Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Jak powinna prawidłowo działać klimatyzacja Accord VIII gen.

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 gwozdzik1

gwozdzik1
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 15.05.2018

Witam,

mam problem z klimatyzacją w VIII gen. Accorda.

 

Mianowice gdy ustawię temperaturę na np. 20 stopni kompresor + wiatraki włączają się i wyłączają co ok. 10 sekund w pochmurne dni, z kolei jak jest gorąco zauważyłem że częstotliwość włączania/wyłączania znacznie wzrasta - nawet co 3 sekundy.

 

Co ciekawe jeżeli zadam najniższą temperaturę "Lo" klimatyzacja działa bez przerwy - odpowiednio chłodzi oraz nie ma problemu z jej włączaniem i wyłączaniem co 10 sekund.

 

Wiem że klimatyzacja daje duże obciążenie, ale przy włączonych wiatrakach i kompresorze obroty spadają do ok. 700 obrotów - po wyłączeniu wzrastają i tak w kółko - podczas jazdy czuć szarpanie samochodem kiedy tak się dzieje.

 

Klimatyzacja była nabijana kilka dni temu - ponoć zadane zostało 530 g czynnika oraz wymieniono mi łożysko w kole pasowym sprężarki ponieważ świszczało.

 

Wcześniej kompresor działał prawidłowo, ale klimatyzacja nie chłodziła tak jak powinna - dlatego zdecydowałem się na nabicie czynnika.

 

Gdzie należy szukać problemu? Spieprzył coś zakład który to robił? - oczywiście właściciel się wszystkiego wyparł jak pojechałem i powiedziałem że coś jest nie tak - wg niego właśnie tak powinna działać klimatyzacja.

 

Mam Hondę od niedawna i tak na prawdę nie wiem jak wygląda prawidłowa praca układu klimatyzacji, ale obstawiam, że na pewno nie tak jak u mnie.


Użytkownik gwozdzik1 edytował ten post 20:13, 15.05.2018

  • 0

#2 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:32, 15.05.2018

Wg. mnie wszystko jest tak jak być powinno. Czym ma więcej pracy (czym cieplej na zewnątrz i czym niższej temperatury zażądasz) tym się częściej załącza a przy Lo działa praktycznie non stop jeśli jest gorąco na zewnątrz. Regulacja pracy kompresora jest dwustanowa (włącz/wyłącz) i tak to działa.

Być może nieco za bardzo Ci nabili i dlatego kompresor tak mocno obciąża silnik ale odczuwalnie włączania i wyłączania  kompresora i na postoju i w czasie jazdy jest normalne. Choć gdy miałem VI-tkę 1.8 to było znacznie bardziej odczuwalne niż przy 2.4 w VII/VIII. Ale to nie znaczy że nie jest zupełnie nieodczuwalne. 2.0 to znacznie słabszy silnik niż 2.4 więc pewnie obciążenie od kompresora jest bardziej odczuwalne niż u mnie.

 

Zdefiniuj co rozumiesz przez prawidłowe działanie - napisałeś coś w stylu że "działała prawidłowo ale nie chłodziła" - jak w tej reklamie w TV (chyba otomoto) co ostatnio widziałem - "chłodzi jak diabeł, trzeba tylko nabić" czy jakoś tak :-)


Użytkownik klosz007 edytował ten post 20:36, 15.05.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#3 gwozdzik1

gwozdzik1
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 15.05.2018

Zdefiniuj co rozumiesz przez prawidłowe działanie - napisałeś coś w stylu że "działała ale nie chłodziła" - jak w tej reklamie w TV (chyba otomoto) co ostatnio widziałem - "chłodzi jak diabeł ale trzeba tylko nabić" czy jakoś tak.

 

 

Miałem na myśli to że przed tymi zabiegami praktycznie nie odczuwałem pracy kompresora i wiatraków, nie było tego szarpania które jest teraz przy włączaniu i wyłączaniu układu co kilka sekund.

Problem był jednak taki, że klimatyzacja nie dawała tego mroźnego powietrza i przy dużych upałach ciężko było schłodzić wnętrze.


  • 0

#4 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:55, 15.05.2018

No skoro praktycznie nie działała z braku odpowiedniej ilości czynnika to i kompresor nie obciążał swoją pracą silnika więc nie odczuwałeś jego załączania/wyłączania. Klima nie chłodzi za darmo tylko konsumuje dość znaczną część mocy silnika (kompresor podobno konsumuje kilka kW mocy).


Użytkownik klosz007 edytował ten post 20:57, 15.05.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#5 gwozdzik1

gwozdzik1
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 15.05.2018

Klima nie chłodzi za darmo tylko konsumuje dość znaczną część mocy silnika (kompresor podobno konsumuje kilka kW mocy).

 

oj tak i jest to bardzo odczuwalne. dla świętego spokoju przejadę się kiedyś na sprawdzenie ciśnień i ilości czynnika w układzie.

a swoją drogą czy te 530 g jest odpowiednią dawką?


  • 0

#6 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:08, 15.05.2018

Kiedyś (bez tabeli - sąsiad) dobił mi trochę za dużo - włączała się i wyłączała za często.


  • 0

#7 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:38, 15.05.2018

w VIII od 450 g do 500 g 


  • 0

#8 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 04:50, 16.05.2018

@gwozdzik - masz na bank za dużo czynnika - piszukaj moich postów, pisałem o tym w ubiegłym roku. Identyczna historia. Pozdrawiam

1.
http://www.accordklu...y/?fromsearch=1

grinmint i klosz007 ładnie wyjaśnili, że działanie wentylatorów zależy od ciśnienia w układzie.

2.
http://www.accordklu...y/?fromsearch=1

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 04:59, 16.05.2018

  • 0

#9 gwozdzik1

gwozdzik1
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 16.05.2018

w takim razie na czasie udam się na ponowne nabicie czynnika.

jak moja Honda będzie po zabiegu, dam znać jakie efekty

na razie dzięki za zainteresowanie

 

pzdr


  • 0

#10 gwozdzik1

gwozdzik1
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:02, 24.05.2018

Witam,

miałem dać znać więc odgrzebuję - z racji braku czasu dopiero wczoraj udało mi się dojechać na korektę czynnika. Nabite zostało 475 g + dołożenie kilku gram bo układ nie dawał odpowiednio zimnego powietrza.

 

Problem jednak jak był tak jest dalej - kompresor cały czas włącza i wyłącza się co ok. 10-15 sekund - jedynie wiatraki już teraz nie zawsze wskakują na drugi bieg oraz nie szarpie już tak bardzo samochodem podczas jazdy przy tym samoczynnym włączaniu i wyłączaniu.

 

Prawdopodobnie na kolejną diagnozę udam się do ASO.


  • 0

#11 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:32, 28.05.2018

Szanowni Klubowicze 

Miałem podobny problem z klimą w VIII gen. Po uruchomieniu silnika działała  ok . Jak jechałem w trase tez było ok. Ale jak przyszło mi tkwić w korku lub jechać z mniejsza prędkością  50- 100 km/h to w zasadzie przestawała działac i dmuchała ciepłym powietrzem . Nabiłem ją na nowo i było dobrze ale tylko przez tydzień. W końcu podczas jazdy autostradą z prędkoscia ok. 150 km/h znów zaczeła chłodzic w miarę normalnie . 

Rozwiązanie problemu było bardzo proste i  bezkosztowe . Polecam wszystkim uzytkujacym samochody  ponad 3-4 letnie . Należy umyć chłodnice klimatyzacji za pomoca węża podłączonego do kranu ( nie uzywac myjki cisnieniowej bo zniszczycie chłodnicę klimy )  polewałem chłodnice przez grlil ( ok. 10 min )  na górze i dole . Nastepnie spryskałem ja środkiem do usuwania owadów z karoserii i znów polewałem wodą . To samo robiłem od strony silnika . Przy temp. zew. 29 st. klima ustawiona na 20 st. chłodzi az miło nawet  stojąc w korku . Oczywiście nie wyklucza to mozliwosci uszkodzenia innych elementów klimatyzacji ale warto diagnostyke zacząc od tej prostej czynnosci .

Pozdrawiam 


  • 0

#12 Vincent

Vincent
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:57, 28.05.2018

Szanowni Klubowicze 

Miałem podobny problem z klimą w VIII gen. Po uruchomieniu silnika działała  ok . Jak jechałem w trase tez było ok. Ale jak przyszło mi tkwić w korku lub jechać z mniejsza prędkością  50- 100 km/h to w zasadzie przestawała działac i dmuchała ciepłym powietrzem . Nabiłem ją na nowo i było dobrze ale tylko przez tydzień. W końcu podczas jazdy autostradą z prędkoscia ok. 150 km/h znów zaczeła chłodzic w miarę normalnie . 

Rozwiązanie problemu było bardzo proste i  bezkosztowe . Polecam wszystkim uzytkujacym samochody  ponad 3-4 letnie . Należy umyć chłodnice klimatyzacji za pomoca węża podłączonego do kranu ( nie uzywac myjki cisnieniowej bo zniszczycie chłodnicę klimy )  polewałem chłodnice przez grlil ( ok. 10 min )  na górze i dole . Nastepnie spryskałem ja środkiem do usuwania owadów z karoserii i znów polewałem wodą . To samo robiłem od strony silnika . Przy temp. zew. 29 st. klima ustawiona na 20 st. chłodzi az miło nawet  stojąc w korku . Oczywiście nie wyklucza to mozliwosci uszkodzenia innych elementów klimatyzacji ale warto diagnostyke zacząc od tej prostej czynnosci .

Pozdrawiam 

W jaki sposób można się dostać do chłodnicy klimatyzacji?

Pozdrawiam


  • 0

#13 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:42, 28.05.2018

Masz na myśli skraplacz ? Od góry, trzeba zdjąć osłonę pasa przedniego. Wystarczy chyba tylko odchylić chłodnicę w kierunku silnika, chyba nie trzeba jej wyjmować (spuszczać płynu chłodzącego) ani też zdejmować zderzaka. W zakładzie dość szybko się z tym uporali choć przy tym nie byłem. Płynu chłodzącego nie musiałem uzupełniać więc nie spuszczali.

A jeśli chodzi o parownik to nie wiem, pewnie sporo pod deską trzeba rozebrać.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#14 Wisła

Wisła
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:38, 02.06.2018

Witam. Mam to samo w Hani 8 2.0 na wlaczonej Klimie spada z obrotów na chwilę i wchodzi na prawidłowe obroty. Też podejrzewam układ klimatyzacji. Ale na wylaczonej Klimie a po włączeniu ogrzewania tylnej szyby dzieje się to samo. Sprawdźcie u siebie i napiszcie a później poszukamy innej przyczyny.

Użytkownik Wisła edytował ten post 06:53, 03.06.2018

  • 0

#15 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:31, 03.06.2018

Też mam małe zastrzeżenia do pracy na wolnych z klimą - wyraźnie wzrost obrotów jest jak gdyby opóźniony.

Przyczyny bym nie szukał - gdzieś w innym wątku ktoś też o tym pisał.

 

W poprzednim samochodzie jak załączałem klimę (na wolnych) to najpierw następował wzrost obrotów a potem załączała się sprężarka.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq