Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Niepokojący dźwięk silnika

VII silnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 scO

scO
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:02, 12.05.2018

Witam, od jakiegoś czasu zącząłem słyszeć na biegu jałowym na postoju , że silnik pracuje dosyć nierówno (obroty nie skaczą) i brzmi wewnątrz jak silnik diesla... a jest to 2.0vtec K20Z2. Znalazłem filmik na youtube gdzie identycznie pracuje jak mój.



Widziałem wiele tematów o różnych stukaniach silnika, aczkolwiek nie pasowało to do tego typu stuków... 
Bardzo prosiłbym o pomoc... czy to coś poważnego? 
Z góry dziękuję i przepraszam jeśli temat się dubluje . 
Pozdrawiam


  • 0

#2 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1384 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:21, 13.05.2018

a jak przy dodawaniu gazu / ruszaniu? 


  • 0

#3 scO

scO
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 13.05.2018

a jak przy dodawaniu gazu / ruszaniu? 

 

To dzieje się tylko kiedy silnik już jest rozgrzany. Przy gazowaniu czy ruszaniu te stukanie tak jakby przyśpiesza i zanika, wraca na wolne obroty i tak jak na filmiku... smieje sie , ze brzmi jak diesel. Chociaż , sprawdzę dokladnie jeszcze raz dzisiaj jak przy dodawaniu gazu i ruszaniu... ale wydaje mi się , że stukanie wtedy ustaje.


Użytkownik scO edytował ten post 11:49, 13.05.2018

  • 0

#4 scO

scO
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:26, 13.05.2018

Właśnie przejechałem się jeszcze raz i teraz stwierdzam takie fakty. 

1. Przy dodawaniu gazu, przy 2 tysiącach obrotów nie słyszę już tego stukania ( przyśpiesza ono i zanika jak pisałem wcześniej przy dodawaniu gazu)
2. Na wolnych obrotach silnik się trzęsie , aż w kabinie to odczuwam... trzęsie się kokpit i kierownica.
3. Co dziwnego.... jak wyłączę światła to obroty spadają gdzieś o 100 i wtedy stukanie jest bardziej słyszalne
3.1 Gdy włączam światła , obroty wchodzą gdzieś na około 800 i stukanie występuje ale dużo mniej słyszalne, silnik trzesie sie o duzo mniej


Mam zamiar w tym tygodniu podjechać do mechanika na regulację zaworów, wyczyścić przepustnicę... może to coś pomoże ( wyczytałem , ze to podstawa w tego typu sprawach)

Ktoś jakieś sugestie co to moze byc? 

ps. I tez kolejna dziwna sprawa to od okolo tygodnia, wychodzac z auta zawsze lapiac za drzwi kopie mnie prad ... mialem tez raz sytuacje ze kluczyk wkladalem do stacyjki trzymajac za metalowa czesc i tez mnie koplo... dziwne :)


Użytkownik scO edytował ten post 15:46, 13.05.2018

  • 0

#5 scO

scO
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:17, 16.05.2018

Czy ktoś pomoże? Proszę :) 

Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu i ruszaniu , klekocze mocno wraz z przyśpieszaniem... zanika po chwili....

A reszta tak jak opisałem wyżej :)


  • 0

#6 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1384 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 07:02, 16.05.2018

Co tu dużo pisać, prawdopodobnie tłok - panewka lub wytarty wałek. Poodłączaj po kolei wtryski i sprawdź czy stukanie nie jest związane z jednym z cylindrów. 


  • 0

#7 scO

scO
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:28, 16.05.2018

Co tu dużo pisać, prawdopodobnie tłok - panewka lub wytarty wałek. Poodłączaj po kolei wtryski i sprawdź czy stukanie nie jest związane z jednym z cylindrów. 

 

A gdyby okazało się, że jest to co piszesz to mocno przerąbane? np Tłok-panewka? w sensie ogromne koszta i kaplica czy znośnie dla auta i kieszeni?
Wytarty wałek brzmi groźniej :(


  • 0

#8 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1384 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:09, 16.05.2018

Wymiana panewek ~ 1000zł z częściami

Wymiana silnika (w przypadku uszkodzonego tłoka / porysowanego cylindra) 3000 - 3500zł (silnik ok 2-2,5k, robota 1k). Jeśli uszkodzony będzie tylko tłok, a cylinder będzie ok, to można spróbować naprawiać silnik który masz, koszty będą podobne, tyle że będziesz bardziej pewny tego co masz. 

Wymiana wałka rozrządu - nie mam rozeznania. 

 

Może pojeździć kilkanaście - kilkadziesiąt tyś km, nie wiadomo kiedy padnie. Jeśli to panewki, to ich wymiana uratuje silnik. Zaniedbanie wymiany panewek będzie skutkowało uszkodzeniem wału i być może korbowodu - wtedy nie za bardzo opłaci się naprawiać,. 

 

Większość z tych usterek można próbować zdiagnozować. 


  • 1

#9 scO

scO
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:19, 16.05.2018

Wymiana panewek ~ 1000zł z częściami

Wymiana silnika (w przypadku uszkodzonego tłoka / porysowanego cylindra) 3000 - 3500zł (silnik ok 2-2,5k, robota 1k). Jeśli uszkodzony będzie tylko tłok, a cylinder będzie ok, to można spróbować naprawiać silnik który masz, koszty będą podobne, tyle że będziesz bardziej pewny tego co masz. 

Wymiana wałka rozrządu - nie mam rozeznania. 

 

Może pojeździć kilkanaście - kilkadziesiąt tyś km, nie wiadomo kiedy padnie. Jeśli to panewki, to ich wymiana uratuje silnik. Zaniedbanie wymiany panewek będzie skutkowało uszkodzeniem wału i być może korbowodu - wtedy nie za bardzo opłaci się naprawiać,. 

 

Większość z tych usterek można próbować zdiagnozować. 

Ja mam benzynowy silnik 2.0 vtec... zaraz mogę zejść do niego. Odpalę auto i po kolei wypinać wtyczki od cylindrów? sprawdzać czy coś się dzieje?


A w przyszłym tygodniu jestem umówiony z mechanikiem na regulację luzów zaworowych.... mam nadzieję, że to rozwiąże sytuację :(


  • 0

#10 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1384 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:48, 16.05.2018

Procedura sprawdzania który cylinder (tłok/panewka) "stuka" polega na odpinaniu po kolei wtyczek od wtrysków (możesz zrobić to zarówno na gazie lub benzynie). Nie polecam odpinania wtyczek cewek, gdyż powoduje to niepotrzebne zalewanie katalizatora paliwem.

 

W skrócie :

- przełączasz na PB (jeśli masz LPG)

- odpinasz wtyczkę pierwszego wtryskiwacza i sprawdzasz czy stuka

- wpinasz wtyczkę pierwszego wtryskiwacza i odpinasz drugi wtryskiwacz i sprawdzasz czy stuka. 

- itd.

 

najprawdopodobniej, po odpięciu jednego z czterech wtrysków stukanie ustanie - jeśli tak, to jest niemal pewne że masz problem z układem tłokowo - korbowym.

 

To co można zrobić w kolejnych krokach:

- sprawdzić luzy zaworowe (choć to raczej nie przez to) i krzywki na wałkach rozrządu

- sprawdzić czy świece nie są poluzowane

- zajrzeć do cylindrów czy nie są porysowane (od biedy wystarczy tania chińska kamerka endoskopowa)

- sprawdzić sprężanie na cylindrach (nie wykluczy uszkodzenia tłoka, ale może je potwierdzić)

- sprawdzić luz panewek - metody są na YT, też nie wykluczy to uszkodzenia panewki ale może je potwierdzić

 

Jeśli jednak stuka tłok / panewka to są dwie opcje:

1) jeździć aż silnik padnie i później wymienić na k24A3 :D

2) zdjąć miskę olejową i dostać się do panewek - jeśli to one, to wymieniać. 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 10:51, 16.05.2018

  • 0

#11 scO

scO
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:19, 04.06.2018

Wyregulowałem zawory, póki co to stukanie ustało ( chociaż mam wrażenie, że czasami je słyszę) .... silnik zaczął pracować równiej. 

Będę jeździł i jeździł , zobaczymy w przyszłości czy coś się tam dzieje.

z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi :)


  • 0

#12 knapix

knapix
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:33, 05.06.2018

Witam
Mam ten sam problem. Silnik (K20A6) pracuje jak diesel. Zwlaszcza na postoju w trybie D na automacie to czuć i słychać. Za tydzień będą regulowane zawory i zobaczymy czy się coś porawi.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 knapix

knapix
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 14.06.2018

Regulacja zaworów nie pomogła. 'Klekot diesla' jest najbardziej słyszalny w momencie załączania klimy.


  • 0

#14 Akacz

Akacz
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:zwykła
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:24, 20.06.2018

Knapix zobacz czy po wciśnięciu sprzęgła nadal jest to słyszalne czy może ustaje
  • 0

#15 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 512 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 14:10, 20.06.2018

Knapix zobacz czy po wciśnięciu sprzęgła nadal jest to słyszalne czy może ustaje

 

Kolega Knapix to ma chyba automatyczną skrzynię biegów ...


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, silnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq