwycić poza zgięciem i poszarpać.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 meniol

meniol
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:15, 17.05.2018

A może żeby na początek uniknąć rozbierania plastików itp żeby dotrzeć do wiązki i nią poszarpać ktoś wie gdzie ta wiązka się kończy w kabinie to poprostu przemierzę miernikiem i od razu będzie wiadomo czy przewody ok czy nie?


  • 0

#4 accord giedlaro

accord giedlaro
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:leżajsk
  • Silnik:K20
  • Wersja:touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:38, 17.05.2018

w górnej części klapy są przewody które wychodzą z klapy i wchodzą do karoserii. zdejmij osłonkę i tam  są  uszkodzone przewody. od zamykania i otwierania klapy się urwały.


  • 0

krzysiek


#5 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:35, 17.05.2018

Dokładnie jak kolega wyżej napisał . Miałem tak u siebie i winne były przerwane przewody . Jest odrobina zabawy z plastikami , ale po nie jest jakiś wielki problem . Wyciągnąć z zaczepów i odciągnąć na bok boczny i ściągnąć górny i wszystko . 


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#6 meniol

meniol
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:53, 18.05.2018   Najlepsza odpowiedź

Witam.
Problem rozwiązany, oczywiście mieliscie racje, trzeba było troche czasu poświęcić i kilka rzeczy rozebrać, ale część kabli za zawiasem w kabinie była przerwana. Po połączeniu wszystko działa. Jak mam to już porozbierane to dzisiaj maja być siłowniki do klapy, to od razu wymienie bo całą zimę mi na głowe spadała :)

2967026300_1526611318.jpg

Użytkownik meniol edytował ten post 04:03, 18.05.2018

  • 0

#7 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 09:28, 18.05.2018

No widzisz ... A bałeś się zdjąć te plastiki . I po problemie . :gitara:


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#8 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:22, 18.05.2018

A może żeby na początek uniknąć rozbierania plastików itp żeby dotrzeć do wiązki i nią poszarpać ktoś wie gdzie ta wiązka się kończy w kabinie to poprostu przemierzę miernikiem i od razu będzie wiadomo czy przewody ok czy nie?


Nie zawsze to działa bo pęknięty przewód może mieć przejście na styku pęknięcia co miernik pokaże, ale prąd już nie popłynie. Tak już jest przy obwodach niskonapięciowych prądu stałego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Witam.
Problem rozwiązany, oczywiście mieliscie racje, trzeba było troche czasu poświęcić i kilka rzeczy rozebrać, ale część kabli za zawiasem w kabinie była przerwana. Po połączeniu wszystko działa. Jak mam to już porozbierane to dzisiaj maja być siłowniki do klapy, to od razu wymienie bo całą zimę mi na głowe spadała :)

2967026300_1526611318.jpg


Co do napraw takich uszkodzeń zalecam uciąć uszkodzone kabelki poza obszarem gdzie są one podatne na zaginanie. Czyli wywalić po jakieś 30 cm przewodów w każda stronę od przerwania i wstawić nowy kawałek. Miejsca łączeń dobrać tak gdzie będzie komfortowo lutować/założyć złączki.

Lutowanie/łączenie w miejscu przerwania najczęściej się nie sprawdza a awaria powraca w krótkim czasie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#9 meniol

meniol
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:10, 04.06.2018

Na szybko skręciłem i zaizolowałem, ale wiem że właśnie wstawienie odpowiedniego odcinka nowego przewodu będzie najlepszym rozwiązaniem - i tak też zrobię jak będe miał chwilę czasu. 

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq