Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Type R

Instalacja układu dolotu powietrza ze stożkiem, a EGR w polifcie

Type R cai egr stożek dolot polift k&n typhoon

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_pafflick_*

Guest_pafflick_*
  • Guests

Napisano 00:22, 13.05.2018

Na początku chciałbym zaznaczyć, że z mechaniką bardziej na poważnie mam styczność dopiero odkąd nabyłem swojego ATR-a (czyli od niedawna) i zacząłem się tym po prostu interesować, bo wcześniej moja wiedza w tej dziedzinie była bardzo znikoma. 🙈

 

Przywidziało mi się, że zainstaluję sobie dolot ze stożkiem. Nie chciałem żadnych samoróbek, więc padło na dolot "Typhoon" od K&N (model 69-1500TWR). Ściągnąłem sobie to dziadostwo z USA, bo tu nie szło tego dostać w rozsądnym terminie / pieniądzach i zabrałem się za instalację. Robotę z racji braku czasu póki co skończyłem "w połowie", ale w między czasie jedna rzecz zaczęła chodzić mi po głowie i teraz tak mnie to dręczy, że spać po nocach nie mogę (DOSŁOWNIE - wystarczy zobaczyć o której godzinie wysłałem tego posta 😝).

 

Przeczytałem kilka wątków tutaj na forum i na zagranicznych forach, ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie. 😟 Z tego co już wiem, to zaślepienie EGR-a wywala w poliftach błąd "Check Engine", co nie było podobno problemem w przedliftach ze względu na różnice zastosowanych w tych modelach komputerów pokładowych (OBD I i OBD II). Przynajmniej tak to zrozumiałem. 😛

 

No i tutaj sedno problemu:

Czy wyrzucenie zaworu przełącznika tego dziadostwa ze zdjęcia poniżej (sterowany podciśnieniem, z klapką - zakładam, że to on jest odpowiedzialny za doprowadzanie "spalin" do układu dolotowego) poskutkuje wyrzuceniem kontrolki "Check Engine" z pulpitu sterującego prosto w twarz kierowcy? Do zestawu dołączona została nawet specjalna gumka, którą należy zaślepić przewód podciśnienia połączony z tym czymś.

 

KOXwJ7A.jpg

Zdjęcie pochodzi z instrukcji instalacji dolotu, dostępnej do pobrania tutaj: https://www.knfilter...9-1500_inst.pdf

 

Moje pytanie do Was:
Czy komuś udało się pomyślnie zainstalować jakiś CAI w swoim Accordzie z OBD II (niekoniecznie ten od K&N, choć widzę, że on też tu całkiem popularny), a kogo podczas jazdy nie oślepia żarzący się pomarańczowy potwór ("Check Engine") z deski rozdzielczej? Jeśli tak, to w jaki sposób udało się to osiągnąć? A może tylko niepotrzebnie się martwię i po odpaleniu auta z nowym dolotem wszystko będzie OK?


  • 0

#2 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:48, 17.05.2018

Ten plastikowy zawór jest sterowany podciśnieniem i nie jest to EGR więc bez problemu możesz to zdemontować. Zawór EGR znajduje się na kolektorze dolotowym i jego zaślepienie = check engine ale nie wpływa to na pracę silnika, ba mam u siebie zaslepiony i świeci się check non stop.
  • 0

#3 Guest_pafflick_*

Guest_pafflick_*
  • Guests

Napisano 20:59, 23.05.2018

Dzięki, już to mniej więcej ogarnąłem. Właśnie nie chciałem, żeby mi checkiem waliło po oczach, dlatego założyłem temat. Wychodzi na to, że źle zidentyfikowałem części. A mógłbyś mi w takim razie pokazać na jakimś zdjęciu gdzie ten zawór EGR się znajduje w silniku H22 (chodzi mi o ten element który się zaślepia)? Nie, żebym chciał go zaślepiać, bo z checkiem nie chcę jeździć, ale po prostu jestem ciekawy... Z góry dzięki! 😉


  • 0

#4 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 05:18, 24.05.2018

Jak patrzysz na silnik to EGR siedzi przy lewym rogu pokrywy zaworow na kolektorze ssacym. Na zdjeciu to to z zielona naklejka:
b55e9ee919fdb8c6997075cd40132fc3.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#5 Guest_pafflick_*

Guest_pafflick_*
  • Guests

Napisano 16:50, 24.05.2018

O tym już przecież pisaliśmy, tyle to wiem. 😛 Pytanie teraz - gdzie się go zaślepia? 🤔


Użytkownik pafflick edytował ten post 16:51, 24.05.2018

  • 0

#6 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:06, 24.05.2018

Odkręcasz zawór EGR i montujesz zaślepkę pomiędzy kolektor a zawór EGR, skręcasz i tyle.
  • 0

#7 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 17:10, 24.05.2018

Zasugerowałem się ostatnim Twoim wpisem i pytaniem:

[...]A mógłbyś mi w takim razie pokazać na jakimś zdjęciu gdzie ten zawór EGR się znajduje w silniku H22 [...]

stąd moja odpowiedź ;)

Odkręcasz go, wymieniasz uszczelkę (bo pewnie się rozleci :-P) i montujesz zaślepkę jak niżej:

_%5B12596%5D_480.jpg

Widok na odkręcony zawór EGR - miejsce styku z kolektorem ssącym :-)

maxresdefault.jpg

Chyba teraz już wszystko jasne ;-)


edit.....

Sysunia mnie ubiegł :-P

Użytkownik soul edytował ten post 17:11, 24.05.2018

  • 0

#8 Guest_pafflick_*

Guest_pafflick_*
  • Guests

Napisano 17:16, 24.05.2018

Dobra, czyli to takie małe goowienko jest - a ja po zdjęciach samej zaślepki wykombinowałem sobie zupełnie inne miejsce (nie wiedziałem jaki jest jej rozmiar). 🤪 Dobra, to teraz wszystko jasne, dzięki koledzy! 😊

 

Temat do zamknięcia


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Type R, cai, egr, stożek, dolot, polift, k&n, typhoon

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq