Na początku chciałbym zaznaczyć, że z mechaniką bardziej na poważnie mam styczność dopiero odkąd nabyłem swojego ATR-a (czyli od niedawna) i zacząłem się tym po prostu interesować, bo wcześniej moja wiedza w tej dziedzinie była bardzo znikoma. 🙈
Przywidziało mi się, że zainstaluję sobie dolot ze stożkiem. Nie chciałem żadnych samoróbek, więc padło na dolot "Typhoon" od K&N (model 69-1500TWR). Ściągnąłem sobie to dziadostwo z USA, bo tu nie szło tego dostać w rozsądnym terminie / pieniądzach i zabrałem się za instalację. Robotę z racji braku czasu póki co skończyłem "w połowie", ale w między czasie jedna rzecz zaczęła chodzić mi po głowie i teraz tak mnie to dręczy, że spać po nocach nie mogę (DOSŁOWNIE - wystarczy zobaczyć o której godzinie wysłałem tego posta 😝).
Przeczytałem kilka wątków tutaj na forum i na zagranicznych forach, ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie. 😟 Z tego co już wiem, to zaślepienie EGR-a wywala w poliftach błąd "Check Engine", co nie było podobno problemem w przedliftach ze względu na różnice zastosowanych w tych modelach komputerów pokładowych (OBD I i OBD II). Przynajmniej tak to zrozumiałem. 😛
No i tutaj sedno problemu:
Czy wyrzucenie zaworu przełącznika tego dziadostwa ze zdjęcia poniżej (sterowany podciśnieniem, z klapką - zakładam, że to on jest odpowiedzialny za doprowadzanie "spalin" do układu dolotowego) poskutkuje wyrzuceniem kontrolki "Check Engine" z pulpitu sterującego prosto w twarz kierowcy? Do zestawu dołączona została nawet specjalna gumka, którą należy zaślepić przewód podciśnienia połączony z tym czymś.
Zdjęcie pochodzi z instrukcji instalacji dolotu, dostępnej do pobrania tutaj: https://www.knfilter...9-1500_inst.pdf
Moje pytanie do Was:
Czy komuś udało się pomyślnie zainstalować jakiś CAI w swoim Accordzie z OBD II (niekoniecznie ten od K&N, choć widzę, że on też tu całkiem popularny), a kogo podczas jazdy nie oślepia żarzący się pomarańczowy potwór ("Check Engine") z deski rozdzielczej? Jeśli tak, to w jaki sposób udało się to osiągnąć? A może tylko niepotrzebnie się martwię i po odpaleniu auta z nowym dolotem wszystko będzie OK?