Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

skorodowane półośki

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:45, 06.05.2018

Pacjent:      CL7 2003 2.0 manual

Choroba:    Średnica półosi przewężona o jakieś 35% pod spuchniętymi tłumikami, ogólnie makabra.

Kondycja:   Żadnego bicia, auto jeździ i czeka aż się ośki ukręcą

Pytania:      Konkretnie czy polecacie jakiekolwiek zamienniki samych osiek na obydwie strony ewentualnie na co zwrócić uwagę. Temat czytałem na forum ale większość jest o przegubach itp. Gdzieś znalazłem odpowiedz że ktoś miał zamiennik ośki i komuś pasował a ktośją ukręcił. Z używkami różnie a przez wiadomy serwis aukcyjny to loteria, ewentualnie czy ktoś ma jakiegoś sprawdzonego handlarza. Na razie sam już nie wiem co zrobić, nie potrzebuję nowych przegubów tylko same ośki. Naprzykład znalazłem taką aukcję http://allegro.pl/ho...11-246e96840240 niby koleś ma doświadczenie ale czy jest uczciwy to nie wiem, i bądź tu człowieku mądry.

 

Podsumowanie: Będę wdzięczne za jakiekolwiek porady jak ugryźć ten temat

 

Po krótkiej ale wnikliwej obserwacji rynku znalazłem dwa rozwiązania:

1. Zakup wałków osi z HONDACENTRUM Wieliczka (na allegro 250zł/szt. nowe)

Sprzedający nie wie z czego są zrobione ośki a jedynie że wielowypust jest utwardzony

2. JURSEB Skoryszew około 350zł/kpl. nowe.

Sprzedający poinformował mnie że ośki są nawęglane i hartowane powierzchniowo na 50HRC czyli moim zdaniem wystarczająco. Materiał to 16HG (1.7131) czyli w sumie odpowiedni choć są lepsze. Wydaje mi się przez telefon że sprzedający jest uczciwy ale jak jest naprawdę to nie wiem.

 

W tej chwili skłaniam się bardziej ku ofercie drugiej.


Użytkownik feniks edytował ten post 12:28, 07.05.2018

  • 0

#2 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:05, 07.05.2018

Zapomniałem w PW Ci dopisać, skontaktuj się z gościem na allegro seba2978 on miał wystawione same półosie w dobrej cenie, ogólnie chyba je produkuje, kiedyś z nim pisałem i dawał gwarancję że będzie pasowało na OEM przeguby.


  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#3 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:30, 07.05.2018

Dzięki napisałem już do gościa. Jestem ciekaw czy dorabia z lepszego materiału, i czy odpisze z czego robi. Szkoda że ten JURSEB nie robi tych osiek z materiału HNM z dodatkiem molibdenu, byłoby bardziej odporne na udar a sama różnica w materiale to praktycznie nawet nie 2 zł/kg


Użytkownik feniks edytował ten post 07:25, 08.05.2018

  • 0

#4 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:38, 19.05.2018

Przyszły zamówione ośki od JURSEB. Na forum wyczytałem że ośka powinna mieć 27 zębów, czyżby firma się pomyliła i zrobili mi nieodpowiednie ośki. Mógłby się ktoś wypowiedzieć.


Ok, przepraszam że zamotałem temat, krzyżak który nachodzi na ośkę ma 32 zęby więc wszystko w porządku. Rysunek zostawiam dla potomności jakby ktoś chciał znać wymiary, w piątek montaż i zobaczymy czy wszystko będzie ok.

Załączone pliki


  • 0

#5 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:11, 19.05.2018

Daj znać jak założysz,  mnie też czeka zakup.


  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#6 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:30, 28.05.2018

Auto zjechało już z warsztatu. Prawa ośka wymieniona, lewa pozostała fabryczna, nie była aż tak zniszczona dlatego postanowiłem ją zostawić. Na warsztacie zakładali już ośki od JURSEB i przed montażem trzeba było z czoła trochę podpiłować wielowypust (bardziej "ogratować"), Wchodził bardzo ciężko, brak obróbki po frezowaniu, ale sama ośka masuje bardzo dobrze, także można śmiało kupować. Ponieważ luz ośki jest dużo mniejszy od oryginału, co najwyżej będzie to skutkować utrudnionym demontażem przy następnej okazji, na pracę półosi to nie wpływa.


  • 0

#7 vitosho

vitosho
  • Klubowicz
  • 120 postów
  • Skąd:bdg
  • Silnik:K24
  • Wersja:type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:13, 28.05.2018

Ja u siebie postawiłem na używkę jednak. Szukałem i jeździłem oglądać w swoim pobliżu (głównie jakieś rozbieralnie - mniej lub bardziej legalne) i w końcu trafiłem na ładną, nie zatyraną i pognitą i bez luzów. Profilaktycznie wymieniłem łożysko podpory i 7 koła jeździ bez uwag. Oczywiście przed montażem odciąłem równoważnik z półosi. Ubytek - niecały milimetr. Wyczyszczone do gołego metalu i zabezpieczone.


  • 0
<p>Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach...<br><br>
rock n rolla</p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq