Skocz do zawartości


RODO w HAKP

hamulce tylne problem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:18, 13.05.2010

Witam mam pytanie do posiadaczy honda accord V bez abs czy hamulce tylne maja hamować na ostro ? umnie mam problem nawet na trawie, bylem na przeglądzie powiedział mi ze jest ok ale grzeja mi sie hamulce przednie i je przypala wiec wydaje mi się ze coś jest nie tak z ta silą hamowania. A może to jest normalne ? proszę o pomoc :roll: na przeglądzie powiedział mi ze honda ma jakiś tam regulator siły hamowania na tył i tak ma być ...
  • 0

#2 tytus

tytus
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:krakow
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:12, 15.05.2010

zobacz na wydruk jezeli go posiadasz ile procent i z jaka sila hamuja przednie jak i tylne kola.
widzialem kiedys zepsuty korektor sily hamowania i tylne kola lapaly jak przod a przod jak tyl :) mozna bylo jezdzic bokami bez uzywania hamulca recznego:) lecz to nie jest wcale zabawne poslizg murowany.
napisales ze przod ci sie pali a diagnosta nie widzi problemu cos jest napewno nie tak
czy cokolwiek kiedys robiles przy hamulcach?
  • 0
robert

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:03, 15.05.2010

To bylo tak niedawno kupilem auto pojechalem na stacje diagnostyczna zeby sprawdzic co w nim siedzi wiec byl reczny zaciety standard przy accordach no i mowi ze bardzo slaby tyl ale przyczyna moze byc wlasnie zacieta dzwignia od recznego wiec zregenerowalem zaciski pojechalem na stacje ale juz inna nic nie mowil l o sile hamowania tylko powiedzial ze dobre sa bo tam jest regulator sily hamowania a roznica miedzy prawym a lewym kolem 0,4% zreszta przy odpowietrzaniu płyn duzo gorzej sikał niz przy przednich zaciskach wiec raczej nie jest to wina zaciskow tylko albo pompa albo regulator. Tylko gdzie jest ten regulator ?
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:26, 15.05.2010

Z tego co mi wiadomo, auta z ABS nie mają korektora siły hamowania, więc przyczyny raczej musisz szukać w zaciskach lub pompie..
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:03, 15.05.2010

z ABS tak ale ja niemam ABS wiec pewnie jest korektor siły hamowania. A tak nawiasem to tył ma hamować 30% przodu tak? ???
  • 0

#6 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:39, 15.05.2010

to powinieneś napisać, że nie masz ABS (przyjęło się na tym forum, że accordy domyślnie mają ABS)

a na pewno nie masz ABSu czy jest zepsuty i nie działa?
jeśli już jest korektor to siła hamowania jest ustawiona w nim fabrycznie

podaj VIN, to sprawdzę, co to za model accorda (albo sam sobie sprawdź w EPC)
  • 0
AK

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:51, 16.05.2010

Przecież napisalem ze accord V bez ABS ...
VIN : SHHCC75400U027934
Trzeba sciagac program EPC ? czy jest jakiś on line ?
Moze przyczyna była ta zacięta linka ? wymienię linkę bo narazie jeżdżę bez ... i sprawdzę sile hamowania na diagnostyce. Ma ktoś jakieś dane ze swojej hondy ? ile powinna wynosic siła hamowania ? i czy ten regulator mozna regulowac ? ;) czy jest fabrycznie ustawione i tylko wymienia się na nowy ?
  • 0

#8 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:43, 17.05.2010

Przecież napisalem ze accord V bez ABS ...

tak napisałeś, że nie tylko ja tego nie zauważyłem... :k

na podstawie VIN widzę, że masz wersję 2.0I, silnik F20Z2 (115KM), nadwozie CC7, ...

korektor zwykle jest na początku przewodów, które idą do tylnych zacisków
tu widzę (w EPC), że jest on z przodu pod maską na dole (dochodzi do niego kilka przewodów i wychodzą dwa na tył do zacisków) - oznaczony nr 1 z nazwą VALVE ASSY., DUAL PROPORTIONING (part number 46210-SM4-A05)

link do obrazka: http://www.hondaworl...500_category_4/


HONDA EPC 16.0 jest do ściągnięcia w necie - trzeba poszukać
jedyny znany mi i działający on-line EPC to ten właśnie (http://www.hondaworl...honda_spare.htm )


i jeszcze jedno - co znaczy, że przednie hamulce się grzeją?
jeśli przednie tarcze tak się nagrzewają, że dotknięcie śrub koła grozi poparzeniem a tarcza robi się fioletowa, to rzeczywiście jest coś nie tak. W przeciwnym wypadku wszystko jest ok. A jak masz wrażenie, że tarczy jest za gorąco i masz stalowe felgi, to załóż fabryczne kołpaki, które mają funkcję chłodzenia tarcz.
  • 0
AK

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:47, 18.05.2010

silnik mam 136 km 98kw tak przynajmniej w dowodzie pisze.
koliberek-ak jesli chodzi o kola mam alusy i tarcza robi sie fioletowa poczekam na linke bo juz zamowilem jak zamontuje to pojade na stacje diagnostyczna zobaczymy co i jak i dam znac, dzieki za rysunek przunajmniej wiem gdzie szukac tego regulatora bo myslalem ze on gdzies z tyłu jest sprzezony z tylnim zawieszeniem ...
  • 0

#10 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:41, 18.05.2010

czyli tak: przednie tarcze się przegrzewają, a z tyłu nie masz jednej linki ręcznego - teoretycznie jedno z drugim nie ma nic wspólnego

pewnie tłoczki w przednich zaciskach nie odpuszczają lub klocki blokują się - podnieś koło, zakręć nim i zobacz, czy opór jest większy niż tylko od mechanizmu różnicowego

a z tyłu przy zacisku masz dźwigienkę od ręcznego - gdy nie zaciągnięty lub linka zdjęta to dźwigienka ma być odpuszczona na max i koło nie blokowane, a po zaciągnięciu (lub przesunięciu jej palcem, gdy linka zdjęta) koło ma być blokowane - jeśli tak nie działa, to dany zacisk do regeneracji (w celu naprawy ręcznego)
  • 0
AK

#11 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:12, 19.05.2010

Jeżeli jest pewność, że to linku jest uszkodzona to metodą na chwilowe przywrócenie jej skuteczności jest wlanie do niej oleju od strony ręcznego - tak aby popłynął przez całą linkę w dół to tylnych kół. Ja zmieniając linkę po zdemontowaniu (wymieniałem również olej i filtry za jednym podejściem) wlałem ciut oleju (tak z ciekawości) do linki i zaczęła płynnie działać ;-)
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:56, 19.05.2010

Siwy linke wymienie nie bede szopki odstawiał z wlewaniem oleju bo to rozwiazanie na tydzien ... a olej i filtry wymienie jak tak mowisz :mrgreen:
  • 0

#13 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:26, 20.05.2010

neo_84, podałem Ci rozwiązanie aby w tym czasie zanim przyjdzie nowa wykorzystać jeszcze starą ;-)
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:16, 21.05.2010

Witam bylem dzisiaj na stacji diagnostycznej przednie hamulce 3,4 kn tył 0,8 kn gosc mowil ze mogły by byc lepsze cos kolo 1,2 kn i teraz mam dylemat pompa czy regulator hmm za co pierwsze sie brac hamulce sa chyba na krzyż wiec skoro przod dobrze hamuje wiec pewnie zostaje regulator ... tylko niewiem czy da sie go jakos zregenerowac czy trzeba nowy ? ma ktos wyniki z badan ? ile KN wam wychodzi na diagnostyce ?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq