Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Domykanie szyb

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
70 odpowiedzi w tym temacie

#61 WreX

WreX
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE CL9
  • KM:191
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:08, 18.05.2022

UPDATE

 

Dobra Panowie skupcie się.

 

Głowiłem się i troiłem, aż +12v po stacyjce odłączyłem i jakież wielkie zdziwienie było, gdy się zamknięcie 4 szyb wydarzyło - oczywiście przy zapalonym silniku.

 

Jakie z tego wnioski płyną:

 

1, Moduł działa

2. Przy zapalonym i wciśnięciu na panelu ryglowania drzwi zamyka ochoczo dzrwi.

3. Bez kluczyka nie zamyka 3 szyb tylko kierowcy

4. Pomimo podania napięcia na 3 pozostałe szyby i klikania przekaźników przy poszczególnych szybach nie zamykają się

 

Ktoś coś wie na ten temat czemu bez kluczyka tylko kierowcy działa?


  • 0

#62 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:37, 18.05.2022

a nie ma napięcia podanego do modułu tylko na odpalonym? A powinno być ciągłe albo napięcie za niskie? Podłącz np prostownik i sprawdź czy zadziała.


  • 0

#63 dejwid

dejwid
  • Klubowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Gliwice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:24, 18.05.2022

Wydaje mi się, że problem leży w tym, że tylko szyba kierowcy jest z opcją AUTO (automatycznego zamykania/otwierania po przytrzymaniu przycisku) oraz dodatkowo po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki jak dobrze pamiętam, to szyby nie działają (nie ma napięcia albo jest tylko przez kilka sekund musiałbym sprawdzić jak to jest u mnie). Przy próbie zamknięcia poprzez sygnał z centralnego zamka napięcie trafia na szyby ale tylko kierowcy ma tryb AUTO i dlatego tylko ona się zamyka.

 

Tak mi się wydaje. Sam się zastanawiam jak ogarnąć ten temat, bo chciałbym sobie zainstalować taki moduł żeby przy zamknięciu drzwi z kluczyka (przyciskiem centralnego zamka) wszystkie szyby otwarte automatycznie się domknęły, ale właśnie tak myślałem, że będą problemy z tym.


  • 0

#64 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 09:04, 18.05.2022

Wydaje mi się, że problem leży w tym, że tylko szyba kierowcy jest z opcją AUTO (automatycznego zamykania/otwierania po przytrzymaniu przycisku) oraz dodatkowo po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki jak dobrze pamiętam, to szyby nie działają (nie ma napięcia albo jest tylko przez kilka sekund musiałbym sprawdzić jak to jest u mnie). Przy próbie zamknięcia poprzez sygnał z centralnego zamka napięcie trafia na szyby ale tylko kierowcy ma tryb AUTO i dlatego tylko ona się zamyka.

 

Tak mi się wydaje. Sam się zastanawiam jak ogarnąć ten temat, bo chciałbym sobie zainstalować taki moduł żeby przy zamknięciu drzwi z kluczyka (przyciskiem centralnego zamka) wszystkie szyby otwarte automatycznie się domknęły, ale właśnie tak myślałem, że będą problemy z tym.

Zasilanie szyb w drzwiach działa przez 20-30 sekund po wyłączeniu silnika i tylko do otwarcia drzwi. Tryb auto szyby kierowcy nie ma żadnego znaczenia, bo sterowanie szybami w takich modułach odbywa się inaczej - podłącza się to bezpośrednio do silniczków sterowania szybami, a nie do przycisków. Układ sprawdza pobierane obciążenie i gdy to wzrasta na danej linii to znaczy, że szyba jest domknięta (zwiększa się wtedy znacząco pobór prądu).

Najlepiej jakby Kolega dokładnie pokazał moduł, instrukcję obsługi do niego i sposób w jaki to podłączył. inaczej to wróżenie z fusów...


  • 0

#65 WreX

WreX
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE CL9
  • KM:191
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:56, 20.05.2022

Sytuacja wygląda tak (postaram się odpowiedzieć wszystkim)

 

 

a nie ma napięcia podanego do modułu tylko na odpalonym? A powinno być ciągłe albo napięcie za niskie? Podłącz np prostownik i sprawdź czy zadziała.

 

Moduł ma takie podpięcia:

 

Stałe +12V

Masa

+12V po stacyjce (żeby moduł się dezaktywował)

2x przewody wzbudzania domykania albo masą albo plusem (obecnie mam spięte masą, bo napięcie na stałe jest 5V przed uzbrojeniem i pod uzbrojeniu samochodu spada do 0V, więc to aktywuje moduł)

3 przewody do ustalenia czy zamykanie szyb ma się odbyć po + czy po masie (trzeba połączyć odpowiednie 2 przewody, albo +12v albo masa)

 

Pozostałe

 

zamykanie 1 szyby > do modułu

zamykanie 1 szyby > do siłownika zamykającego szybę

zamykanie 2 szyby > do modułu

zamykanie 2 szyby > do siłownika zamykającego szybę

zamykanie 3 szyby > do modułu

zamykanie 3 szyby > do siłownika zamykającego szybę

zamykanie 4 szyby > do modułu

zamykanie 4 szyby > do siłownika zamykającego szybę

 

przy tych przewodach trzeba uciąć kable i wpiąć się między nie modułem.

 

Sterowanie szybami działa - pomimo tego, że idzie przez moduł.

 

Jeszcze mam pytanie, czy po wyjęciu kluczyka przez X sekund sterowanie szybami działa czy tylko dla szyby kierowcy? Może sterowanie domykaniem powinno iść masą a nie +? Zmierzyłem jakie napięcie idą na siłownik domyślnie i jest to 9-10V

 

 

Wydaje mi się, że problem leży w tym, że tylko szyba kierowcy jest z opcją AUTO (automatycznego zamykania/otwierania po przytrzymaniu przycisku) oraz dodatkowo po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki jak dobrze pamiętam, to szyby nie działają (nie ma napięcia albo jest tylko przez kilka sekund musiałbym sprawdzić jak to jest u mnie). Przy próbie zamknięcia poprzez sygnał z centralnego zamka napięcie trafia na szyby ale tylko kierowcy ma tryb AUTO i dlatego tylko ona się zamyka.

 

Tak mi się wydaje. Sam się zastanawiam jak ogarnąć ten temat, bo chciałbym sobie zainstalować taki moduł żeby przy zamknięciu drzwi z kluczyka (przyciskiem centralnego zamka) wszystkie szyby otwarte automatycznie się domknęły, ale właśnie tak myślałem, że będą problemy z tym.

 

Sterowanie modułem odbywa się 1 sygnałem dla wszystkich szyb nie tylko dla tej od kierowcy. Właśnie mi się wydaje, że przez pare sekund jak gasiłem silnik to można było domknąć wszystkie szyby, ale pewien nie jestem.

 

Zasilanie szyb w drzwiach działa przez 20-30 sekund po wyłączeniu silnika i tylko do otwarcia drzwi. Tryb auto szyby kierowcy nie ma żadnego znaczenia, bo sterowanie szybami w takich modułach odbywa się inaczej - podłącza się to bezpośrednio do silniczków sterowania szybami, a nie do przycisków. Układ sprawdza pobierane obciążenie i gdy to wzrasta na danej linii to znaczy, że szyba jest domknięta (zwiększa się wtedy znacząco pobór prądu).

Najlepiej jakby Kolega dokładnie pokazał moduł, instrukcję obsługi do niego i sposób w jaki to podłączył. inaczej to wróżenie z fusów...

 

Opisałem jak mogłem najdokładniej, postaram się wrzucić instrukcje obsługi, moduł to jest ten:

https://allegro.pl/o...12v-10186848022


Użytkownik WreX edytował ten post 07:58, 20.05.2022

  • 0

#66 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 12:54, 20.05.2022

Jeszcze mam pytanie, czy po wyjęciu kluczyka przez X sekund sterowanie szybami działa czy tylko dla szyby kierowcy? Może sterowanie domykaniem powinno iść masą a nie +? Zmierzyłem jakie napięcie idą na siłownik domyślnie i jest to 9-10V

Sterowanie modułem odbywa się 1 sygnałem dla wszystkich szyb nie tylko dla tej od kierowcy. Właśnie mi się wydaje, że przez pare sekund jak gasiłem silnik to można było domknąć wszystkie szyby, ale pewien nie jestem.

W weekend zerknę na schematy, ale prawie wszystko w Accordzie jest sterowane masą (na pewno tak jest z oświetleniem wnętrza, stąd trzeba uważać przy wymianie żarówek, bo tam zawsze jest +12V na stałe i łatwo zrobić zwarcie).


  • 0

#67 WreX

WreX
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE CL9
  • KM:191
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 20.05.2022

W weekend zerknę na schematy, ale prawie wszystko w Accordzie jest sterowane masą (na pewno tak jest z oświetleniem wnętrza, stąd trzeba uważać przy wymianie żarówek, bo tam zawsze jest +12V na stałe i łatwo zrobić zwarcie).

 

Dzięki za info, w takim razie poszukam miernikiem gdzie zmienia się masa przy podnoszeniu szyby i spróbuje podłączyć odwrotnie.


  • 0

#68 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 18:08, 20.05.2022

Sterowanie trzema szybami  szyby kierowcy można robić nawet bez sterownika , zwierając odpowiednie  kabelki na złączu sterownika...Podaje się plus jak dobrze pamiętam :)


  • 0

#69 WreX

WreX
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Wieluń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE CL9
  • KM:191
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 20.05.2022

Sterowanie trzema szybami  szyby kierowcy można robić nawet bez sterownika , zwierając odpowiednie  kabelki na złączu sterownika...Podaje się plus jak dobrze pamiętam :)

 

No właśnie chyba nie do końca, podałem +12v na przełączniku szyb od kierowcy na szybe tylna prawą to jedynie przekaznik cykal przy szybie ale sie nie podniosła.

 

Ale szyba kierowcy działała tak jak mowisz mozna vylo podać +12v i sie domykala.


Użytkownik WreX edytował ten post 22:14, 20.05.2022

  • 0

#70 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 14:31, 30.05.2022

Sterowanie jest +, tyle, że układ sterowania szybami sterowany jest też MICU, który zapewne pozwala lub nie zamykać szyby... nie wiem, czy wyjścia z układu sterującego szybami są czymś zabezpieczone, przed podawaniem np. +12V na nie bezpośrednio (chodzi mi o brązowe kable wychodzące z układu sterowania szybami).

Link do schematu https://drive.google...iew?usp=sharing

Jak tak dokładnie popatrzyłem na schemat, to sterowanie wychodzące z głównego układu sterującego szybami (w drzwiach kierowcy) daje + 12V, ale sterowanie układem sterującym (czyli przełączniki u kierowcy od poszczególnych szyb) jest masą (góra prawej strony schematu).

Być może trochę namieszałem więc podsumowując sterowanie pozostałymi szybami wygląda tak:

- w drzwiach kierowcy przełączniki poszczególnych szyb, podają masę do układu sterującego,

- do układów podnoszenia/opuszczania szyb w drzwiach wysyłany jest + z układu sterującego (kable brązowe)

- w samych drzwiach sterowanie zamykaniem szyb jest środkowym przełącznikiem na schemacie (po prawej stronie na dole) - trzeba byłoby sprawdzić, czy po 'podniesieniu' przełącznika na drzwiach, przerywany jest obwód od sterowania z układu w drzwiach kierowcy (kabel niebiesko-pomarańczowy w danych drzwiach), ale ze schematu można wywnioskować, że raczej nic nie powinno się stać, bo sterowanie szyby 'w dół' nie jest niczym zabezpieczone.

 

Kolega 

Muzyczka
na pewno będzie wiedział jak to wygląda praktycznie, bo moje rozważania są teoretyczne ;)
  • 0

#71 ace24r3

ace24r3
  • Klubowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:57, 15.03.2023

panowie znalazłem jakiś moduł oczywiście u chinoli na AliExpress myślicie ze to poleci, tylko gdzie to podpiąć 🤔
https://a.aliexpress.com/_mKWOKJg
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq